לשיחת ייעוץ ראשונית השאירו את הפרטים ונחזור אליכם

    ירושה על פי דין אחים

    דיני ירושה קובעים את ברירת המחדל עבור ירושתו של מוריש אשר לא הותיר אחריו צוואה. בעניין זה נכללים גם אחיו של המוריש, אשר לגביהם קובע החוק את המצבים בהם זכאים הם לירושה, אם כי אין זו הדרגה הראשונה בזכאות. ירושה על פי דין אחים יכולה להיות ברורה בעיני החוק, אך לא בהכרח פשוטה ליישום או קלה לקביעה בעיני בית המשפט, ופעמים רבות ישנם גורמים שונים המעורבים בקביעה למי הזכאות על הירושה.

    כיצד תופס החוק את זכותם של אחים לירושה?

    החוק קובע כי ניתן לזהות שלוש דרגות זכאות לירושה על פי קרבה אל המוריש:

    • בדרגה הראשונה, ולהם הזכאות הראשונית, נמצאים בן או בת הזוג והצאצאים של המוריש – בין אם מדובר בילדים בתוך או מחוץ לנישואין, מאומצים או לא, וכדומה.
    • בדרגה השנייה, להם הזכאות בירושה באם לא קיימים בן זוג או ילדים, נמצאים ההורים והאחים של המוריש.
    • בדרגה השלישית, להם הזכאות בירושה בהינתן מוריש ללא בן זוג או ילדים, וללא הורים או אחים, נמצאים הסבים והדודים של המוריש.

    שלושת דרגות אלו זכאים לירושה בהסדרת החוק, זאת באם לא מתקיימים התנאים הבאים – אין צו ירושה או צוואה מוסדרת ומוכרת על ידי בית המשפט מאת המוריש, ובהינתן ולא הגיעו היורשים לכדי הסכם בין יורשים, בין אם בצו בית משפט או בהסכם ביניהם בדרכי שלום.

    זכות האחים על הירושה ומימושה בפועל

    כאשר נפטר אדם ולו אחים, ללא בן או בת זוג או ילדים, זכאים האחים לירושתו יחד עם הוריו. במקרים אלו מחלקים את הירושה, בצו בית משפט, בין השארים. אך אפשר כי ירושתו של אדם תחולק לא על פי החלטת בית המשפט אלא גם בהחלטה מוסכמת על כל הצדדים היורשים, ואז הסכם כזה יהווה כצוואה.

    ירושתם של האחים את האח הנפטר, יש בה הכרה של החוק בקרובים ביותר הנמצאים בין החיים באחיהם מבחינה חוקית. זאת אומרת, אם אין יורשים בתא משפחתי קרוב יותר, זכאים האחים לרכוש אחיהם הנפטר. באם האחים נפטרו, זכאים ילדיהם בשם הוריהם, והירושה תחולק ביניהם. בהינתן פטירתו של אח אחד, ילדיו יזכו בחלקו של אותו האח, והאחים האחרים בחלקם שלהם.

    עם זאת, ירושה על פי דין אחים מתאפשרת כאשר מדובר באחים או בילדיהם. אם נפטרו האחים, ללא ילדים משלהם, האלמנה אינה זכאית לירושתם. משמעות הדבר היא שישנו גבול למה מותיר החוק מבחינת ירושה, גם בקרב קרובי משפחה. על כן ישנה חשיבות משמעותית להגדרת הירושה על פי דין, וחלוקתה באופן המוכר על ידי בית המשפט. הסכסוכים האפשריים להתרחש בעקבות חוסר צוואה מוסדרת, יש בכך פוטנציאל לנזק אמתי במשפחה אשר חווה את האובדן בכל מקרה. משום כך, תהליך הירושה קשור באופן מהודק בחוק, גם כאשר מדובר בקרובים מדרגה ראשונה, כמו אחיו של הנפטר.

    ירושה על פי דין אחים

    קצת עליי:

    לשיחת ייעוץ ראשונית
    השאירו את הפרטים ונחזור אליכם

      מאמרים נוספים

      עורך דין מומחה לירושות וצוואות
      חוק הירושה מאפשר מינוי מנהל לעיזבון, וזאת למטרות שונות, ובאופן טבעי עורך דין מומחה לירושות וצוואות הוא אופציה מתבקשת לתפקיד האחראי והמורכב. על-פי החוק, אם למנוח או למנוחה ישנם נושים הם רשאים לדרוש מינוי מנהל עיזבון, היורשים עצמם יכולים גם...
      להמשך קריאה
      פעולה משפטית שדורשת התנהלות מדויקת
      יש מקרים שבהם היכללות בצוואה משפרת את מצבו של האדם, ואפילו במידה ניכרת. מצד שני, יש גם מקרים שבהם האדם לא מעוניין להיות חלק מהצוואה. כשזה המצב, הפעולה הדרושה היא הסתלקות מצוואה. בין השאר מתבצע צעד זה כשיש חשש מנושים,...
      להמשך קריאה
      חברת שיווק באינטרנט חברת שיווק באינטרנט
      Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support