לשיחת ייעוץ ראשונית השאירו את הפרטים ונחזור אליכם

    ​הסתלקות חלקית מירושה

    ישנם מקרים בהם יורש מחליט לוותר על חלקו בירושה, מסיבות שונות ומגוונות. אמנם במקרים רבים יעדיפו היורשים על פי דין לקבל את החלק המגיע להם בעיזבון של המנוח על פי חוק הירושה, עם זאת ישנם מקרים בהם יורש על פי דין מחליט לוותר על חלקו, הליך הנקרא הסתלקות מירושה. סעיף 6 לחוק הירושה עוסק בנושא הסתלקות חלקית מירושה ומגדיר את הצעדים הנדרשים, האפשרויות וההליך החוקי כדי לבצע זאת.

    כדי להסתלק באופן חלקי מירושה יש לפנות לשירותי של עורך דין ירושה על מנת להסתלק מן העיזבון או הירושה, מאחר והחוק קובע כי לא די בהצהרה בעל פה על מנת להסתלק מהירושה, אלא יש להגיש תצהיר כתוב עליו יש לחתום בכתב יד בנוכחות עורך דין.

    למידע נוסף על הסתלקות חלקית מירושה

    צרו קשר באתר או בטלפון: 077-5563945

    הסתלקות מלאה או חלקית מירושה

    כאמור, סעיף 6 לחוק הירושה בא להסדיר את נושא ההסתלקות מירושה, סעיף א' לחוק הירושה קובע כי "לאחר מות המוריש וכל עוד לא חולק העיזבון רשאי יורש, בהודעה בכתב לרשם לענייני ירושה, או לבית המשפט כאשר העניין הועבר לפי סעיף 67 א', להסתלק מחלקו בעיזבון, כולו או מקצתו או ממנה שהוא זכאי לה על פי צוואה, כולה או מקצתה". כלומר, יורש על פי דין יכול לוותר על חלק מהעיזבון המגיע לו.

    כדאי לדעת כי כאשר יורש על פי דין מחליט לוותר על כל חלקו בירושה, כלומר הסתלקות כללית, חלקו בעיזבון יחולק בין שאר היורשים בכפוף לקבוע בחוק הירושה. במקרים של הסתלקות חלקית מירושה על היורש למלא תצהיר כתוב ומאומת על ידי עורך דין אותו יש להגיש ללשכת רשם הירושות ובמסמך יש לציין מאיזה חלק מהמנה שלו הוא מסתלק ולטובת מי. החוק קובע כי ניתן להסתלק מהירושה לטובת יורש אחר שחייב להיות אח, ילד או בן זוגו של המנוח.

    ראוי להדגיש כי הסתלקות מלאה או חלקית מירושה היא סופית, עם השלמת ההליך החוקי היורש ייחשב כמי שלא היה יורש מעולם. כמו כן, ניתן לבצע הסתלקות מלאה או חלקית מירושה רק בפרק הזמן שבין מותו של המוריש ועד המועד לחלוקת עיזבונו.

    סיבות עיקריות להסתלקות חלקית מעיזבון המנוח

    במקרים מסוימים עשוי יורש על פי דין לוותר על חלקו המלא או על חלק מהמנה לטובת יורש אחר מנסיבות אישיות או כלכליות. אמנם ברוב המקרים ירושה מאפשרת זכייה בנכסים וברכוש המנוח, עם זאת ישנם מקרים בהם המנוח הוריש גם את חובותיו, לכן ישנם יורשים המחליטים לוותר על חלקם בירושה כדי להימנע מהתמודדות עם נושיו של המוריש.

    בנוסף, ישנם מקרים בהם יורש על פי דין מחליט על הסתלקות מירושה מסיבות של פטור במסים או כדי לסייע כלכלית לאחד מבני משפחתו, בעיקר אם מצבו הכלכלי טוב יותר והוא מעוניין לסייע לאמו או לאחיו הזקוקים לעזרה כדי לשפר את מצבם הכלכלי.

    למידע נוסף על הסתלקות חלקית מירושה

    צרו קשר באתר או בטלפון: 077-5563945

    נכתב על ידי:

    עורך דין יוסי ברקוביץ, 53, מתגורר בגני תקווה נשוי + 2.

    עורך הדין ברקוביץ מעניק שירות משפטי נרחב ללקוחות מגוונים מכל רחבי הארץ והעולם.

    לעו"ד ברקוביץ היכרות מעמיקה וניסיון רב עם העולם המשפטי הסבוך של דיני הצוואות והירושות. כתיבת הסכמים בין יורשים, ניהול עיזבונות, פירוק שיתוף, ניהול קונפליקטים ומשברים בין יורשים, ייצוג מקצועי בבתי המשפט הן כמתנגד לקיום צוואות והן כמשיב להתנגדות, ייעוץ לכתיבת צוואות, וכן ייצוג מקיף עם שוק המקרקעין, בתחום הסכמי המכר ומיסוי.

    עוד בנושא הסתלקות מירושה קראו:

    ​הסתלקות חלקית מירושה

    קצת עליי:

    לשיחת ייעוץ ראשונית
    השאירו את הפרטים ונחזור אליכם

      מאמרים נוספים

      איש מקצוע משפטי ותיק ומנוסה
      כשמוגשת בקשה למתן צו קיום צוואה, כלומר צו שיאפשר את מימוש הצוואה ושימוש בנכסי האדם שהלך לעולמו, נפתחת גם האפשרות להגיש התנגדות למתן צו זה. החוק מאפשר לכל מי שרואה עצמו נפגע מהצוואה ולכן מהצו להגיש את ההתנגדות, גם מבלי...
      להמשך קריאה
      מצבים מורכבים שבהם נדרשת עזרה מקצועית
      חוק הירושה הוא חוק מסועף במיוחד, ובנוסף לכך ייתכנו סביב ירושות רגשות מורכבים. בהתאם ישנם לא מעט מצבים שבהם נדרשת עזרה מקצועית, ורצוי של עורך דין ירושה מומלץ. עו"ד יוסי ברקוביץ' כבר סייע לרבים ורבות למצות את הזכויות, במקצועיות, ביושרה...
      להמשך קריאה
      חברת שיווק באינטרנט חברת שיווק באינטרנט
      Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support