לשיחת ייעוץ ראשונית השאירו את הפרטים ונחזור אליכם

    ביטול צוואה בעל פה

    סעיף 23 לחוק הירושה מגדיר מהי צוואה בעל פה, באיזה מקרים אדם יכול לצוות בעל פה, כיצד לערוך כחוק את הצוואה ולכמה זמן היא תקפה. צוואה בעל פה הידועה גם בכינויה שכיב מרע, מאפשרת לאדם הניצב מול פני המוות או רואה עצמו בנסיבות המצדיקות זאת כניצב מול מוות, להורות כיצד יחולק רכושו לאחר מותו. חשוב לדעת כי צוואה בעל פה יש לערוך בפני שני עדים המבינים את שפתו של המוריש, היא תקפה לחודש אחד בלבד ותבוטל אם חלפו הנסיבות המצדיקות את עשייתה ובמידה והמצווה עדיין בחיים.

    למידע נוסף על ביטול צוואה בעל פה ולייעוץ ראשוני 

    צרו קשר באתר או בטלפון: 077-5563945

    מצווה המעוניין להורות על ביטול צוואה בעל פה חייב להודיע על כוונתו לבטל את הצוואה בפני שני עדים המבינים את שפתו ולשונו. חשוב להדגיש כי ניתן לבטל צוואה בעל פה רק במקרים מסוימים וספציפיים, וזאת כאשר מצבו הרפואי של המצווה מנע ממנו לכתוב ולערוך צוואה בדרך אחרת. בתי המשפט אינם מקלים ראש בבקשה לביטול צוואה בעל פה, במידה וקיימים פגמים בעריכת הצוואה ובדרך בה היא נעשתה, בית המשפט עשוי במקרים מסוימים להורות על ביטול הצוואה.

    מי רשאי לצוות בעל פה?

    אדם הרואה עצמו ניצב מול פני המוות, לדוגמה חייל המשתתף בקרב, ימאי הנמצא בלב סערה או בסכנה מוחשית לחייו, וכן אדם גוסס אשר נמצא על ערש דווי ועומד למות, רשאי לצוות בעל פה. החוק קובע כי חייבות להיות נסיבות המצדיקות את תחושתו של המצווה כי הוא ניצב בפני המוות.

    קיום צוואה בעל פה מחייב לעמוד בכללים לעריכת הצוואה, כפי שנקבע בחוק הירושה. המצווה חייב להורות את צוואתו בפני שני עדים כשירים למתן עדות על פי הקבוע בחוק, העדים חייבים להבין את שפתו של המצווה, הם חייבים לכתוב את הצוואה בדיוק מירבי ומהר ככל הניתן לאחר שהמצווה סיים את דבריו. העדים חייבים לחתום על זיכרון הדברים שניסחו ועליהם להפקיד את הצוואה אצל הרשם לענייני ירושה.

    ראוי לציין כי חוק הירושה קובע כי אדם יכול להחליט על כתיבת צוואה לבד, ללא עדים, ללא נוכחות עורך דין, וללא צורך בהתערבות מצד בית המשפט. לכן, כאשר אדם מחליט על צוואה בעל פה יש להבטיח כי קיימות נסיבות המצדיקות זאת, אחרת יכולים היורשים או מי שרואה עצמו כיורש לפנות לבית המשפט על מנת להגיש ערעור על צוואה שניתנה בעל פה, ובית המשפט יבחן את פרטי המקרה ויחליט.

    ביטול הצוואה

    חוק הירושה קובע כללים לביטול צוואה בעל פה, כדאי לדעת כי בתי המשפט נוטים להיות חשדניים במקרים של צוואות בעל פה, הם גם אינם ממהרים להורות על ביטול הצוואה והם בודקים היטב כל מקרה לגופו. לכן, מומלץ לפנות לעורך דין ירושות וצוואות המתמחה בתחום מורכב זה, הן לקבלת ייעוץ כיצד להורות על צוואה בעל פה והן במקרים בהם מעוניינים לערער עליה או לבטלה.

    למידע נוסף על ביטול צוואה בעל פה ולייעוץ ראשוני 

    צרו קשר באתר או בטלפון: 077-5563945

    מאמר נכתב על ידי:

    עורך דין יוסי ברקוביץ, 60, מתגורר בגני תקווה נשוי + 2.

    עורך הדין ברקוביץ מעניק שירות משפטי נרחב ללקוחות מגוונים מכל רחבי הארץ והעולם.

    לעו"ד ברקוביץ היכרות מעמיקה וניסיון רב עם העולם המשפטי הסבוך של דיני הצוואות והירושות. כתיבת הסכמים בין יורשים, ניהול עיזבונות, פירוק שיתוף, ניהול קונפליקטים ומשברים בין יורשים, ייצוג מקצועי בבתי המשפט הן כמתנגד לקיום צוואות והן כמשיב להתנגדות, ייעוץ לכתיבת צוואות, וכן ייצוג מקיף עם שוק המקרקעין, בתחום הסכמי המכר ומיסוי.

    ביטול צוואה בעל פה

    קצת עליי:

    לשיחת ייעוץ ראשונית
    השאירו את הפרטים ונחזור אליכם

      מאמרים נוספים

      עורך דין מומחה לירושות וצוואות
      חוק הירושה מאפשר מינוי מנהל לעיזבון, וזאת למטרות שונות, ובאופן טבעי עורך דין מומחה לירושות וצוואות הוא אופציה מתבקשת לתפקיד האחראי והמורכב. על-פי החוק, אם למנוח או למנוחה ישנם נושים הם רשאים לדרוש מינוי מנהל עיזבון, היורשים עצמם יכולים גם...
      להמשך קריאה
      פעולה משפטית שדורשת התנהלות מדויקת
      יש מקרים שבהם היכללות בצוואה משפרת את מצבו של האדם, ואפילו במידה ניכרת. מצד שני, יש גם מקרים שבהם האדם לא מעוניין להיות חלק מהצוואה. כשזה המצב, הפעולה הדרושה היא הסתלקות מצוואה. בין השאר מתבצע צעד זה כשיש חשש מנושים,...
      להמשך קריאה
      חברת שיווק באינטרנט חברת שיווק באינטרנט
      Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support