לשיחת ייעוץ ראשונית השאירו את הפרטים ונחזור אליכם

    מתי כדאי לכתוב צוואה?

    צוואה היא הדרך הבטוחה שמאפשרת לכם לקבוע כיצד יחולק העיזבון לאחר מותכם ועל פי רצונכם החופשי. החוק בישראל מכיר ב-4 סוגים שונים של צוואות – בכתב, בפני עדים, בפני רשות ובעל פה. על ביצוען של הצוואות מופקד הרשם לענייני ירושה במשרד המשפטים.

    חשוב לציין כי צוואה היא הצהרה בכתב, למסמך יש תוקף משפטי מחייב, ומטרת הצוואה היא להסדיר את חלוקת הרכוש לאחר מותו של המוריש. החוק קובע הוראות מדויקות ותנאים שונים לביצוע הצוואה ולחלוקת הרכוש, כאשר כל אדם יכול לערוך מספר צוואות, ללא הגבלה, אך הצוואה האחרונה מבטלת את הצוואות הקודמות ונחשבת לקובעת.

    מקרים בהם כדאי לערוך צוואה

    החוק לא מחייב אתכם לערוך צוואה, אם לא תערכו צוואה העיזבון יחולק בין היורשים שלכם על פי דין. יש מקרים בהם מומלץ לערוך צוואה, כך אתם יכולים לקבוע תנאים מסוימים ולהחליט כיצד יחולק העיזבון שלכם לאחר פטירתכם. במקרים הבאים כדאי לערוך צוואה:

    • לידועים בציבור מומלץ לערוך צוואה כדי להימנע מסכסוכים אפשריים לאחר פטירתו של אחד מבני הזוג, הצוואה במקרה זה מבטיחה לידוע בציבור שנותר בחיים את כל העיזבון או חלקים ממנו, בהתאם לצוואה.
    • אם אתם מעוניינים לפצל את הירושה ולהוריש חלקים שונים לכל אחד מהיורשים, לרבות חלקים מהעיזבון לאנשים שאינם קרובי משפחה שלכם, לתאגיד מסוים, לעמותה הקרובה ללבכם וכיוצא בזה.
    • מקרים בהם חשוב להסדיר זכויות שימוש ברכוש לאחר מותו של המוריש.
    • להורה עצמאי (חד הורי) כדאי להכין צוואה כדי להסדיר את ענייני הירושה.
    • בני זוג גרושים או פרודים, הצוואה מונעת סכסוכים בן יורשים.
    • זוג מבוגר ללא ילדים המעוניין להסדיר את חלוקת העיזבון.
    • זוגות שבאו בברית הנישואין בפעם השנייה בחייהם, ולכל אחד מהם יש ילדים מבן הזוג הקודם.
    • אדם בעל נכסים רבים.

    יש מצבים נוספים בהם כדאי לערוך צוואה, למשל חיילים היוצאים לקרב או למבצע חשאי, אנשים הנמצאים על סף מותם ומעוניינים להסדיר את חלוקת רכושם, אנשים העומדים לעבור ניתוח מורכב ועוד.

    באופן כללי אין גיל נכון לעריכת צוואה, ולמרות שרבים משוכנעים שצוואה צריך לערוך רק בגיל מבוגר, למעשה יש מצבים רבים בהם כדאי לערוך את המסמך כבר בגיל צעיר. לאנשים בעלי נכסים רבים כדאי לערוך צוואה ולא להמתין לגיל מבוגר, כך מונעים סכסוכי יורשים בעתיד ואפשר לקבוע כיצד יחולק העיזבון ולמעשה מושיטים יד מהקבר כדי להשפיע על חיי היורשים.

    את הצוואה כדאי לערוך בעזרת עורך דין לענייני משפחה המתמחה בעריכת צוואות, בניהול עיזבון, בייצוג יורשים ובעריכת הסכמים בין יורשים. כתיבת צוואה מחייבת ידע משפטי מקיף וניסיון, יש לערוך מסמך בהתאם להוראות החוק כדי שברגע האמת הצוואה תאושר והרכוש יחולק בהתאם לרצונכם החופשי.

    הכתבה באדיבות עו"ד יוסי ברקוביץ' המתמחה בעריכת צוואות, בדיני ירושות, במקרקעין, בדיני חוזים ובענייני מיסוי.

    מתי כדאי לכתוב צוואה?

    קצת עליי:

    לשיחת ייעוץ ראשונית
    השאירו את הפרטים ונחזור אליכם

      מאמרים נוספים

      עורך דין מומחה לירושות וצוואות
      חוק הירושה מאפשר מינוי מנהל לעיזבון, וזאת למטרות שונות, ובאופן טבעי עורך דין מומחה לירושות וצוואות הוא אופציה מתבקשת לתפקיד האחראי והמורכב. על-פי החוק, אם למנוח או למנוחה ישנם נושים הם רשאים לדרוש מינוי מנהל עיזבון, היורשים עצמם יכולים גם...
      להמשך קריאה
      פעולה משפטית שדורשת התנהלות מדויקת
      יש מקרים שבהם היכללות בצוואה משפרת את מצבו של האדם, ואפילו במידה ניכרת. מצד שני, יש גם מקרים שבהם האדם לא מעוניין להיות חלק מהצוואה. כשזה המצב, הפעולה הדרושה היא הסתלקות מצוואה. בין השאר מתבצע צעד זה כשיש חשש מנושים,...
      להמשך קריאה
      חברת שיווק באינטרנט חברת שיווק באינטרנט
      Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support