לשיחת ייעוץ ראשונית השאירו את הפרטים ונחזור אליכם

    ​הסתלקות מירושה לטובת נכד

    על פי חוק, יורש רשאי לוותר על חלקו בעיזבון אם הוא אינו מעוניין לקבלו, מסיבותיו האישיות. ישנם מקרים שונים בהם יורש מעדיף לוותר על חלקו בירושה, לדוגמה מסיבה רגשית, כלכלית או בגלל תנאים הקיימים בצוואה שהיורש לא מעוניין לקיים. חוק הירושה, תשכ"ה-1965 קובע כי כאשר אדם נפטר עובר העיזבון שלו ליורשיו. סעיף 6 א' לחוק הירושה קובע כי "אין הסתלקות לאדם אחר, אלא לטובת בן זוגו, ילדו או אחיו של המוריש". ולפיכך נכד אינו בין המשתתפים.

    למידע נוסף ולייעוץ ראשוני

    צרו קשר באתר או בטלפון: 077-5563945

    הסתלקות יורש מחלקו בעיזבון

    יורש אשר מחליט להסתלק מחלקו בעיזבון, רואים אותו כמי שלא היה יורש מלכתחילה, ולאחר ההסתלקות הוא אינו יכול לחזור בו מהסתלקותו.

    סוגי הסתלקויות מירושה

    חשוב לדעת כי קיימים הבדלים משמעותיים בין ירושה לפי צוואה לבין ירושה על דין, בצוואה המוריש יכול להחליט למי להשאיר את רכושו, ולפי החוק הוא רשאי להוריש גם לנכדו ולמי שאינו מבני משפחתו. על פי חוק הירושה חלוקת העיזבון תיעשה על פי סדר הקרבה למוריש. לכן, אם אין צוואה קיימת לא ניתן להסתלק לטובת נכד, אך ניתן להחליט על הסתלקות מירושה לטובת אח או לטובת בן זוגו או ילדו של המוריש.

    כדי להסתלק מהירושה אין צורך לקבל את הסכמת האדם לטובתו מסתלקים. את ההסתלקות יש לערוך בכתב באמצעות תצהיר מאומת על ידי עורך דין, את התצהיר יש להגיש לרשם לענייני ירושה או לבית המשפט שדן בבקשה למתן צו קיום צוואה או צן מתן ירושה.

    תצהיר בדבר הסתלקות מעיזבון

    ייעוץ משפטי הנו קריטי כדי להסתלק מחלק בעיזבון, חשוב לציין כי היורש אינו יכול להסתלק מחלקו בעיזבון בגלל מניע שמקורו בחוסר תום לב, לדוגמה במקרה בו היורש מנסה להתחמק מתשלום לנושיו להם הוא חייב כסף. הנושים יכולים לפנות לבית המשפט על מנת לבטל את הסתלקות היורש.

    למידע נוסף על הסתלקות מירושה לטובת נכד ולייעוץ ראשוני

    צרו קשר באתר או בטלפון: 077-5563945

    נכתב על ידי:

    עורך הדין ברקוביץ מעניק שירות משפטי נרחב ללקוחות מגוונים מכל רחבי הארץ והעולם.

    לעו"ד ברקוביץ היכרות מעמיקה וניסיון רב עם העולם המשפטי הסבוך של דיני הצוואות והירושות. כתיבת הסכמים בין יורשים, ניהול עיזבונות, פירוק שיתוף, ניהול קונפליקטים ומשברים בין יורשים, ייצוג מקצועי בבתי המשפט הן כמתנגד לקיום צוואות והן כמשיב להתנגדות, ייעוץ לכתיבת צוואות, וכן ייצוג מקיף עם שוק המקרקעין, בתחום הסכמי המכר ומיסוי.

    לקריאה נוספת בנושא הסתלקות מירושה:

    ​הסתלקות מירושה לטובת נכד

    קצת עליי:

    לשיחת ייעוץ ראשונית
    השאירו את הפרטים ונחזור אליכם

      מאמרים נוספים

      עורך דין מומחה לירושות וצוואות
      חוק הירושה מאפשר מינוי מנהל לעיזבון, וזאת למטרות שונות, ובאופן טבעי עורך דין מומחה לירושות וצוואות הוא אופציה מתבקשת לתפקיד האחראי והמורכב. על-פי החוק, אם למנוח או למנוחה ישנם נושים הם רשאים לדרוש מינוי מנהל עיזבון, היורשים עצמם יכולים גם...
      להמשך קריאה
      פעולה משפטית שדורשת התנהלות מדויקת
      יש מקרים שבהם היכללות בצוואה משפרת את מצבו של האדם, ואפילו במידה ניכרת. מצד שני, יש גם מקרים שבהם האדם לא מעוניין להיות חלק מהצוואה. כשזה המצב, הפעולה הדרושה היא הסתלקות מצוואה. בין השאר מתבצע צעד זה כשיש חשש מנושים,...
      להמשך קריאה
      חברת שיווק באינטרנט חברת שיווק באינטרנט
      Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support