לשיחת ייעוץ ראשונית השאירו את הפרטים ונחזור אליכם

    כתיבת צוואה לבד – מה חשוב לדעת?

    בחוק הירושה נקבע כיצד יכול אדם לערוך צוואה באופן חוקי, אחת האפשרויות היא לכתוב את הצוואה לבד וכך אפשר לחסוך עלויות עורכי דין. את הצוואה אפשר לנסח לבד, אך יש להקפיד על הכללים המחייבים, על מנת שבבוא העת יהיה לצוואה תוקף משפטי. למעשה, בחוק הירושה נקבע כי כל אדם יכול לכתוב בביתו צוואה בכתב יד, בלי עדים או עו"ד, וללא צורך בהתערבות בית המשפט.

    לפרטים נוספים על כתיבת צוואה ולקביעת פגישת ייעוץ 

    צרו קשר באתר או בטלפון: 077-5563945

    כתיבת צוואה בכתב יד

    כדי לבצע בבית כתיבת צוואה לבד וללא עדים או עורך דין, יש לנסח את הצוואה בכתב יד ברור וקריא. חשוב לדעת כי אם לאחר מותו של המצווה מגלים את צוואתו, אך לא ניתן לקרוא אותה בגלל כתב חרטומים, ישנו סיכוי גדול שבית המשפט יורה על ביטול הצוואה, במקרים אלה יחולק עיזבונות של המנוח בהתאם לחוק הירושה, לאחר מתן צו ירושה.

    אם אדם יודע כי כתב היד שלו אינו ברור ורבים מתקשים לקרוא את מכתביו, כדאי להדפיס את הצוואה במדפסת הביתית, אך כדי לתת לה תוקף חוקי יש להחתים שני עדים, בהתאם לכללים המחייבים בחוק הירושה לניסוח צוואות. יש להחתים את העדים על הצהרה משפטית, מומלץ לעשות זאת בעזרת עורך דין מקצועי המתמחה בתחומי ירושות וצוואות.

    כתיבת צוואה מחייבת תאריך בכל עמוד

    חשוב לכתוב את התאריך בכל עמוד, את התאריך יש לכתוב בכתב יד בראש העמוד. התאריך חשוב מכמה סיבות, ובעיקר כדי לאפשר ליורשים לבדוק איזו צוואה היא המאוחרת והמחייבת מבין כל הצוואות שהמנוח הותיר אחריו. כדאי לדעת כי במקרים מסוימים בית המשפט יאשר את הצוואה גם אם המוריש שכח לכתוב בכתב ידו את התאריך, אך כדי להימנע מבעיות ומסיבוכים משפטיים, מומלץ לחתום בראש העמוד ועל כל אחד מעמודי מסמך הצוואה להוסיף את תאריך כתיבתה.

    חתימה על הצוואה

    כדי שהצוואה תאושר לאחר מותו של המצווה, עליו לחתום עליה בכתב ידו. מומלץ לחתום בסוף כל עמוד או ליד התאריך, במידה ומבצעים תיקונים, מוחקים סעיף או מילה, מתקנים שגיאות תחביר וכתיבה, יש לחתום ליד התיקון, המחיקה או התוספת, בדיוק כפי שנהוג לעשות בכתיבת צ'קים ובעת חתימה על חוזים שונים.

    כתיבת צוואה – ניסוח בלשון פקודה וציווי

    כתיבת צוואה צריכה להיעשות בלשון ציווי, כלומר יש לכתוב בכתב יד ביטויים כגון – "אני מורה", "אני מצווה" וכיוצא בזה. אין לנסח את הצוואה עם ביטויים כמו אני מבקש או אני משאיר את ההחלטה כיצד לחלק רכוש לאחד היורשים. ללא ציווי, היורש יוכל לקבל את כל הירושה ולא לחלק אותה בין שאר היורשים.

    כמו כן, יש לכלול את פרטי היורשים, לרבות שם מלא, ת"ז, כתובת וקרבה למוריש, ויש לכתוב מה כולל העיזבון. פירוט הנכסים בצוואה מאפשר ליורשים לאתר בקלות את הנכסים, לכן כדאי לכתוב פרטים של חשבון הבנק, כתובת ומספר גוש חלקה של דירה וכדומה.

    כתיבת צוואה בלי להציב תנאים

    כדי שהצוואה בכתב יד תהיה חוקית אין לכלול בה תנאים בלתי חוקיים או תנאים הנוגדים את תקנות הציבור, אחרת בית המשפט עלול לבטל את הצוואה.

    עם סיום כתיבת צוואה לבד מומלץ להפקיד אותה בלשכת רשם הירושות, כדאי לצרף לצוואה אישור רפואי המוכיח כי המוריש כתב את הצוואה בעודו צלול ומסוגל להבחין בטיבה.

    לפרטים נוספים על כתיבת צוואה ולקביעת פגישת ייעוץ

    צרו קשר באתר או בטלפון: 077-5563945

    מאמר נכתב על ידי:

    עורך דין יוסי ברקוביץ, 53, מתגורר בגני תקווה נשוי + 2.

    עורך הדין ברקוביץ מעניק שירות משפטי נרחב ללקוחות מגוונים מכל רחבי הארץ והעולם.

    לעו"ד ברקוביץ היכרות מעמיקה וניסיון רב עם העולם המשפטי הסבוך של דיני הצוואות והירושות. כתיבת הסכמים בין יורשים, ניהול עיזבונות, פירוק שיתוף, ניהול קונפליקטים ומשברים בין יורשים, ייצוג מקצועי בבתי המשפט הן כמתנגד לקיום צוואות והן כמשיב להתנגדות, ייעוץ לכתיבת צוואות, וכן ייצוג מקיף עם שוק המקרקעין, בתחום הסכמי המכר ומיסוי.

    לקריאה נוספת בנושא של צוואות כנסו:

    כתיבת צוואה לבד – מה חשוב לדעת?

    קצת עליי:

    לשיחת ייעוץ ראשונית
    השאירו את הפרטים ונחזור אליכם

      מאמרים נוספים

      איש מקצוע משפטי ותיק ומנוסה
      כשמוגשת בקשה למתן צו קיום צוואה, כלומר צו שיאפשר את מימוש הצוואה ושימוש בנכסי האדם שהלך לעולמו, נפתחת גם האפשרות להגיש התנגדות למתן צו זה. החוק מאפשר לכל מי שרואה עצמו נפגע מהצוואה ולכן מהצו להגיש את ההתנגדות, גם מבלי...
      להמשך קריאה
      מצבים מורכבים שבהם נדרשת עזרה מקצועית
      חוק הירושה הוא חוק מסועף במיוחד, ובנוסף לכך ייתכנו סביב ירושות רגשות מורכבים. בהתאם ישנם לא מעט מצבים שבהם נדרשת עזרה מקצועית, ורצוי של עורך דין ירושה מומלץ. עו"ד יוסי ברקוביץ' כבר סייע לרבים ורבות למצות את הזכויות, במקצועיות, ביושרה...
      להמשך קריאה
      חברת שיווק באינטרנט חברת שיווק באינטרנט
      Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support