לשיחת ייעוץ ראשונית השאירו את הפרטים ונחזור אליכם

    איתור צוואה – איך יודעים אם יש צוואה?

    לאחר מותו של אדם נאלצים קרוביו המצויים באבל להתמודד עם הליכים ביורוקרטיים מחייבים כמו הגשת בקשה לקיום צוואה או הוצאת צו ירושה. במקרים רבים מותיר אחריו המנוח נכסים שונים כמו דירה, רכב, חשבונות בנק, חסכונות, תיק השקעות וכדומה. יורשיו של המנוח אינם רשאים לגעת בכסף או לממש רכוש עד להוצאת צו ירושה או קבלת צו המורה על קיום הצוואה.

    איתור צוואה – חיפוש אחר צוואה

    במקרים רבים יורשיו של המנוח אינם יודעים האם הוא הותיר אחריו צוואה, לכן עליהם לבצע תהליך שנקרא "איתור צוואה" הכולל חיפוש במסמכיו כדי לבדוק האם יש תיעוד לצוואה, כמו כן עליהם לפנות לרשם הירושה כדי לברר האם המנוח הפקיד אצלו צוואה. אז איך יודעים אם יש צוואה? ובכן אם היורשים הקרובים למנוח לא שמעו ממנו כי הוא כתב צוואה עליהם לבצע חיפוש במסמכיו, לפנות לרשם הירושה בהתאם למקום מגוריו של המנוח וכדאי לבדוק עם עורך הדין של המנוח האם הוא ניסח עבורו צוואה.

    מעוניינים לבצע איתור צוואה?

    צרו קשר באתר או בטלפון: 077-5563945

    אמנם, החוק לא מחייב להפקיד צוואה במשרד רשם הירושות, אך הפקדת צוואה ברשם הירושות מונעת חוסר ודאות בקרב יורשיו, קל לאתר אותה ובהליך יחסית מהיר ופשוט אפשר לחלק את עיזבונו של המנוח בין יורשיו.

    בקשה לצו קיום צוואה

    לאחר שמבצעים איתור צוואה היורשים יכולים להגיש בקשה לרשם הירושות כדי להורות על צו קיום צוואה, כך הם יכולים לממש את נכסיו של המנוח ולחלק את עיזבונו בהתאם לכתוב בצוואה שהותיר אחריו. מומלץ לבצע הליך זה בעזרת עורך דין ירושות וצוואות, יש לספק לעורך הדין העתק של תעודת פטירה ממשרד הפנים ואת הצוואה המקורית. במידה וישנם יורשים המעוניינים לוותר על חלקם בירושה יש לערוך מסמכי הסתלקות של יורשים מהצוואה, במקרים אלה לא ניתן להגיש את הבקשה לקיום צו צוואה באופן מקוון אלא יש להגיש את הבקשה ללשכת הרשם לענייני ירושה באזור בו התגורר המנוח.

    כדאי לדעת כי בדיקת צו קיום צוואה נעשית בלשכת הרשם לענייני ירושה, בעזרת עורך דין המייצג את היורשים, כולם או חלקם, ניתן להגיש את הבקשה יחד עם המסמכים הנדרשים, יש לשלם את האגרות השונות, ייפוי כוח לעורך הדין, אישור מהיורשים כי הם מודעים להגשת הבקשה ובמידה ולא כל היורשים חתומים על הבקשה, יש לצרף אישור על שליחת הודעה בדואר רשום ליורשים המוזכרים בצוואה. חשוב לציין כי כל אחד מהיורשים יכול להגיש את הבקשה.

    אם הליך של איתור צוואה אינו מעלה תוצאות והמנוח ככל הנראה לא הותיר אחריו צוואה יורשיו נדרשים להגיש בקשה למתן צו ירושה, החוק מגדיר מיהם היורשים וכיצד יחולק העיזבון ביניהם. כאמור, מומלץ לפנות לעורך דין מקצועי ומנוסה המתמחה בירושות וצוואות כדי להימנע מטעויות ומעיכובים מיותרים בחלוקת עיזבונו של המנוח בין יורשיו. עורך הדין מייצג את היורשים ומסייע להם בהליך הביורוקרטי, בעודם מתמודדים עם האבל.

    מעוניינים לבצע איתור צוואה?

    צרו קשר באתר או בטלפון: 077-5563945

    נכתב על ידי:

    עורך דין יוסי ברקוביץ, 53, מתגורר בגני תקווה נשוי + 2.

    עורך הדין ברקוביץ מעניק שירות משפטי נרחב ללקוחות מגוונים מכל רחבי הארץ והעולם.

    לעו"ד ברקוביץ היכרות מעמיקה וניסיון רב עם העולם המשפטי הסבוך של דיני הצוואות והירושות. כתיבת הסכמים בין יורשים, ניהול עיזבונות, פירוק שיתוף, ניהול קונפליקטים ומשברים בין יורשים, ייצוג מקצועי בבתי המשפט הן כמתנגד לקיום צוואות והן כמשיב להתנגדות, ייעוץ לכתיבת צוואות, וכן ייצוג מקיף עם שוק המקרקעין, בתחום הסכמי המכר ומיסוי.

    למאמרים נוספים בנושא צוואות היכנסו:

    איתור צוואה – איך יודעים אם יש צוואה?

    קצת עליי:

    לשיחת ייעוץ ראשונית
    השאירו את הפרטים ונחזור אליכם

      מאמרים נוספים

      בקשה למינוי אפוטרופוס לבגיר
      מינוי אפוטרופוס לבגיר מסלול החיים הרגיל של אנשים בוגרים הוא שהם אחראיים לעצמם ומקבלים את ההחלטות עבור החיים שלהם. יחד עם זאת, ישנם לא מעט מקרים שבהם אנשים בוגרים לא יכולים או לא מסוגלים לקבל החלטות עבור עצמם ואז יש צורך...
      להמשך קריאה
      מינוי אפוטרופוס לגוף
      כל אדם עלול להגיע בצורה פתאומית למצב שבו אין הוא מסוגל לקבל החלטות שקשורות בו או לבצע פעולות יומיומיות ושגרתיות כפי שהיה יכול ורגיל. יתכן ומדובר בתאונת דרכים או כל תאונה אחרת שקרתה וגם יכול להיות שיהיה מדובר באירוע מוחי...
      להמשך קריאה
      חברת שיווק באינטרנט חברת שיווק באינטרנט
      Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support