לשיחת ייעוץ ראשונית השאירו את הפרטים ונחזור אליכם

    ​שינוי צוואה בגיל מבוגר

    צוואה מאפשרת לאדם להורות כיצד יחולק רכושו לאחר מותו, הצוואה מאפשרת לו להעביר את נכסיו השונים בהתאם לרצונו האמיתי ובכפוף לדעתו, ולמעשה היא מסייעת לו להמשיך ולשלוט ברכושו גם לאחר פטירתו. חוק הירושה קובע כי אם קיימת צוואה יש לכבד את רצונו של המנוח, הצוואה קודמת לחלוקת העיזבון על פי חוק הירושה. לאחר מותו של המוריש יש להוציא צו קיום צוואה על מנת לממש את רצונו ולחלק את העיזבון בהתאם למפורט במסמך.

    חוק הירושה מכיר ב-4 דרכים לערוך צוואה – צוואה בכתב יד, בעדים, בפני רשות ובעל פה. אדם יכול לשנות את הצוואה שערך בהתאם לרצונו, עם זאת ישנם מקרים בהם קרובי משפחה או אדם שנכלל בצוואה הקודמת מגלה כי אדם אחר השפיע לרעה על המוריש ולכן ניתן לפנות לבית המשפט ולערער על חוקיות הצוואה. שינוי צוואה בגיל מבוגר מומלץ לערוך בעזרת עורך דין ירושות וצוואות המתמחה בנושא. חשוב לערוך את השינוי בהתאם לחוק, על מנת למנוע סכסוכים עתידיים בין היורשים וכדי לחלק את העיזבון בהתאם לרצונו המלא של המוריש ובהתאם לשיקול דעתו.

    שינוי צוואה בגיל מבוגר ו/או חולה

    אדם מבוגר ו/או חולה המעוניין לערוך ולשנות צוואה קיימת שכתב יכול לעשות זאת בהתאם לכתוב בחוק, עם זאת כדי למנוע ויכוחים וסכסוכים בין היורשים ובין מי שרואה עצמו כנפגע לאחר שסולק מהצוואה הקודמת או קיבל חלק קטן יותר מהעיזבון, חשוב לגבות את שינוי הצוואה במסמכים המעידים כי המוריש כשיר מבחינה בריאותית ונפשית לעשות שינויים בצוואה או לכתוב צוואה חדשה.

    כדאי להצטייד בחוות דעת מרופא מוסמך כדי להוכיח כי המוריש שינה את הצוואה בעודו מודע למעשיו וכשיר בריאותית לכך. כמו כן, חשוב לעשות שינוי צוואה בגיל מבוגר רק אצל עורך דין מקצועי ואמין, עורך הדין יחתים את המוריש על מסמך המעיד כי הוא מודע למעשיו ופועל בהתאם לשיקול דעתו וללא לחצים של יורשים או אנשים אחרים.

    מומלץ להפקיד את הצוואה המתוקנת והחדשה אצל הרשם לענייני ירושה, השירות כרוך בתשלום אגרה. לאחר מותו של המנוח מבצעים בדיקה האם קיים רישום לצוואה אצל הרשם לענייני ירושה, וכל עוד אין צוואה חדשה יותר פועלים לחלוקת העיזבון בהתאם לכתוב במסמך על מנת לכבד את כבוד המת ולפעול בהתאם לשיקול דעתו.

    פתח למעשי תרמית

    בתי המשפט לענייני משפחה עסקו לא פעם בסוגיית שינוי צוואה בגיל מבוגר, לעתים המבוגר החליט לשנות את צוואתו בגלל לחץ מצד קרובי משפחה בדרגות שונות ומצד גורמים אחרים. יש מקרים בהם התגלה כי גורמים שונים ניצלו לרעה את המבוגר ושכנעו אותו לשנות את הצוואה המקורית ולכלול אותם במסמך המשפטי, ישנם מקרים בהם אחד מבני המשפחה שכנע את המבוגר לשנות את הצוואה ולמעשה ניצל את קרבתו למוריש בערוב ימיו והשפיע עליו להוריש נתח גדול יותר מהעיזבון לטובתו ואף לנשל קרובי משפחה אחרים.

    לקריאת מאמרים נוספים בנושא צוואה כנסו:

    ​שינוי צוואה בגיל מבוגר

    קצת עליי:

    לשיחת ייעוץ ראשונית
    השאירו את הפרטים ונחזור אליכם

      מאמרים נוספים

      עורך דין מומחה לירושות וצוואות
      חוק הירושה מאפשר מינוי מנהל לעיזבון, וזאת למטרות שונות, ובאופן טבעי עורך דין מומחה לירושות וצוואות הוא אופציה מתבקשת לתפקיד האחראי והמורכב. על-פי החוק, אם למנוח או למנוחה ישנם נושים הם רשאים לדרוש מינוי מנהל עיזבון, היורשים עצמם יכולים גם...
      להמשך קריאה
      פעולה משפטית שדורשת התנהלות מדויקת
      יש מקרים שבהם היכללות בצוואה משפרת את מצבו של האדם, ואפילו במידה ניכרת. מצד שני, יש גם מקרים שבהם האדם לא מעוניין להיות חלק מהצוואה. כשזה המצב, הפעולה הדרושה היא הסתלקות מצוואה. בין השאר מתבצע צעד זה כשיש חשש מנושים,...
      להמשך קריאה
      חברת שיווק באינטרנט חברת שיווק באינטרנט
      Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support