לשיחת ייעוץ ראשונית השאירו את הפרטים ונחזור אליכם

    צו ירושה

    ​מה זה צו ירושה?

    כדי לממש את רכושו ונכסיו של אדם שנפטר אך לא הותיר אחריו צוואה, יש להגיש ללשכת הרשם לענייני ירושה או לאחד מבתי הדין הרבניים בקשה לצו ירושה. צו ירושה הוא מסמך וצו משפטי, לרוב מטעם הרשם לענייני ירושה, שנועד להסדיר את חלוקת העיזבון של המנוח שלא השאיר צוואה. חשוב להדגיש כי צו ירושה אינו עוסק בפרטי העיזבון אלא נועד להצהיר מיהם היורשים על פי דין של המנוח ואיזה חלק מהעיזבון כל אחד מהם יקבל.

    זהות היורשים וחלקם בעיזבון

    במקרים בהם המנוח לא הותיר אחריו צוואה ובמקרים בהם לצוואה אין תוקף משפטי, חוק הירושה, תשכ"ה-1965, בא להסדיר את נושא חלוקת העיזבון בין היורשים על פי דין. חלוקת ירושה ללא צוואה מבוססת על קשר דם בין המנוח ליורשיו, החוק קובע 3 ענפים עיקריים לחלוקת העיזבון, כאשר סדר חלוקת העיזבון נקבע על פי קרבת היורשים למנוח- בן זוג, ילדים, הורים, סבים וצאצאיהם, וקרובי משפחה נוספים.

    מי יכול להגיש בקשה לצו ירושה?

    בקשה לצו ירושה יכולים להגיש יורשי המנוח וכל מי שטוען להיותו יורש של האדם שנפטר. ברוב המקרים את הבקשה יגישו בני משפחתו הקרובים ביותר של המנוח, עם זאת ישנם מקרים בהם בעלי עניין נוספים עשויים להגיש את הבקשה, לדוגמה נושיו של המנוח או נושיו של אחד היורשים המעוניינים להשיב את כספם.

    את הבקשה לצו ירושה נהוג להגיש ללשכת הרשם לענייני ירושה בהתאם למקום מגוריו של המנוח. במידה והיורשים מסכימים ביניהם וחותמים על תצהיר משותף להקניית זכות השיפוט לבית דין רבני, אפשר להגיש את הבקשה לאחד מבתי הדין הרבני.

    את הבקשה ניתן להגיש באופן מקוון או לא מקוון, חשוב לדעת כי אין מניעה פורמלית או משפטית להגיש את הבקשה באופן עצמאי, עם זאת מומלץ למסור את הטיפול בהגשת הבקשה למתן צו ירושה בידי עורך דין צוואות וירושות המתמחה בנושא. טיפול מקצועי של עורך דין מנוסה עשוי לקצר את התהליך, למנוע טעויות העשויות לעכב את ההליך, וישנם מקרים בהם היורשים זקוקים לייעוץ ולייצוג משפטי, במיוחד במקרים בהם רשם הירושות מחליט להעביר את הטיפול בתיק לבית המשפט לענייני משפחה.

    האם יורש חייב לקבל את חלקו בירושה?

    ישנם מקרים בהם יורש אינו מעוניין לקבל את חלקו בירושה, גם אם הוא זכאי לקבל חלק מעיזבון המנוח על פי חוק הירושה. לעתים, אחד היורשים מעוניין להעביר את חלקו ליורש אחר על מנת לסייע לו כלכלית, יש מקרים בהם הוא מעוניין להימנע מתשלום לנושים או כדי להימנע מתשלומי מס. במקרים אלה החוק קובע כיצד ניתן לבצע הסתלקות מירושה, הליך זה נקרא גם הסתלקות מעיזבון, ניתן להסתלק מהירושה כל עוד לא חולק עיזבונו של המנוח. מומלץ לפנות לעורך דין מקצועי על מנת לבצע הליך זה בהתאם לחוק ובמסגרת הזמן המתאימה.

    נכתב על ידי:

    עורך דין יוסי ברקוביץ, 60, מתגורר בגני תקווה נשוי + 2.

    עורך הדין ברקוביץ מעניק שירות משפטי נרחב ללקוחות מגוונים מכל רחבי הארץ והעולם.

    לעו"ד ברקוביץ היכרות מעמיקה וניסיון רב עם העולם המשפטי הסבוך של דיני הצוואות והירושות. כתיבת הסכמים בין יורשים, ניהול עיזבונות, פירוק שיתוף, ניהול קונפליקטים ומשברים בין יורשים, ייצוג מקצועי בבתי המשפט הן כמתנגד לקיום צוואות והן כמשיב להתנגדות, ייעוץ לכתיבת צוואות, וכן ייצוג מקיף עם שוק המקרקעין, בתחום הסכמי המכר ומיסוי.

    לקריאת מאמרים נוספים בנושא ירושה וצוואה כנסו:

     

    בקשה לצו ירושה

    בקשה לצו ירושה

    חלוקת ירושה ללא צוואה מתבססת על דרגת קירבת היורשים אל המנוח: מבן או בת הזוג אל ילדיו שהם דרגת קרבה ראשונה,  אל הוריו שהם דרגה שניה וכו'. מעבר לזאת יכולים גם בעלי אינטרסים אחרים לבקש את חלקם בירושת המנוח למשל נושים המעוניינים לקבל את חלקם. לשם כך רצוי ומומלץ מאד להיעזר בשרותיו של עורך דין לדיני ירושה לפני הגשת בקשה לצו ירושה כדי שיוכל לייעץ ולהנחות את היורשים כיצד לנהוג. עורך הדין יוסי ברקוביץ' מסייע ללקוחותיו הרבים בכל רחבי הארץ ומעבר לים ישמח לסייע גם לכם.

    כל מה שחושב לכם לדעת על בקשה לצו ירושה

    יורשים צריכים להגיש בקשה לצו ירושה כשהמנוח לא השאיר ליורשיו החוקיים צוואה כתובה, ועל כן בכדי שיורשיו של המנוח יוכלו לקבל את הירושה צריך להגיש בקשה לצו ירושה. בקשה זו מגישים לרשם לענייני ירושה, אשר במעמד זה מכריז מיהם היורשים החוקיים של המנוח. לאחר מכן מקבל כל יורש את חלקו בירושה. הליך זה של בקשה לצו ירושה, אומנם ניתן לעשות גם לבד, אך בכדי שלא תתקלו בקשיים העלולים להתעורר בדרך, רצוי מאד להיעזר בשרותיו של עורך דין מנוסה ומקצועי שיוכל להדריך אתכם כיצד להתנהל. אז איך הלכה למעשה מתבצע הליך זה של בקשה לצו ירושה ואילו קשיים עלולים להתעורר במהלך הדרך?

    הגשת בקשה לצו ירושה: איך?

    הגשת בקשה לצו ירושה יכולה להתבצע באחת משתי דרכים: בדרך מקוונת או מילוי הטופס באופן ידני יחד עם צרוף טפסים רלוונטיים. הגשת בקשה מקוונת ניתן להעביר רק כאשר הבקשה מוגשת על ידי יורשיו החוקיים של הנפטר. כדי שהצו יקבל תוקף משפטי דרושה חתימה ומילוי הטופס על ידי נוטריון, שופט או דיין. בשני המצבים יש לשלם אגרה על הגשת הבקשה
    הגשת בקשה לצו ירושה עשויה להמשך בין חודש לשלושה חודשים, זאת אם לא יהיו עיכובים בדרך למתן צו הירושה. אחת הסיבות לעיכוב במתן הבקשה לצו ירושה היא התנגדות למתן צו ירושה.
    התנגדות למתן צו ירושה יכולה להתעורר כאשר אחד מן היורשים יודע כי קיימת צוואה למנוח או כאשר ישנם יורשים נוספים שאינם יודעים על פטירתו של המנוח.

    סיכום דבר

    לשם כך מתפרסמים בעיתונים במשך- 14 יום עניין ירושתו של המנוח, כך שמי שיש לו חלק בירושה יוכל להביע התנגדות. כל עוד לא ניתן צו ירושה, עדיין יהיה ניתן להביע התנגדות לירושה, גם אם עברו 14 ימי פרסום בעיתונים. בקשה לצו ירושה הינה הליך משפטי שבדרך למימושו עלולות לצוץ מהמורות כמו מתנגדים או נושים שמעוניינים לקבל כספים המגיעים להם. חשוב לפנות לעורך דין ותיק ובעל ניסיון שיוכל לסייע לכם למצות את זכויותיכם ולקבל את חלקכם בירושה כדין. עורך הדין ברקוביץ' הינו עורך דין המתמחה בתחום דיני ירושה. מוזמנים ליצור קשר בכל שאלה.

    צו ירושה

    קצת עליי:

    לשיחת ייעוץ ראשונית
    השאירו את הפרטים ונחזור אליכם

      מידע נוסף בנושא

      בקשה לצו קיום ירושה

      אחד ההורים נפטר והגיע הזמן, לצד האבל, לממש את הירושה שהותירו לכם. ההליך שיש לבצע הוא הגשת בקשה לצו קיום ירושה לרשם לענייני ירושה. רבים נוטים לבלבל בין שני מושגים צו קיום ירושה לצו קיום צוואה. הגשת בקשה לצו ירושה תתבצע כל עוד הנפטר לא הותיר אחריו צוואה. במידה שידוע על כך שיש צוואה, יש להגיש בקשה לצו קיום צוואה. בין אם מדובר על הגשת בקשה לצו קיום ירושה ובין אם לקיום צוואה, מומלץ לפנות אל עורך דין בקיא, ומנוסה בתחום שיוכל לפעול למענכם. עורך הדין יוסי ברקוביץ הינו מתמחה בתחום דיני ירושה וביצוע עסקאות עיזבון מקרקעין.

      כמה דברים שכדאי לדעת לגבי בקשה לצו קיום ירושה

      כאמור, בקשה לצו קיום ירושה מוגשת כאשר המנוח או המנוחה לא הותירו אחריהם צוואה למימוש הירושה ולא כאשר  קיימת צוואה. במידה ובמעמד הגשת הבקשה נעשה  מילוי של כל הטפסים כנדרש, תשלום האגרות שיש לשלם והוספת מסמכים אחרים הנדרשים ואותם ניתן לראות באתר רשם הירושות, ניתן אישור כחודש עד שלושה חודשים לאחר הגשתה בקשה. באופן הרגיל בכך מסתיים התהליך וניתן לחלק את הירושה בין היורשים, אך יש לקחת בחשבון שישנם מצבים בהם מוגשת התנגדות לקיום צו הירושה.

      צו ירושה מקוון

      הדבר עלול לקרות למשל כאשר אחד היורשים החוקיים אינו מודע לפטירת המנוח או כאשר מתגלה שישנה  צוואה. בכל מקרה על מנת להפוך את התהליך לפשוט ככל האפשר כדאי להיעזר בעורך דין מומחה בתחום, על אחת כמה וכמה אם אתם כיורשים מעוניינים להתנגד לקיום הירושה כפי שהיא מתוכננת או כאשר אחד היורשים האחרים מתנגד.
      בכדי להגיש בקשה לצו קיום ירושה אל הרשם לענייני ירושה צריך לפעול בצורה מסודרת ועניינית בצרוף כל המסמכים הרלוונטיים כגון תעודת פטירה של המנוח או המנוחה ומסמכים אחרים המצוינים באתר רשם הירושות. כאשר מסתייעים בשרותו המקצועי של עורך דין לדיני ירושה מומחה, היורשים יכולים להוריד עול זה מעליהם, ולתת לו לנהל את כל התהליך מתחילתו ועד קבלת הירושה. עורך הדין ברקוביץ' הוא מומחה בתחום זה ומעניק  סיוע מלא מקצועי אמין ומהיר. מוזמנים לפנות לעו"ד ברקוביץ בכל שאלה או בקשה.

      צו קיום ירושה

      ישנן שתי דרכים באמצעותן ניתן לממש ירושה. הדרך הראשונה היא כאשר המנוח או המנוחה הותירו אחריהם צוואה, אז בכדי לקיים את הצוואה מגישים בקשה הנקראת צו קיום צוואה. ואילו במקרה בו המנוח או המנוחה לא הותירו אחריהם צוואה, אז על היורשים להגיש בקשת צו קיום ירושה.  בכדי שהתהליך לא יתעכב בשל ענייני בירוקרטיה וכדי שיתבצע כפי שנדרש על פי חוק, , מומלץ מאד להיעזר בשרותיו של עורך דין מנוסה, מקצועי ומומחה לתחום זה של דיני ירושה. עורך הדין יוסי ברקוביץ' הינו עורך דין מומחה ובעל ניסיון רב בכל הקשור לירושות וצוואות. הוא מלווה לקוחות רבים בתהליכים ומצבים שונים כמו הגשת צו קיום ירושה, עריכת צוואה, התנגדות לצוואה ועוד.

      צו קיום ירושה – מה שחשוב לדעת

      • הן הגשת בקשה לצו יום ירושה והן לצו קיום צוואה מבצעים דרך רשם הירושות. התהליך כולל מילוי פרטים, הוספת מסמכים רלוונטיים ותשלום אגרות. אישור הבקשה אורך בין חודש לשלושה חודשים כל עוד הבקשה מוגשת כפי שצריך ובצירוף כל המסמכים הנדרשים. עורך דין מומחה בתחום יוכל לוודא שאכן הכל מוגש כנדרש כדי לא לעכב את התהליך.
      • ישנם מצבים מורכבים בהם בקשות של צו ירושה או צו קיום צוואה יעברו לטיפול בית משפט כמו למשל כאשר המגיש הוא  האפוטרופוס הכללי המייצג בבקשה קטין.

      הוצאת צו קיום ירושה בקלות ומהירות

      לצו קיום ירושה ניתן להגיש התנגדות במידה וישנה סיבה מוצדקת לכך. סיבה להגשת בקשה להתנגדות יכולה להיות למשל שאחד היורשים יודע על כך שקיימת צוואה, או כאשר המנוח סיים את חייו עם חובות והנושים רוצים לקבל את כספם באמצעות קבלת חלק מהעיזבון. גם הגשת התנגדות לצו ירושה נעשית באמצעות עורך דין המתמחה בכך.

      בכדי להתנהל נכון אל מול הרשויות המשפטיות, כדאי להיעזר בשרותיו של עורך דין אשר בקיא ומכיר את החוקים והנהלים הביורוקרטיים הקיימים, שיכולים לחסוך לכם זמן יקר והרבה כאבי ראש. עורך הדין ברקוביץ הינו עורך דין ותיק ומנוסה בתחום דיני ירושה לרבות ייעוץ ועריכת צוואות, ליווי יורשים, התמחות מקרקעין בעסקאות נדל"ן הקשורות לעיזבון נפטרים ועוד. מוזמנים לפנות בכל שאלה או בקשה.

      כמה עולה צו ירושה?

      חלוקת עיזבון יכולה להתבצע בשתי דרכים: בהתאם לחוק ירושה והחלוקה ליורשים החוקיים של הרכוש או על פי צוואה אם נערכה על ידי המנוח. רבים מעדיפים למען הסדר הטוב לערוך צוואה בכדי למנוע עד כמה שניתן אי הבנות וויכוחים בתוך המשפחה, כאשר כל יורש יודע מה מגיע לו. עדיין, יש המעדיפים שלא לערוך צוואה או שלא הספיקו לעשות זאת. במצב זה על היורשים החוקיים להגיש לרשם הירושות בקשה לקיום צו ירושה. לאחר שמטפל רשם הירושות בבקשה, יכולים היורשים החוקיים של המנוח לחלק את הירושה בהתאם לחוק. כדי שהתהליך כולו יתנהל כמו שצריך ובהתאם לחוקים, כדאי שאת העניין, החל מהגשת בקשה עבור צו ירושה ועד חלוקת הירושה, ינהל עורך דין מומחה בתחום.

      מהו צו ירושה? כל מה שחשוב לדעת

      צו ירושה נועד להסדיר נושא חלוקת העיזבון כאשר אין צוואה המורה כיצד לעשות זאת.. הגשת בקשה לרשם לענייני ירושה בכדי להכריז על היורשים החוקיים של המנוח הוא דבר ראשון שיש לעשות כדי שיהיה ניתן לחלק את הירושה. החוק אמנם מפרט מיהם יורשיו החוקיים של אדם שלא הותיר אחריו צוואה ובאיזה אופן מתחלק העיזבון ביניהם. עדיין, למרות שישנו חוק ברור בעניין ישנה גם אפשרות להגיש התנגדות לצו ירושה, למשל כאשר ידוע שהמנוח כן הותיר צוואה או כאשר ישנם יורשים חוקיים שעדיין לא יודעים על פטירת המנוח. עניין נוסף שיכול להפוך את חלוקת העיזבון למורכבת יותר הוא כאשר למנוח היו חובות וישנם נושים שדורשים לקבל את המגיע להם באמצעות העיזבון. מצב נוסף שדורש התייחסות הוא כאשר אחד היורשים אינו מעוניין לקבל את חלקו בעיזבון, צעד הנקרא הסתלקות מעיזבון.

      סיכום דבר

      גם אם אדם לא השאיר אחריו צוואה, עדיין הוא הותיר אחריו רכוש. העיזבון אותו הותיר אמור להתחלק בין יורשיו החוקיים. על פי חוק הירושה החלוקה מתבצעת על פי מידת קרבתו של היורש אל המנוח. כשהדרגה הגבוה ביותר הוא בן או בת הזוג של המנוח , לאחר מכן ילדיו שהם בדרגת קירבת דם ראשונית ולאחר מכן הוריו סב או סבתא ושאר בני משפחה בקשר דם עם המנוח. יחד עם זאת גם בעלי עניין המעוניינים להשיב את כספיהם מן המנוח יכולים לדרוש את חלקם מתוך העיזבון כמו נושיו אשר צריכים לעשות זאת בעזרת עורך דין לענייני ירושות. עורך דין יוסי ברקוביץ הוא עורך דין מומחה  בתחום הירושות והצוואות ומסייע בכל הליך או מחלוקת הקשורים לירושות וצוואות. מוזמנים ליצור קשר בכל שאלה.

      הוצאת צו ירושה

      הוצאת צו ירושה היא ההליך המהווה המשך ישיר להגשת בקשה למתן צו ירושה. הדבר נעשה כאשר המנוח לא הותיר אחריו צוואה ככל הידוע ליורשיו החוקיים. את הוצאת צו הירושה יש לבצע באמצעות הרשם לענייני ירושה, כאשר תהליך זה אורך בין חודש לשלושה חודשים, כל עוד לא מתעוררים  קשיים בדרך. הגשת בקשה לצו ירושה יכולה להתבצע בדרך המקוונת, ע"י יורשיו החוקיים של המנוח בין אלו הם בני זוג, צאצאים של המנוח או הוריו. כל יורש אחר הטוען לחלקו בירושת המנוח צריך למלא טופס עליו יצטרך לחתום ולאמת את חתימתו באמצעות נוטריון ,שופט או דיין. עורך הדין יוסי ברקוביץ אשר מומחה לדיני ירושה ישמח להעניק לכם שרות משפטי איכותי מקצועי ובלתי מתפשר ובעל ניסיון מקצועי במימוש וניהול עיזבונות.

      כל מה שחשוב לדעת על הוצאת צו ירושה

      אנשים רבים מתבלבלים בין המונחים השונים, באשר לדיני ירושה כמו צו ירושה או צו קיום צוואה. כאשר מבקשים להוציא צו ירושה הדבר אומר שהמנוח לא הותיר צוואה. כמה נקודות החשובות בעניין הוצאת צו ירושה:

      לא רק יורשיו החוקיים של מנוח יכולים להגיש בקשה של הוצאת צו ירושה , אלא גם בעלי אינטרסים כגון נושים אם היו למנוח. ובמילים אחרות כל מי שיש לו עניין בעיזבון המנוח יכול הגיש בקשה של הוצאת צו ירושה.

      צו ירושה מחיר

      הוצאת צו ירושה יכולה להתבצע כאמור בשתי דרכים, כאשר הדרך המקוונת מיועדת ליורשיו בעלי קרבת דם משפחתי או בני זוג של המנוח, ואילו מילוי טופס ידני נועד למי שלא נמצא בדרגת קרבה משפחתית. בכל מקרה גשת הבקשה כרוכה בתשלום אגרה. את טופס הבקשה יש להגיש בצרוף מסמכים רלוונטיים כגון תעודת פטירה של המנוח, אישור על משלוח הודעות לכל היורשים.

      • החל משנת- 2018 מונפק צו ירושה באופן מקוון וישלח בדואר אלקטרוני כפי שמילאו מגישי הבקשה מבעוד מועד. על כן רצוי לשמור את הצו בתוך תיקיה במחשב.
      • לאחר מתן הוצאת צו ירושה ישלח באופן אוטומטי הצו אל הבנקים והרשויות הממשלתיות, כך שאין צורך לצרף צו זה אליהם באופן פרטי.

      לסיכום

      כאשר מסתייעים בשרותיו של עורך דין לדיני ירושה, אתם יכולים להיות שקטים ובטוחים כי הליך משפטי זה נעשה בצורה מסודרת ובדרך מקצועית. עורך הדין ברקוביץ' הינו עורך דין ותיק ומנוסה בתחום דיני ירושה וסייע רבות ללקוחותיו בתחום. מוזמנים לפנות אל משרדו של עורך הדין בכל שאלה.

      מאמרים נוספים

      עורך דין מומחה לירושות וצוואות
      חוק הירושה מאפשר מינוי מנהל לעיזבון, וזאת למטרות שונות, ובאופן טבעי עורך דין מומחה לירושות וצוואות הוא אופציה מתבקשת לתפקיד האחראי והמורכב. על-פי החוק, אם למנוח או למנוחה ישנם נושים הם רשאים לדרוש מינוי מנהל עיזבון, היורשים עצמם יכולים גם...
      להמשך קריאה
      פעולה משפטית שדורשת התנהלות מדויקת
      יש מקרים שבהם היכללות בצוואה משפרת את מצבו של האדם, ואפילו במידה ניכרת. מצד שני, יש גם מקרים שבהם האדם לא מעוניין להיות חלק מהצוואה. כשזה המצב, הפעולה הדרושה היא הסתלקות מצוואה. בין השאר מתבצע צעד זה כשיש חשש מנושים,...
      להמשך קריאה
      חברת שיווק באינטרנט חברת שיווק באינטרנט
      Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support