לשיחת ייעוץ ראשונית השאירו את הפרטים ונחזור אליכם

    ​הסתלקות מירושה

    ​הסתלקות מירושה לאחר מתן צו ירושה

    סעיף 6 לחוק הירושה מסדיר את נושא ההסתלקות מירושה ומזכותו של היורש בעזבון שהותיר אחריו המנוח. ההסתלקות יכולה להיות מלאה או חלקית. חוק הירושה קובע כי יש לבצע את הליך ההסתלקות מירושה בכתב, יש לפנות לעו"ד ירושות וצוואות כדי להכין תצהיר חתום ולאמת את ההצהרה על ידי עורך הדין. יודגש כי לא ניתן לבצע הסתלקות מהירושה באמצעות הצהרה בעל פה או בדרך אחרת.

    תצהיר הסתלקות מירושה לאחר מתן צו ירושה

    חשוב לדעת כי כל יורש רשאי להסתלק מחלקו בעזבון המנוח, כל עוד לא חילקו את העזבון בין היורשים. החוק קובע כי עצם פטירת המוריש או מתן צו ירושה על עזבונו אינם מעניקים ליורשים זכויות בנכסי המנוח, ולמעשה זכותו של היורש בנכס או בנכסים מסוימים נקבעת רק אחרי חלוקת העזבון. על פי סעיף 107 לחוק, צו ירושה אינו מאפשר את חלוקה העזבון כל עוד לא בוצעו הדרישות הקבועות בסעיף זה, לפיכך מתן צו ירושה אינו מונע את הסתלקות היורש מחלקו בעזבון.

    הסתלקות מירושה על ידי קטין או אדם המוכרז כפסול דין מחייבת את אישור בית המשפט.

    למידע נוסף צרו קשר באתר או בטלפון: 077-5563945

    ויתור על זכויות בעזבון

    המסתלק בחלקו מהעזבון מוגדר בעיני החוק כמי שלא היה יורש מלכתחילה. בסעיף 6 לחוק נקבע כי לאתר מותו של המוריש וכל עוד לא חולק העזבון, רשאי היורש להודיע בכתב לרשם לענייני ירושה או לבית המשפט אליו העניין הועבר מתוקף סעיף 67 א', על הסתלקותו באופן חלקי או מלא מחלקו בעזבון. היורש רשאי להסתלק מחלקו גם לאחר מתן צו ירושה אך הוא אינו מורשה להסתלק מחלקו לאדם אחר אלא רק לטובת בן זוגו, לילדיו או לאחיו של המוריש.

    המסתלק אינו נדרש להסכמת האדם שלטובתו הוא מסתלק מחלקו בעזבון. לאחר ההסתלקות היורש לא יוכל לחזור בו. עם זאת, במקרים מסוימים יוכל היורש לחזור מהסתלקותו באישור בית המשפט אם הוכח כי הסתלקותו מהעזבון בוצעה בעקבות לחץ, מצג שווא או הטעייה מכוונת שהובילו אותו להחלטתו.

    ראוי להדגיש כי הסתלקות היורש מחלקו בעזבון לאחר מתן צו ירושה ולפני חלוקת העזבון מחייבת תיקון צו ירושה.

    הסתלקות מירושה לאחר מתן צו ירושה הינה זכות מעוגנת בחוק, ההליך מאפשר ליורש לחסום את דרכם של נושיו להטיל עיקול על חלקו של המסתלק מהירושה, כל עוד הדבר בוצע בתום לב.

    הליך הסתלקות מירושה

    כאמור, לאחר מתן צו ירושה רשאי היורש לוותר על חלקו בעזבון משיקוליו האישיים. במידה ואינו מודיע על יורש או יורשים במקומו, יחולק חלקו בעזבון בין היורשים האחרים על פי הקבוע בחוק הירושה. במידה והיורש החליט להסתלק לטובת אחד מבני משפחתו יועבר חלקו לאדם זה בלבד.

    יש לפנות לעורך דין על מנת להכין תצהיר מאומת להסתלקות מירושה, עורך הדין יגיש את התצהיר לרשם לענייני ירושה (או לבית המשפט לענייני משפחה) על מנת לתת תוקף משפטי למסמך.

    נכתב על ידי:

    עורך דין יוסי ברקוביץ, 53, מתגורר בגני תקווה נשוי + 2.

    עורך הדין ברקוביץ מעניק שירות משפטי נרחב ללקוחות מגוונים מכל רחבי הארץ והעולם.

    לעו"ד ברקוביץ היכרות מעמיקה וניסיון רב עם העולם המשפטי הסבוך של דיני הצוואות והירושות. כתיבת הסכמים בין יורשים, ניהול עיזבונות, פירוק שיתוף, ניהול קונפליקטים ומשברים בין יורשים, ייצוג מקצועי בבתי המשפט הן כמתנגד לקיום צוואות והן כמשיב להתנגדות, ייעוץ לכתיבת צוואות, וכן ייצוג מקיף עם שוק המקרקעין, בתחום הסכמי המכר ומיסוי.

    למידע נוסף צרו קשר באתר או בטלפון: 077-5563945

    לקריאת מאמרים נוספים בנושאים שקשורים לצוואות וירושות, היכנסו למאמרים הבאים:

    ​הסתלקות מירושה

    קצת עליי:

    לשיחת ייעוץ ראשונית
    השאירו את הפרטים ונחזור אליכם

      מידע נוסף בנושא

      קשה לדמיין מצב שבו יורש ירצה לוותר על הירושה שמחכה לו. יחד עם זאת, בפועל אנחנו נתקלים בכך מעת לעת,  תהליך כזה מכונה הסתלקות מירושה, והוא בהחלט קביל מבחינת החוק. ניתן לבצע הליך זה בכמה דרכים שונות, כמו הסתלקות מלאה מהירושה או הסתלקות ספציפית. במקרה של הסתלקות ספציפית, מדובר על הסתלקות לטובת אדם אחר או מחלק ספציפי בירושה. כך או כך, מי שמעוניין לבצע הליך כזה, חייב כמובן לחתום על תצהיר אשר מפרט את הדברים. לכן, במידה וגם אתם חושבים לעשות זאת כדאי שתפנו בהקדם אל עו"ד, אשר יוכל ללוות אתכם בתהליך.

      מתי כדאי לבצע הסתלקות מירושה?

      יש לא מעט מקרים שבהם אנשים בוחרים בדרך הזאת. ראשית, ישנם מקרים שבהם הגדרתו של כאדם כיורש עלולה לגרום לו לנזקים שונים. שנית, במקרים שבהם העברת הנכס אל היורש עלולה לגרור הוצאות כלכליות גדולות, לא אחת קורה שאנשים פשוט יעדיפו להסתלק מהירושה. כמו כן, ישנם מקרים בהם אנשים בוחרים לבצע הסתלקות בשל מצבים רגשיים. לדוגמא, אלו נפגעו עמוקות מהאדם המעביר להם את הירושה, עד שהם לא מעוניינים בכל מה שהותיר להם. בסופו של דבר, לא משנה מה הסיבה שמובילה לבחירה כגון הסתלקות מירושה כי כאמור, מה שחשוב זה לבצע את הדברים בזמן ובצורה חוקית. יחד עם זאת לעיתים בלתי ניתן להסתלק מירושה גם אם רוצים זאת.

      ליווי מקצועי בכל מה שקשור לירושה

      בין אם אתם חושבים לחתום על תצהיר הסתלקות מירושה ובין אם אתם זקוקים לכל עזרה אחרת הקשורה לירושה שקיבלתם, עליכם לבחור עו"ד מוביל. לא כל עורך דין שעוסק בתחום הירושה והעיזבון יוכל לתת לכם בדיוק את אותו הדבר. לכן, אם יש לכם שאלות ואתם מצפים לקבל ליווי וייעוץ ברמה גבוהה, פנו אל עו"ד יוסי ברקוביץ'. עוה"ד, שזמין עבורכם במספר: 077-5563945, יוכל להקשיב לכם ולהמליץ לכם על דרך הפעילות הנכונה למצב שבו אתם נמצאים. הוא ילווה אתכם במקצועיות ויעניק מענה לגבי כל שאלה שיכולה לצוץ תוך כדי התהליך. צרו עימו קשר עוד היום ותוכלו לטפל בנדרש בדיוק באופן שנכון לכם.

      הסתלקות מצוואה

      המחשבה על מישהו שרוצה להסתלק מצוואה נשמעת כמעט בלתי אפשרית. איך יכול להיות שמישהו ירצה לוותר על הירושה שאדם כלשהו רוצה להעביר לו? יחד עם זאת, אנחנו רואים שבפועל ישנם מקרים שבהם הסתלקות מצוואה זו ההחלטה המועדפת של היורשים. למשל, דוגמה נפוצה היא כאשר אדם מסתלק מצוואה לטובת ההורה שנותר בחיים. כלומר, הורה אחד הלך לעולמו, לא כתב צוואה וכדי שהרכוש לא יעבור אל הצאצא, הוא מסתלק מהירושה וכך ההורה שנותר בחיים מקבל אותה. במידה וגם אתם מעוניינים לבצע תהליך כזה, הנכם מוזמנים לפנות אל עו"ד יוסי ברקוביץ' אשר הינו בעל ניסיון רב בתחום.

      הסתלקות מצוואה – עד כמה זה מסובך?

      ישנו צורך בהכרת החוק כאשר הנכם מתעסקים בנושאים כגון צוואה וירושה. עליכם לפנות אל עורך דין שזו בדיוק המומחיות שלו, שכן הוא האדם הנכון אשר יוכל לטפל בבקשה שלכם. הוא יוכל לבדוק באופן מקיף את תיק העיזבון הספציפי שאתם מניחים על שולחנו ובהתאם לכך יוכל להכין עבורכם תצהיר מותאם לחתימה. כמובן שאם אתם בוחרים בדרך כזאת, עליכם לעשות הכול כדי שהעניין יתנהל כמו שצריך. על כל הנעשה בהליך הסתלקות מצוואה להיות קביל מבחינה חוקית ולכן ברור מדוע עוה"ד צריך להיות חלק מהתהליך.

      קווים לדמותו של עו"ד שאפשר לסמוך עליו

      בין אם הסוגייה היא הסתלקות מצוואה ובין אם אתם רוצים לחתום על הסכם בין יורשים, לעוה"ד יש תפקיד מרכזי. עורך דין לענייני צוואה וירושות הוא אדם שמכיר על בוריו את התחום וצבר בו לא מעט ניסיון. ולכן חשוב שתבדקו במי אתם בוחרים.. במקרה של עו"ד יוסי ברקוביץ' תוכלו לדעת שלא משנה עד כמה התיק שאתם מניחים על שולחנו מורכב, יש לו ניסיון רב ומקצועיות יוצאת דופן. חייגו אליו למספר: 077-5563945 בכדי לקבוע פגישה ולטפל כמה שיותר מהר בנושא הירושה.

      הסתלקות מעיזבון

      מצב של הסתלקות מעיזבון יכול להראות לאנשים מסוימים כדבר אשר אינו ריאלי. הרי מי ירצה לוותר על משהו שמישהו אחר רוצה להוריש לו? יחד עם זאת, אנחנו רואים שבפועל יש מקרים שבהם אנשים כן בוחרים באפשרות הזאת. למשל, מצב שבו הורה אחד נפטר והשני עדיין בחיים מוביל לא פעם את הילדים לחתום על תצהיר כזה. חשוב לדעת שלא משנה מה הסיבה שבגללה אתם מעוניינים לבצע הליך שכזה, מאחר ומה שבטוח זה שאתם זקוקים לעו"ד מתאים שיוכל ללוות אתכם. מחפשים מישהו שתוכלו לסמוך עליו? פנו אל עו"ד יוסי ברקוביץ', בעל ניסיון רב בתחום.

      הסתלקות מעיזבון  – הליך קצר ופשוט

      רוצים לבצע הליך של הסתלקות מעיזבון? חוששים שזה יהיה מורכב או מסובך מידי? החדשות הטובות הן שזה לא חייב להיות כך. יש היום אפשרות לעשות זאת במהירות הרבה יותר גדולה ממה שאתם חושבים. מה שכן, בכל זאת מדובר על תהליך בו הנכם צריכים להיות חתומים עליו וזה חייב להיות תואם למצב האישי שלכם. לכן ברור שאתם זקוקים לעו"ד שיוכל ללוות את עניין זה באופן המיטבי. במילים אחרות, חיוני שתפנו עוד היום לעו"ד שיוכל לסייע לכם.

      למה חשוב לבחור עו"ד מקצועי ועם כמה שיותר ניסיון?

      בין אם אתם חושבים על צעד כמו הסתלקות מעיזבון ובין אם ישנן אופציות אחרות שמעניינות אתכם, אתם צריכים עו"ד הבקיא מאוד בתחום הנ"ל. כשמדובר על תחום זה, העיסוק הוא בנושאים רגישים ומורכבים, הדורשים את הגישה והדרך המתאימה והמדויקת ביותר. עליכם להיעזר בעורך דין מנוסה, אשר מכיר את התחום על בוריו, ופועל מתוך הבנת מורכבויות אלו, מקצועיות ומסירות ללקוחותיו. עו"ד כזה, הינו עורך דין יוסי ברקוביץ'. מעוניינים לקבוע פגישה במשרדו עוד היום? חייגו למספר: 077-5563945 ותזכו לשירות ייחודי ומסור.

      מאמרים נוספים

      איש מקצוע משפטי ותיק ומנוסה
      כשמוגשת בקשה למתן צו קיום צוואה, כלומר צו שיאפשר את מימוש הצוואה ושימוש בנכסי האדם שהלך לעולמו, נפתחת גם האפשרות להגיש התנגדות למתן צו זה. החוק מאפשר לכל מי שרואה עצמו נפגע מהצוואה ולכן מהצו להגיש את ההתנגדות, גם מבלי...
      להמשך קריאה
      מצבים מורכבים שבהם נדרשת עזרה מקצועית
      חוק הירושה הוא חוק מסועף במיוחד, ובנוסף לכך ייתכנו סביב ירושות רגשות מורכבים. בהתאם ישנם לא מעט מצבים שבהם נדרשת עזרה מקצועית, ורצוי של עורך דין ירושה מומלץ. עו"ד יוסי ברקוביץ' כבר סייע לרבים ורבות למצות את הזכויות, במקצועיות, ביושרה...
      להמשך קריאה
      חברת שיווק באינטרנט חברת שיווק באינטרנט
      Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support