לשיחת ייעוץ ראשונית השאירו את הפרטים ונחזור אליכם

    הסדרת כספי ירושה לנכדים

    לאחר מותו של אדם עוברים כל נכסיו ליורשיו על פי דין. הנכסים של המנוח מכונים עיזבון, ואם הוא עורך צוואה באפשרותו לקבוע כיצד יחולק העיזבון שהוא יותיר אחריו בין היורשים שהוא ציין במסמך הצוואה, ויש לו גם אפשרות להוסיף תנאים. בהיעדר צוואה חוקית העיזבון יחולק בין היורשים על פי דין ועל פי כללי חוק הירושה. אם ברצונכם להסדיר את כספי הירושה לנכדים שלכם עליכם לפנות לעורך דין מיומן ומנוסה בתחומי צוואות וירושות, ויש כמה טכניקות המאפשרות לכם להעביר לנכדים את הבעלות על העיזבון.

    כדאי לדעת כי יש מצבים בהם סבים וסבתות מעדיפים להוריש את כספי הירושה ישירות לנכדים, למשל אם הילד סובל מבעיית הימורים והסבא והסבתא חוששים שהירושה תשמש אותו למשחקי מזל וכך עתידם של הנכדים ייפגע, או מקרה שבו הם מעוניינים להוריש נתח לנכדים כל עוד הם יתחייבו לגור בישראל או לעמוד בתנאי אחר. בנוסף, הסדרת כספי הירושה לנכדים מונעת בעיות וסכסוכים בין היורשים החוקיים.

    חשוב לזכור כי אנשים מבוגרים ובעלי משפחות מעוניינים לערוך את הצוואה בעודם בחיים, וכאשר יש להם כבר נכדים ונכדות בגילים שונים. הנכדים לרוב שומרים על קשר חם ואוהב עם הסבים והסבתות שלהם לכן אין זה פלא כי בני הגיל השלישי רוצים להבטיח כי חלק מהעיזבון שלהם יגיע לנכדים הקרובים והאהובים, ועל מנת לסייע לנכדם להשקיע בלימודים אקדמיים, לרכוש דירה ראשונה ועוד.

    מהן השיטות הנפוצות להסדרת כספי הירושה לנכדים?

    אחת השיטות הנפוצות להסדרת כספי הירושה לנכדים היא באמצעות עריכת צוואה הדדית. צוואה זו מבטיחה כי העיזבון של בני הזוג יעבור לבן הזוג שנותר בחיים, ולאחר מותו העיזבון יחולק בין הילדים. את הצוואה ההדדית ניתן לערוך יחד או שכל אחד מבני הזוג עורך צוואה נפרדת המסתמכת על צוואתו של בן הזוג השני, ולאחר מותם הרכוש יעבור בדרך כלל לילדים, אך ניתן להורות על העברת העיזבון גם לנכדים.

    יש לציין כי ביטול צוואה הדדית נחשב למורכב יותר בהשוואה לביטול צואה רגילה, לכן זו שיטה יעילה המאפשרת לסבים ולסבתות להסדיר את כספי הירושה לנכדים שלהם.

    שיטה נוספת להסדרת כספי ירושה לנכדים היא לערוך צוואה רגילה ולהוסיף תנאי הקובע כי ילדי המנוח יקבלו את חלקם בעיזבון שהוא הותיר אחריו אך הם חייבים להעביר נתח לילדיהם, כלומר לנכדים של המוריש. יש גם אפשרות למנות אפוטרופוס שתפקידו לנהל את כספי הירושה המיועדים לנכדים, וכל עוד הנכדים מוגדרים כקטינים הוא מנהל את הכסף עבורם ובגיל הבגרות הם יקבלו את חלקם בירושה.

    כדאי להוסיף בצוואה הוראה מפורשת המחייבת לחלק את העיזבון של המוריש בחלקים שווים בין יורשיו על פי דין, ואם מציינים באופן מפורש כי העיזבון יתחלק בין הילדים כדאי להוסיף כי במקרה של פטירה של אחד מהילדים של המוריש, חלקו יחולק שווה בשווה בין ילדיו, כך למעשה מגנים על יורש אחר יורש וניתן למנוע סכסוכים במשפחה.

    עורך דין מנוסה בדרך כלל ימליץ על צוואה הדדית כשיטה היעילה ביותר להסדרת כספי הירושה לנכדים, ולאחר מתן צו קיום צוואה הנכדים יוכלו לקבל נתח מהירושה, בהתאם להוראות המפורשות שנקבעו בצוואת המנוח. לא מעט מקרים מגיעים לבית המשפט לענייני משפחה כתוצאה מסכסוכים בין היורשים, לרבות מקרים של סכסוכים בין ילדי המצווה לנכדיו, בעיקר במקרים שבהם אחד הילדים מת לפני הוריו. לכן, יש לערוך צוואה חוקית ולהוסיף תנאים מפורשים כדי להבטיח נתח גם לנכדים.

    הסדרת כספי ירושה לנכדים

    קצת עליי:

    לשיחת ייעוץ ראשונית
    השאירו את הפרטים ונחזור אליכם

      מאמרים נוספים

      עורך דין מומחה לירושות וצוואות
      חוק הירושה מאפשר מינוי מנהל לעיזבון, וזאת למטרות שונות, ובאופן טבעי עורך דין מומחה לירושות וצוואות הוא אופציה מתבקשת לתפקיד האחראי והמורכב. על-פי החוק, אם למנוח או למנוחה ישנם נושים הם רשאים לדרוש מינוי מנהל עיזבון, היורשים עצמם יכולים גם...
      להמשך קריאה
      פעולה משפטית שדורשת התנהלות מדויקת
      יש מקרים שבהם היכללות בצוואה משפרת את מצבו של האדם, ואפילו במידה ניכרת. מצד שני, יש גם מקרים שבהם האדם לא מעוניין להיות חלק מהצוואה. כשזה המצב, הפעולה הדרושה היא הסתלקות מצוואה. בין השאר מתבצע צעד זה כשיש חשש מנושים,...
      להמשך קריאה
      חברת שיווק באינטרנט חברת שיווק באינטרנט
      Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support