לשיחת ייעוץ ראשונית השאירו את הפרטים ונחזור אליכם

    ​הסתלקות מירושה לטובת אח

    ישנם מקרים בהם אחד היורשים מחליט על הסתלקות מירושה לטובת אחיו. הסתלקות מהירושה ניתן לבצע גם לאחר מתן צו ירושה, אך יש להגיש את התצהיר המאומת על ידי עורך דין רק בפרק הזמן שבין מותו של המוריש לבין מועד חלוקת העזבון. לא ניתן להסתלק מהירושה לאחר חלוקת העזבון, לכן יש למהר ולפעול כדי שלא לפספס את המועד הקבוע בחוק הירושה.

    הסתלקות מירושה – ויתור היורש על זכויותיו בעזבון לטובת אחיו

    החוק קובע כי יורש על פי דין או מכוח צוואה רשאי להסתלק מחלקו בעזבון, כלומר היורש מוותר על חלקו בירושה לטובת אדם אחר, לדוגמה אחיו. על פי חוק הירושה רשאי היורש להסתלק מחלקו רק לטובת בן זוגו, ילדיו או אחיו. היורש רשאי להסתלק מחלקו בעזבון לאחר פטירת המוריש ועד למועד חלוקת העזבון, אך לא לאחר מכן.

    הליך הסתלקות מירושה חייב להתבצע באמצעות מילוי תצהיר בכתב המאומת בידי עורך דין מוסמך. את התצהיר יש להגיש לרשם לענייני ירושה או לבית המשפט לענייני משפחה במידה והטיפול הועבר מהרשם לטיפול בית המשפט.

    חשוב לדעת כי היורש רשאי להסתלק מחלקו בעזבון לטובת אחיו באופן מלא או חלקי, פעולת ההסתלקות הינה סופית, ולאחר קבלת תוקף משפטי להסתלקותו מהירושה רואה החוק את המסתלק כמי שלא היה יורש מעולם. עם זאת, היורש יכול במקרים מסוימים לחזור בו מהחלטתו להסתלק מהעזבון אם יצליח להוכיח בפני בית המשפט כי פעל להסתלקותו לטובת אחיו כתוצאה מלחץ שהופעל עליו, או בגלל מצג שווא או הטעיה מכוונת שהניעו אותו לפעול כך.

    מעוניינים לקבל מידע על הסתלקות מירושה?

    צרו קשר באתר או בטלפון: 077-5563945

    מדוע יורש יכול להחליט על הסתלקות מירושה לטובת אח?

    ישנם שיקולים שונים היכולים לגרום ליורש לוותר על חלקו בעזבון ולהחליט על הסתלקותו מהירושה לטובת אחיו. אחד השיקולים המרכזיים נובע מרצון לסייע לאח הנמצא במצב כלכלי קשה וזקוק לכסף. אפשרות נוספת נובעת משיקול כלכלי כאשר יש ליורש נושים העלולים לעוט על חלקו בעזבון. סיבה מרכזית נוספת להחלטה על הסתלקות מירושה לטובת אח נובעת מחשש לירידת הערך של נכס מסוים בירושה, לדוגמה במקרה בו המנוח הותיר אחריו דירה המחולקת שווה בשווה בין ילדיו. גם במקרה בו אחד האחים מעוניין לגור בנכס כדאי לבצע הליך הסתלקות מירושה והאחים יכולים לקבל החלטה האם המסתלק מקבל פיצוי כספי מסוים מאחיו בתמורה להסתלקותו.

    להסתלקות מירושה לטובת אח יכול להיות גם רציונל כלכלי מאחר והעברת זכויות על נכס בירושה בין היורשים אינה כרוכה בתשלומי מס כמו מס מכירה, מס קניה והיטלים אחרים.

    איך מסתלקים מירושה?

    כאמור, לפי סעיף 6 לחוק הירושה רשאי אדם מסוים לוותר על חלקו בירושה לטובת אחיו באמצעות הליך הסתלקות. כדי להשלים את הפעולה יש לפנות לעורך דין צוואות וירושות על מנת להכין תצהיר מאומת ולהגישו לרשם לענייני משפחה או לבית המשפט כדי לתת תוקף משפטי למסמך.

    נכתב על ידי:

    עורך דין יוסי ברקוביץ, 53, מתגורר בגני תקווה נשוי + 2.

    עורך הדין ברקוביץ מעניק שרות משפטי נרחב ללקוחות מגוונים מכל רחבי הארץ והעולם.

    לעו"ד ברקוביץ היכרות מעמיקה וניסיון רב עם העולם המשפטי הסבוך של דיני הצוואות והירושות. כתיבת הסכמים בין יורשים, ניהול עיזבונות, פירוק שיתוף, ניהול קונפליקטים ומשברים בין יורשים, ייצוג מקצועי בבתי המשפט הן כמתנגד לקיום צוואות והן כמשיב להתנגדות, ייעוץ לכתיבת צוואות, וכן ייצוג מקיף עם שוק המקרקעין, בתחום הסכמי המכר ומיסוי.

    מעוניינים לקבל מידע על הסתלקות מירושה?

    צרו קשר באתר או בטלפון: 077-5563945

    לקריאת מאמרים נוספים שיכולים לעניין אתכם בנושא ירושות וצוואת כנסו:

    ​הסתלקות מירושה לטובת אח

    קצת עליי:

    לשיחת ייעוץ ראשונית
    השאירו את הפרטים ונחזור אליכם

      מאמרים נוספים

      בקשה למינוי אפוטרופוס לבגיר
      מינוי אפוטרופוס לבגיר מסלול החיים הרגיל של אנשים בוגרים הוא שהם אחראיים לעצמם ומקבלים את ההחלטות עבור החיים שלהם. יחד עם זאת, ישנם לא מעט מקרים שבהם אנשים בוגרים לא יכולים או לא מסוגלים לקבל החלטות עבור עצמם ואז יש צורך...
      להמשך קריאה
      מינוי אפוטרופוס לגוף
      כל אדם עלול להגיע בצורה פתאומית למצב שבו אין הוא מסוגל לקבל החלטות שקשורות בו או לבצע פעולות יומיומיות ושגרתיות כפי שהיה יכול ורגיל. יתכן ומדובר בתאונת דרכים או כל תאונה אחרת שקרתה וגם יכול להיות שיהיה מדובר באירוע מוחי...
      להמשך קריאה
      חברת שיווק באינטרנט חברת שיווק באינטרנט
      Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support