לשיחת ייעוץ ראשונית השאירו את הפרטים ונחזור אליכם

    10 תשובות לשאלות נפוצות בנושא צוואות

    לנוחיותכם, הכנו עבורכם תשובות ל-10 שאלות נפוצות הנוגעות לענייני צוואה.

    כיצד ניתן לאתר צוואה?

    כדי לאתר צוואה שהותיר אחריו המנוח מומלץ לפנות לעורך הדין שלו כדי לבדוק האם הוא ערך צוואה והאם הפקידו אותה בלשכת הרשם לענייני ירושה. כמו כן, יש לחפש את הצוואה האחרונה בין המסמכים של המנוח וחשוב לבדוק קיומה של הצוואה דרך הרשם לענייני ירושה. יש להגיש בקשה מסודרת, ניתן להגיש את הבקשה בצורה מקוונת, אך עדיף להשאיר את הטיפול לעורך דין מנוסה.

    האם ניתן לחלק את העיזבון של המנוח באופן שונה מזה המפורט בצוואה?

    חוק הירושה קובע כי יורשי המנוח רשאים לערוך ביניהם הסכם בין יורשים על מנת לחלק את העיזבון באופן שונה מהוראות המוריש כפי שהוא ערך בצוואתו. כדי לחלק את העיזבון באופן שונה נדרשת הסכמה של כל היורשים לגבי אופן החלוקה, יש לערוך הסכם בין יורשים בעזרת עורך דין המתמחה בענייני ירושה.

    כיצד לפעול אם רוצים להגיש התנגדות לצו קיום צוואה?

    החוק מאפשר להגיש התנגדות למתן צו קיום צוואה תוך 14 ימים ממועד פרסום הבקשה לקבלת צו קיום צוואה בעיתונות וברשומות. חשוב להגיש את הבקשה בעזרת עורך דין המתמחה בדיני ירושה. יש עילות שונות בגינן ניתן להגיש את ההתנגדות, למשל היעדר כשירות, לחץ, אונס או איום על המצווה, השפעה בלתי הוגנת ועוד.

    כמה זמן לוקח צו קיום צוואה?

    תהליך הבקשה למתן צו קיום צוואה עשוי להימשך מספר שבועות ועד מספר חודשים, יתכנו עיכובים בגלל הגשת התנגדויות, בדיקות נוספות, מסמכים חסרים, דיונים בבית משפט ועוד.

    מהי צוואה הדדית?

    ב-2005 שונה חוק הירושה ונקבע בסעיף 8 א' לחוק כי בני זוג רשאים לערוך צוואה הדדית, מתוך הסתמכות של צד אחד על צוואתו של הצד האחר, אפשר לערוך את הצוואה ההדדית בצוואה משותפת או בשתי צוואות נפרדות. צוואה הדדית מאפשרת לבן הזוג שנותר בחיים לקבל את הרכוש והזכויות שפורטו במסמך.

    למי מומלץ לערוך צוואה?

    לכל אדם כשיר משפטית מומלץ לערוך צוואה, ללא תלות בגילו או בכמות הרכוש שברשותו. יש מצבים בהם חשוב מאוד לערוך צוואה, למשל במקרים בהם קיים חשש כי היורשים יקלעו לסכסוך מר וקשה, במהלך גירושין כדי לקבוע למי יועבר עיזבון המנוח, לאחר גירושין, לידועים בציבור, לבעלי חברות ועסקים וכו'.

    כיצד צוואה מונעת סכסוכים בין יורשים?

    לצוואה יש תוקף משפטי מחייב, ניתן לכלול תנאים הנוגעים לחלוקת העיזבון, והמצווה למעשה שולח יד מהקבר ויכול להשפיע על חיי היורשים. עריכת צוואה מונעת סכסוכים מיותרים בין היורשים, עם זאת יש לערוך אותה בעזרת עורך דין המתמחה בענייני ירושות וצוואות.

    האם אפשר לבטל צוואה לאחר קבלת צו קיום צוואה?

    חוק הירושה קובע את התנאים הנדרשים לביטול צוואה. לאחר קבלת צו קיום צוואה יש אפשרות לבטל את הצוואה אם נמצאה צוואה חדשה יותר, ובמקרים בהם ניתן להוכיח עובדות וטענות שלא היו ידועות בזמן מתן צו קיום צוואה.

    אילו סוגי צוואה מוגדרים בחוק הירושה?

    חוק הירושה מכיר ב-4 דרכים לעריכת צוואה: צוואה בכתב יד, צוואה בעדים, צוואה בפני רשות, צוואה בעל פה. יש גם צוואה הדדית המיועדת לבני זוג נשואים או ידועים בציבור.

    למה חשוב לערוך צוואה בעזרת עו"ד מומחה בענייני ירושות וצוואות?

    עריכת צוואה אינה דבר של מה בכך, וכדי שהצוואה תהיה חוקית ותשקף את רצונו החופשי של המצווה – חשוב לפנות לעורך דין מומחה בענייני ירושות וצוואות. יש כללים מהותיים הנוגעים לעריכת צוואה, לכן חשוב לשלוט בנושא ולהכיר את החוק לבוריו.

    הכתבה באדיבות עו"ד יוסי ברקוביץ – מומחה לענייני ירושות וצוואות, ניהול עזבונות, עריכת הסכמים בין יורשים, ניהול קונפליקטים בין יורשים ועוד.

    10 תשובות לשאלות נפוצות בנושא צוואות

    קצת עליי:

    לשיחת ייעוץ ראשונית
    השאירו את הפרטים ונחזור אליכם

      מאמרים נוספים

      איש מקצוע משפטי ותיק ומנוסה
      כשמוגשת בקשה למתן צו קיום צוואה, כלומר צו שיאפשר את מימוש הצוואה ושימוש בנכסי האדם שהלך לעולמו, נפתחת גם האפשרות להגיש התנגדות למתן צו זה. החוק מאפשר לכל מי שרואה עצמו נפגע מהצוואה ולכן מהצו להגיש את ההתנגדות, גם מבלי...
      להמשך קריאה
      מצבים מורכבים שבהם נדרשת עזרה מקצועית
      חוק הירושה הוא חוק מסועף במיוחד, ובנוסף לכך ייתכנו סביב ירושות רגשות מורכבים. בהתאם ישנם לא מעט מצבים שבהם נדרשת עזרה מקצועית, ורצוי של עורך דין ירושה מומלץ. עו"ד יוסי ברקוביץ' כבר סייע לרבים ורבות למצות את הזכויות, במקצועיות, ביושרה...
      להמשך קריאה
      חברת שיווק באינטרנט חברת שיווק באינטרנט
      Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support