לשיחת ייעוץ ראשונית השאירו את הפרטים ונחזור אליכם

    ​ביטול צוואה על ידי המצווה

    האם מצווה יכול לבטל את הצוואה שכתב? באיזה מקרים יכול המצווה לבטל את הצוואה שערך? ובכן, ניסוח צוואה מאפשר למצווה להורות מה יעשה ברכושו לאחר מותו. למעשה, הצוואה מאפשרת לאדם המת לשלוח יד מקברו ולהשפיע על חיי יורשיו, קיום הצוואה על ידי היורשים נועד לשמור על כבודו של המוריש וזכותו לקבוע מה יעשה בעיזבון שלו לאחר מותו. מסיבה זו בתי המשפט בארץ אינם ממהרים לבטל צוואה שאדם ערך, בית המשפט מעוניין לוודא כי המצווה שמעוניין לבטל את הצוואה כשיר מבחינה רפואית ונפשית לקבל את ההחלטה הגורלית וכי הוא לא הושפע על ידי גורם זה או אחר לפעול לביטול צוואתו.

    דרכים חוקיות לביטול הצוואה

    על פי החוק בישראל יש מספר דרכים אפשריות לביטול הצוואה הקיימת, חשוב לציין כי המצווה יכול לבטל את הצוואה שערך באחת משלוש דרכים הקבועות בחוק הירושה. על פי חוק הירושה יכול המצווה להורות על ביטול צוואה קיימת בהתאם לאופן עשייתה, כלומר אם ערך את הצוואה בכתב יד עליו לנסח מכתב הנקרא "כתב ביטול", על המסמך יש לחתום בכתב יד, להוסיף תאריך ועל המוריש לציין בכתב ידו בלבד כי הצוואה בטלה. חשוב להדגיש כי בית משפט פוסל מסמכים מודפסים עליהם רק מתנוססת חתימתו של המצווה, לכן חשוב לפנות לעורך דין ולפעול כחוק.

    במקרה והמצווה ערך צוואה בעל פה, עליו להודיע בפני שני עדים המדברים את שפתו כי ברצונו לבטל את הצוואה. מומלץ לצרף מסמך רפואי המאשר כי המצווה מודע למעשיו וכי אינו יכול לערוך או לבטל את הצוואה אלא רק בעל פה בגלל מצבו הרפואי.

    לביטול צוואה בפני רשות על המצווה להצהיר זאת בפני בית המשפט, רשם או דיין, לחלופין הוא רשאי להגיש לרשות מכתב המורה על ביטול צוואתו והשופט, הדיין או הרשם נדרשים להקריא בפני את המסמך, המצווה נדרש לאשר את הכתוב ולהצהיר שהוא כתב את המסמך המורה על ביטול הצוואה.

    עריכת צוואה חדשה

    על פי חוק הירושה מצווה שכותב צוואה חדשה, גם אם אין בה ביטול מפורש של הצוואה הקודמת, רואים בצוואה החדשה כמבטלת את הצוואה הקודמת. ראוי לציין כי ביטול צוואה על ידי מצווה אינו דבר של מה בכך, יש לנושא השלכות משפטיות מרחיקות לכת, לכן חשוב לבצע את ההליך בהתאם לחוק ורק בעזרת עורך דין ירושות וצוואות המכיר את החוק על בוריו.

    אפשרות שלישית לביטול הצוואה אפשרית באמצעות השמדתה. חוק הירושה קובע כי אם המצווה השמיד את צוואתו רואים בכך כחזקה שהתכוון לבטלה. הליך זה שונה משאר האפשרויות של ביטול צוואה, כדי שבית המשפט יכיר בכך מומלץ להגיש הצהרה בכתב על השמדת הצוואה ובטלותה. אם לא הוגשה הצהרה בכתב והמוריש נפטר, עשוי בית המשפט להורות שלא לבטל את הצוואה אלא אם הוכח בפניו כי זה היה רצונו של המצווה.

    לקריאת מאמרים נוספים בנושא צוואות כנסו:

    ​ביטול צוואה על ידי המצווה

    קצת עליי:

    לשיחת ייעוץ ראשונית
    השאירו את הפרטים ונחזור אליכם

      מאמרים נוספים

      עורך דין מומחה לירושות וצוואות
      חוק הירושה מאפשר מינוי מנהל לעיזבון, וזאת למטרות שונות, ובאופן טבעי עורך דין מומחה לירושות וצוואות הוא אופציה מתבקשת לתפקיד האחראי והמורכב. על-פי החוק, אם למנוח או למנוחה ישנם נושים הם רשאים לדרוש מינוי מנהל עיזבון, היורשים עצמם יכולים גם...
      להמשך קריאה
      פעולה משפטית שדורשת התנהלות מדויקת
      יש מקרים שבהם היכללות בצוואה משפרת את מצבו של האדם, ואפילו במידה ניכרת. מצד שני, יש גם מקרים שבהם האדם לא מעוניין להיות חלק מהצוואה. כשזה המצב, הפעולה הדרושה היא הסתלקות מצוואה. בין השאר מתבצע צעד זה כשיש חשש מנושים,...
      להמשך קריאה
      חברת שיווק באינטרנט חברת שיווק באינטרנט
      Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support