לשיחת ייעוץ ראשונית השאירו את הפרטים ונחזור אליכם

    התנגדות לצו ירושה

    ​הגשת התנגדות לצו ירושה

    לאחר הגשת בקשה למתן צו ירושה ללשכת הרשם לענייני ירושה, על הרשם לפרסם הודעה על כך בעיתונות היומית וברשומות הרלבנטיות, על מנת לאפשר לציבור להגיש התנגדות למתן הצו. החוק קובע כי ניתן להגיש התנגדות למתן הצו תוך 14 יום מתאריך פרסום ההודעה בעיתונות היומית, ולא יאוחר מהמועד שקבע הרשם לענייני ירושה לצורך הגשת התנגדות לצו ירושה. כדאי לדעת כי גם אם המועד להגשת ההתנגדויות חלף, וכל עוד הצו לא ניתן, אפשר עדיין להגיש התנגדות למתן הצו.

    איך להגיש התנגדות לצו ירושה?

    במקרים בהם אדם נפטר ולא הותיר אחריו צוואה רשמית, יכולים יורשיו או מי שטוען לחלק בירושה, להגיש בקשה למתן צו ירושה. את הבקשה יש להגיש ללשכת הרשם לענייני ירושה על פי מקום מגוריו של המנוח, ישנם מקרים בהם היורשים יכולים להסכים להעביר את הטיפול לבית הדין הרבני. הצו נועד להסדיר את חלוקת עיזבונו של המנוח בין יורשיו על פי דין, ראוי לציין כי הצו אינו עוסק בפרטי העיזבון אלא נועד לקבוע את סדר היורשים ומהו חלקם של כל אחד מהיורשים בעיזבונו של המנוח.

    מאחר וייתכנו מקרים בהם אדם אחד או יותר מתנגדים לצו הירושה, לדוגמה במקרים בהם אחד היורשים מחזיק בצוואה או יודע על קיומה של צוואה, החוק מסדיר את מועד הגשת ההתנגדות למתן הצו. כמו כן, יש מקרים בהם יורשים על פי דין אינם מוזכרים בצו הירושה, לכן הם מעוניינים להגיש התנגדות כדי לקבל את החלק המגיע להם בהתאם לחוק הירושה.

    בנוסף, ייתכנו מקרים בהם היורשים המצוינים בצו הירושה אינם נחשבים יותר ליורשיו של המנוח, לדוגמה גרושתו הטרייה של המנוח שרשמה עצמה כאשתו של האדם שנפטר בעת הגשת הבקשה למתן הצו. אחת הטענות המרכזיות בהתנגדות למתן צו ירושה היא כאשר אחד היורשים טוען כי קיימת צוואה, לכן יש לפעול בהתאם לכתוב בצוואה ולא לחלק את העיזבון של המנוח בהתאם לחוק הירושה.

    ראוי לציין כי יחד עם ההתנגדות למתן הצו יש לצרף לבקשה המוגשת לרשם לענייני ירושה תצהיר הכולל עובדות מפורטות לחיזוק הטענות בדבר ההתנגדות למתן הצו. בנוסף, יש לצרף לבקשה אישור על תשלום האגרה הנדרשת, את האגרה אפשר לשלם באופן מקוון או בלשכת הרשם.

    המשך הדיון בבית המשפט לענייני משפחה

    לאחר הגשת התנגדות לצו ירושה יעביר הרשם לענייני ירושה את המשך הטיפול בתיק לבית המשפט לענייני משפחה. קיימת אפשרות להעביר את התיק להמשך טיפול גם בבית הדין הרבני.

    לאחר הדיון בבית המשפט לענייני משפחה תתקבל הכרעה מחייבת, ברוב המקרים ינסה בית המשפט לפעול בהתאם לרצונו של המנוח, לכן יש להציג מסמכים המחזקים את טענת המתנגדים. חשוב לפנות לעורך דין ירושות מנוסה על מנת לקבל ייצוג משפטי הולם, וכדי להציג היטב את הטענות בפני בית המשפט, כך ניתן לשפר סיכויים לאישור ההתנגדות ולשינוי הדרך בה יחולק עיזבונו של המנוח.

    לקריאת מאמרים נוספים בנושא ירושות וצוואת כנסו:

    התנגדות לצו ירושה

    קצת עליי:

    לשיחת ייעוץ ראשונית
    השאירו את הפרטים ונחזור אליכם

      מידע נוסף בנושא

      כיצד מגישים התנגדות לצו ירושה?

      צו ירושה מאפשר למי שנכללים בו לממש את חלקם בירושה. מיד לאחר שמוצא צו כזה, עלולות להתבצע פעולות שונות, כולל כאלה בלתי הפיכות, ולכן אם ישנה עילה למניעת מתן הצו ע"י הרשם לענייני ירושה, חשוב לפעול באופן מידי. הפעולה היא הגשת בקשת התנגדות לצו ירושה, והיא מוגשת לרשם לענייני ירושה – באופן מקוון או בעמדות קבלת הקהל במשרדי הרשם (בכתובת הרלוונטית למקום מגוריו של המנוח). הגשת ההתנגדות כרוכה בתשלום אגרה של כ-1,000 ש"ח, ומומלץ להתייעץ לפני ביצוע הפעולה עם עורך דין מנוסה. לעו"ד יוסי ברקוביץ' בקיאות מקצועית מעמיקה, וכמו כן הוא מקפיד על יושרה מוחלטת הנדרשת בתחום רגיש כמו ירושות וצוואות.

      מהן העילות האפשריות להגשת התנגדות לצו ירושה?

      * צוואה – צו ירושה מוצא רק במקרים שבהם אין צוואה תקפה. אם יש בידיכם צוואה זוהי עילה מתבקשת להתנגד למתן צו ירושה, ואם אתם חושדים כי יש צוואה אשר הוסתרה מהרשם לענייני ירושה, כדאי להתייעץ עם עורך דין מנוסה כדי להבין איך לפעול.
      * בקשה אשר כוללת אנשים שלא זכאים לעיזבון – למשל בן/בת זוג שלא נישאו כחוק וגם לא עומדים בקריטריונים של ידועים בציבור.
      * בקשה שלא כוללת אנשים שזכאים לחלק מהעיזבון – עילה נפוצה נוספת, מפני שהדרת אדם שזכאי לחלק מהירושה פוגעת באופן משמעותי בזכויותיו.

      טיפול מקצועי ביושרה מוחלטת

      התנגדות לצו ירושה ניתן להגיש תוך 14 ימים ממועד פרסום הגשת הבקשה למתן הצו. לאחר מכן ייתכן מצב שבו הצו כבר הונפק, ולכן הפעולה המתאימה תהיה הגשת בקשה לביטול צו הירושה (ובמקביל בקשה לעיכוב ביצוע הצו כדי שלא ייעשה בו שימוש לפני שמתקבלת ההחלטה הסופית). הערכאה שדנה בהתנגדויות לצווי ירושה היא בית משפט לענייני משפחה, ובהתאם כל התנגדות חייבת להיות מנומקת וכמובן מגובה באסמכתאות רלוונטיות. השירות של עו"ד יוסי ברקוביץ' בנושא זה מתאפיין כאמור ביושרה מוחלטת, כך שההמלצה להתנגד תינתן רק כשיש היתכנות אמיתית להצלחה. במצבים אלה בא לידי ביטוי גם הידע הרב של עו"ד ברקוביץ', שמוביל לתוצאות הרצויות.

      מאמרים נוספים

      איש מקצוע משפטי ותיק ומנוסה
      כשמוגשת בקשה למתן צו קיום צוואה, כלומר צו שיאפשר את מימוש הצוואה ושימוש בנכסי האדם שהלך לעולמו, נפתחת גם האפשרות להגיש התנגדות למתן צו זה. החוק מאפשר לכל מי שרואה עצמו נפגע מהצוואה ולכן מהצו להגיש את ההתנגדות, גם מבלי...
      להמשך קריאה
      מצבים מורכבים שבהם נדרשת עזרה מקצועית
      חוק הירושה הוא חוק מסועף במיוחד, ובנוסף לכך ייתכנו סביב ירושות רגשות מורכבים. בהתאם ישנם לא מעט מצבים שבהם נדרשת עזרה מקצועית, ורצוי של עורך דין ירושה מומלץ. עו"ד יוסי ברקוביץ' כבר סייע לרבים ורבות למצות את הזכויות, במקצועיות, ביושרה...
      להמשך קריאה
      חברת שיווק באינטרנט חברת שיווק באינטרנט
      Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support