לשיחת ייעוץ ראשונית השאירו את הפרטים ונחזור אליכם

    סוגי צוואות בדין

    צוואה נחשבת לדרך היעילה והבטוחה ביותר לחלק את עזבונו של המנוח על פי רצונו. למעשה, הצוואה מאפשרת למנוח להושיט יד מקברו ולהשפיע על חיי יורשיו. לצוואה תוקף משפטי מחייב כמו פסק דין, זו הצהרה בכתב (ברוב המקרים) שנועדה להסדיר את ענייני חלוקת הרכוש של המנוח לאחר מותו. ללא צוואה, חלוקת העזבון נעשית על פי חוק הירושה.

    סוגי צוואות המוכרות בחוק הישראלי

    החוק הישראלי מכיר ב-4 סוגי צוואות:

    • צוואה בכתב יד – המוריש כותב בכתב ידו את הצוואה, עליו לחתום עליה ולהוסיף תאריך בכתב יד. צוואה בכתב יד מומלצת ברוב המקרים, כל עוד המוריש מסוגל לכך.
    • צוואה בעל פה – צוואת שכיב מרע מיועדת לאדם הנמצא על סף מוות או רואה עצמו במצב זה, למשל חייל היוצא למבצע נועז בעורף האויב או אדם המתבשר על מוות בקרוב כתוצאה ממחלה. יש לערוך את הצוואה בפני שני עדים השולטים בשפה של המוריש, לאחר חודש הצוואה בטלה.
    • צוואה בפני עדים – הצוואה כתובה בכתב יד או מודפסת, המצווה חייב לחתום על המסמך בנוכחות שני עדים ולהצהיר בפניהם כי זו צוואתו. המוריש והעדים חייבים לחתום בכתב ידם על המסמך.
    • צוואה בפני רשות – המוריש אומר את צוואתו או מגיש מסמך בכתב ידו לרשות המוכרת בחוק, הרשות יכולה להיות שופט בבית משפט, רשם לענייני ירושה, נוטריון או חבר בבית דין דתי.

    למאמרים נוספים שיכולים לעניין אתכם:

    סוגי צוואות בדין

    קצת עליי:

    לשיחת ייעוץ ראשונית
    השאירו את הפרטים ונחזור אליכם

      מאמרים נוספים

      איש מקצוע משפטי ותיק ומנוסה
      כשמוגשת בקשה למתן צו קיום צוואה, כלומר צו שיאפשר את מימוש הצוואה ושימוש בנכסי האדם שהלך לעולמו, נפתחת גם האפשרות להגיש התנגדות למתן צו זה. החוק מאפשר לכל מי שרואה עצמו נפגע מהצוואה ולכן מהצו להגיש את ההתנגדות, גם מבלי...
      להמשך קריאה
      מצבים מורכבים שבהם נדרשת עזרה מקצועית
      חוק הירושה הוא חוק מסועף במיוחד, ובנוסף לכך ייתכנו סביב ירושות רגשות מורכבים. בהתאם ישנם לא מעט מצבים שבהם נדרשת עזרה מקצועית, ורצוי של עורך דין ירושה מומלץ. עו"ד יוסי ברקוביץ' כבר סייע לרבים ורבות למצות את הזכויות, במקצועיות, ביושרה...
      להמשך קריאה
      חברת שיווק באינטרנט חברת שיווק באינטרנט
      Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support