לשיחת ייעוץ ראשונית השאירו את הפרטים ונחזור אליכם

    ​ירושת דירה ללא צוואה

    חוק הירושה קובע מה יעלה בגורל הרכוש שהותיר אחריו המנוח, לרבות נכסי נדל"ן. במקרה והמנוח לא הותיר אחריו צוואה החוק מגדיר כיצד יחולק עיזבונו בין יורשיו על פי דין. אם המנוח השאיר אחריו דירה ולא כתב צוואה, יורשיו על פי דין יהיו קודם כל בן או בת הזוג, ילדיו ולאחר מכן זהות היורשים נקבעת כי פי קרבתם המשפחתית למנוח, דהיינו הוריו, אחיו ואחיותיו, סבו וסבתו של המנוח, דודיו ולבסוף בני הדודים. אם אין למנוח יורשים על פי דין, המדינה עשויה לקבל את הירושה הכוללת דירת מגורים ו/או נכסי נדל"ן נוספים.

    למידע נוסף על ירושת דירה ללא צוואה ולייעוץ ראשוני

    צרו קשר באתר או בטלפון: 077-5563945

    חלוקת ירושת דירה ללא צוואה

    כדאי לדעת כי ירושת דירה ללא צוואה אינה מקרה חריג, במקרים רבים אין צוואה שהמנוח השאר אחריו. בעזרת עו"ד ניתן להוציא צו קיום ירושה, על מנת להעניק את דירת המגורים לבן המשפחה הראשון שזכאי לקבל את הנכס. במקרים רבים היורש הראשון הוא בת הזוג של המנוח, בין אם בני הזוג היו נשואים ובין אם לא, החוק אינו עושה הפרדה בין בת זוג נשואה לידועה בציבור. ילדיו של המנוח זכאים לקבל 50% מהדירה, כלומר חצי מערך הדירה יחולק בין ילדיו של המוריש, באפשרותם לחתום על צו הסתלקות מהירושה כדי להעניק את הנכס לאחד האחים או לקרוב משפחה אחר, בהתאם להחלטתם.

    ישנם מקרים בהם ילדי המנוח מעוניינים למכור את הנכס גם אם בת זוגו של המוריש עדיין גרה בדירה ומעוניינת להמשיך לגור בה. בית המשפט אינו יכול למנוע את מכירת הנכס כדי לממש את הדירה ולחלק את הכסף בין היורשים, לכן רצוי לערוך צוואה כדי להגן על בת הזוג או על מי מהיורשים. בעבר חוק הירושה קבע כי במקרים של ירושת דירה ללא צוואה גם הוריו של המנוח זכאים לזכויות בנכס, ולא רק בת הזוג וילדיו של המוריש. החוק תוקן וכיום הדירה תחולק באופן שווה בין בת הזוג של המנוח לבין ילדיו, כלומר 50% לבת הזוג ו-50% לילדי המנוח.

    כדאי לדעת כי במקרה שיורש נפטר לפני המוריש, כאשר היורש הוא אחד מילדיו של המנוח, הרי ילדי היורש, כלומר הנכדים, יקבלו את חלקו של אביהם בירושה. במקרים בהם המנוח השאיר אחריו בת זוג והורים, ללא ילדים, הדירה תחולק ביניהם באופן שווה, כלומר חצי מהדירה לבת הזוג ומחצית נוספת להוריו של המוריש.

    ייעוץ וליווי משפטי

    כדי לחלק רכוש שהותיר אחיו המנוח בין יורשיו על פי דין כדאי לפנות לעורך דין מקצועי בענייני משפחה וירושות. עורך הדין מטפל בהליך הביורוקרטי הנדרש מול הגורמים הרלוונטיים, יכין את המסמכים ליורשים ויפעל בהתאם להחלטתם כיצד לחלק את הדירה בין היורשים על פי דין ובכפוף לחוק. לעתים אחד היורשים מעוניין להסתלק מחלקו, מסיבותיו האישיות, עורך הדין יכין את המסמכים הנדרשים ויטפל בנושא בהתאם לחוק.

    למידע נוסף על ירושת דירה ללא צוואה ולייעוץ ראשוני

    צרו קשר באתר או בטלפון: 077-5563945

    נכתב על ידי:

    עורך דין יוסי ברקוביץ, 53, מתגורר בגני תקווה נשוי + 2.

    עורך הדין ברקוביץ מעניק שירות משפטי נרחב ללקוחות מגוונים מכל רחבי הארץ והעולם.

    לעו"ד ברקוביץ היכרות מעמיקה וניסיון רב עם העולם המשפטי הסבוך של דיני הצוואות והירושות. כתיבת הסכמים בין יורשים, ניהול עיזבונות, פירוק שיתוף, ניהול קונפליקטים ומשברים בין יורשים, ייצוג מקצועי בבתי המשפט הן כמתנגד לקיום צוואות והן כמשיב להתנגדות, ייעוץ לכתיבת צוואות, וכן ייצוג מקיף עם שוק המקרקעין, בתחום הסכמי המכר ומיסוי.

    לקריאת מאמרים נוספים בנושא ירושה:

    ​ירושת דירה ללא צוואה

    קצת עליי:

    לשיחת ייעוץ ראשונית
    השאירו את הפרטים ונחזור אליכם

      מאמרים נוספים

      איש מקצוע משפטי ותיק ומנוסה
      כשמוגשת בקשה למתן צו קיום צוואה, כלומר צו שיאפשר את מימוש הצוואה ושימוש בנכסי האדם שהלך לעולמו, נפתחת גם האפשרות להגיש התנגדות למתן צו זה. החוק מאפשר לכל מי שרואה עצמו נפגע מהצוואה ולכן מהצו להגיש את ההתנגדות, גם מבלי...
      להמשך קריאה
      מצבים מורכבים שבהם נדרשת עזרה מקצועית
      חוק הירושה הוא חוק מסועף במיוחד, ובנוסף לכך ייתכנו סביב ירושות רגשות מורכבים. בהתאם ישנם לא מעט מצבים שבהם נדרשת עזרה מקצועית, ורצוי של עורך דין ירושה מומלץ. עו"ד יוסי ברקוביץ' כבר סייע לרבים ורבות למצות את הזכויות, במקצועיות, ביושרה...
      להמשך קריאה
      חברת שיווק באינטרנט חברת שיווק באינטרנט
      Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support