לשיחת ייעוץ ראשונית השאירו את הפרטים ונחזור אליכם

    חלוקת ירושה בין בן זוג וילדים

    כאשר אדם נפטר ואינו מותיר אחריו צוואה, קובע חוק הירושה את זהות היורשים על פי דין. ישנם שלושה ענפי ירושה מרכזיים, כאשר בן או בת הזוג כלולים בכל ענפי הירושה אך חלקם משתנה מענף לענף, כאמור כל עוד אין צוואה.

    שלושת הענפים המרכזיים הם:

    • ענף הצאצאים.
    • ענף הצאצאים והורי המנוח.
    • ענף הורי ההורים.

    חשוב להדגיש כי במקרה שהמנוח הותיר אחריו צוואה חוקית, הירושה נקראת ירושה על פי צוואה, וחלוקת העיזבון מתבצעת על פי הכתוב בצוואה. הצוואה כוללת רשימה של יורשים שיכולים להיות אנשים, גופים וישויות משפטיות אחרות. אם המנוח לא הותיר צוואה יש להגיש בקשה לצו ירושה כאשר שיטת הירושה בישראל מבוססת על קשר דם בין אבות לבנים, לפיכך יורשים במעגל הראשון הם קרובי המשפחה הקרובים ביותר למנוח, כלומר בן או בת זוג, צאצאים, הורים וקרובי משפחה נוספים על פי סדר הירושה.

    לקביעת ייעוץ בנושא חלוקת ירושה בין בן זוג וילדים

    צרו קשר באתר או בטלפון: 077-5563945

    סדר היורשים על פי חוק הירושה

    כאשר המנוח לא השאיר צוואה, קובע חוק הירושה כי זכות הראשונים בעיזבונו של המנוח תחולק שווה בשווה בין בן או בת הזוג של הנפטר לבין ילדיו של המנוח. על פי חוק הירושה יקבל בן הזוג של המנוח מחצית מהירושה והילדים יקבלו חלקים שווים מהמחצית האחרת של הירושה. כדאי לדעת כי מעבר למחצית הירושה של המנוח יקבל בן הזוג שלו גם את המטלטלין והמכונית הפרטית של המנוח.

    החוק קובע כי אלמנת המנוח זכאית לקבל מהעיזבון של הנפטר גם את דמי כתובתה, במקרים מסוימים היא רשאית לקבל גם דמי מזונות מן העיזבון.

    במקרים בהם המנוח הותיר אחריו בן זוג אך אין לו הורים, ילדים ואחים, בן הזוג יורש את מלוא העיזבון. אם המנוח הותיר אחריו בן זוג ללא ילדים, הירושה תחולק באופן שווה בין בן הזוג לבין הוריו של המנוח או אחיו ואחיותיו.

    כאשר המנוח הותיר אחריו ילדים אך לא בן זוג, הירושה תחולק באופן שווה בין ילדי המנוח. אם גם הילדים של המנוח אינם בחיים הירושה תחולק בין נכדיו של הנפטר.

    הסדרת חלוקת העיזבון של המנוח

    חוק הירושה נועד להסדיר את נושא חלוקת הירושה של המנוח, צו ירושה הוא למעשה צו משפטי הניתן על ידי רשם הירושות כדי להסדיר את חלוקת העיזבון של המנוח, ראוי להדגיש כי הצו לא עוסק בפרטי חלוקת הרכוש אלא רק בסוגיית זכויות הירושה והגדרת יורשי המנוח. כדי להסדיר את הנושא יש להגיש בקשה לצו ירושה, מומלץ לעשות זאת בעזרת עורך דין ירושה המתמחה בתחום משפטי זה, את הבקשה מגישים לאחת מלשכות רשם הירושה, בהתאם למקום מגוריו של המנוח.

    חשוב לדעת כי חלוקת ירושה ללא צוואה מיועדת למקרים בהם המנוח לא הותיר אחריו צוואה, בהיעדר יורשים עיזבונו של המנוח עובר לידי האפוטרופוס הכללי במשרד המשפטים.

    לקביעת ייעוץ בנושא חלוקת ירושה בין בן זוג וילדים

    צרו קשר באתר או בטלפון: 077-5563945

    מאמר נכתב על ידי:

    עורך דין יוסי ברקוביץ, 60, מתגורר בגני תקווה נשוי + 2.

    עורך הדין ברקוביץ מעניק שירות משפטי נרחב ללקוחות מגוונים מכל רחבי הארץ והעולם.

    לעו"ד ברקוביץ היכרות מעמיקה וניסיון רב עם העולם המשפטי הסבוך של דיני הצוואות והירושות. כתיבת הסכמים בין יורשים, ניהול עיזבונות, פירוק שיתוף, ניהול קונפליקטים ומשברים בין יורשים, ייצוג מקצועי בבתי המשפט הן כמתנגד לקיום צוואות והן כמשיב להתנגדות, ייעוץ לכתיבת צוואות, וכן ייצוג מקיף עם שוק המקרקעין, בתחום הסכמי המכר ומיסוי.

    לקריאת מאמרים נוספים בנושא ירושה היכנסו לכאן:

    חלוקת ירושה בין בן זוג וילדים

    קצת עליי:

    לשיחת ייעוץ ראשונית
    השאירו את הפרטים ונחזור אליכם

      מאמרים נוספים

      סיוע משפטי ליורשים לממש את הנכסים
      הסכם בין יורשים לחלוקת עיזבון הוא דרך אפשרית, אשר מתאפיינת במספר יתרונות משמעותיים, לסייע ליורשים לממש את הנכסים הנכללים בעיזבון - כשהצוואה או הוראות חוק הירושה עלולות לייצר קשיים מסוגים שונים. באופן טבעי לא תמיד קל לגבש הסכם שכזה בין...
      להמשך קריאה
      עורך דין מומחה לירושות וצוואות
      חוק הירושה מאפשר מינוי מנהל לעיזבון, וזאת למטרות שונות, ובאופן טבעי עורך דין מומחה לירושות וצוואות הוא אופציה מתבקשת לתפקיד האחראי והמורכב. על-פי החוק, אם למנוח או למנוחה ישנם נושים הם רשאים לדרוש מינוי מנהל עיזבון, היורשים עצמם יכולים גם...
      להמשך קריאה
      חברת שיווק באינטרנט חברת שיווק באינטרנט
      Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support