לשיחת ייעוץ ראשונית השאירו את הפרטים ונחזור אליכם

    יורש שנפטר לפני המוריש

    חוק הירושה קובע כי כל אדם יכול לבחור למי יעבור רכושו לאחר מותו, החוק מאפשר למוריש לקבוע את זהות יורשיו וכיצד יחולק רכושו ביניהם. כדי לקבוע כיצד יחולק רכושו של המנוח, על פי רצונו החופשי, על המוריש לנסח צוואה חוקית, בהתאם לכללים שנקבעו בחוק הירושה. אחד הכללים שנקבעו הוא שעל היורש להיות עדיין בחיים כדי לקבל את חלקו בירושת המנוח, לכן כדאי להתייחס לאחד המקרים המעניינים בו היורש הנכלל בצוואת המוריש נפטר לפניו.

    מתמודדים עם סוגיה בהקשר של יורש שנפטר לפני המוריש?

    צרו קשר באתר או בטלפון: 077-5563945

    חלוקת הירושה כשהיורש נפטר לפני מימוש הצוואה

    סעיף 49 בחוק הירושה מתייחס לשני מקרים:

    • יורש אחר יורש – במקרה זה המוריש מנסח בצוואתו למי ילך חלקו של היורש המיועד במידה והוא ימות לפני המוריש. בתי המשפט נוטים לכבד את רצונו של המוריש, לכן מי שנקבע כיורש החלופי יקבל בפועל את חלקו של המוריש.
    • הצוואה אינה כוללת יורש חלופי – במקרה זה כאשר היורש המיועד שנפטר לפני המוריש הותיר אחריו צאצאים, חלקו בירושה יועבר אליהם. יש מקרה נוסף בו היורש המיועד לא הותיר אחריו צאצאים, החוק קובע כי במקרה זה חלקו של היורש המיועד יחולק בין היורשים על פי דין של המוריש שניסח את הצוואה.

    נסיבות חריגות בהן הירושה לא תועבר ליורש החלופי

    במקרים מסוימים בית המשפט עשוי לקבוע כי היורש החלופי הוא יורש פסול, כלומר הוא מוכרז כפסול לרשת את חלקו של היורש המיועד שנפטר לפני המוריש המקורי. במקרים אלה, גם אם שמו של היורש החלופי מופיע בצוואת המוריש, הוא לא יקבל את חלקו בירושה. לכן, במקרים כמו מעורבות היורש בפטירתו של המנוח המצווה, ולאחר הוכחת הטיעון בבית המשפט, השופטים יקבעו בהתאם למקרה האם היורש המיועד יקבל את עזבונו של המנוח או לא.

    כדי להימנע מאי כיבוד הצוואה ומחלוקת הרכוש שלא לפי רצונו המלא של המצווה חשוב לנסח צוואה בעזרת עורך דין מקצועי ומנוסה. עורך דין ירושות וצוואות מציע בפני המצווה אפשרויות שונות כדי לקבוע בדיוק כיצד יחולק רכושו לאחר מותו, גם במקרה בו היורש המיועד נפטר לפניו. ניסוח צוואה חוקית הכולל אפשרויות כמו חלוקת הרכוש אם היורש המיועד הולך עולמו לפני המוריש, מונע מקרים של סכסוכים בין היורשים.

    לכן, כאשר המוריש נפטר ויורשיו מוציאים צו קיום צוואה, ובמידה ואחד מהיורשים הנכללים בצוואה נפטר לפני המצווה, יתכנו שני מצבים כפי שתיארנו. עורך דין מנוסה יסייע למצווה לנסח צוואה המשקפת את רצונו הכנה, תוך התייחסות לאפשרות שאחד היורשים המיועדים ילך לעולמו לפני המוריש, וכך המצווה יכול להחליט מראש מי יקבל את חלקו של היורש המיועד. במידה ולא התייחס לכך בצוואתו, הצאצאים של היורש המיועד יקבלו את חלקו על פי כללי הירושה על פי דין, אך אם אין לו צאצאים יורשיו של המצווה יקבלו את חלקו של היורש המיועד.

    מתמודדים עם סוגיה בהקשר של יורש שנפטר לפני המוריש?

    צרו קשר באתר או בטלפון: 077-5563945

    נכתב על ידי:

    עורך דין יוסי ברקוביץ, 60, מתגורר בגני תקווה נשוי + 2.

    עורך הדין ברקוביץ מעניק שירות משפטי נרחב ללקוחות מגוונים מכל רחבי הארץ והעולם.

    לעו"ד ברקוביץ היכרות מעמיקה וניסיון רב עם העולם המשפטי הסבוך של דיני הצוואות והירושות. כתיבת הסכמים בין יורשים, ניהול עיזבונות, פירוק שיתוף, ניהול קונפליקטים ומשברים בין יורשים, ייצוג מקצועי בבתי המשפט הן כמתנגד לקיום צוואות והן כמשיב להתנגדות, ייעוץ לכתיבת צוואות, וכן ייצוג מקיף עם שוק המקרקעין, בתחום הסכמי המכר ומיסוי.

    יורש שנפטר לפני המוריש

    קצת עליי:

    לשיחת ייעוץ ראשונית
    השאירו את הפרטים ונחזור אליכם

      מאמרים נוספים

      עורך דין מומחה לירושות וצוואות
      חוק הירושה מאפשר מינוי מנהל לעיזבון, וזאת למטרות שונות, ובאופן טבעי עורך דין מומחה לירושות וצוואות הוא אופציה מתבקשת לתפקיד האחראי והמורכב. על-פי החוק, אם למנוח או למנוחה ישנם נושים הם רשאים לדרוש מינוי מנהל עיזבון, היורשים עצמם יכולים גם...
      להמשך קריאה
      פעולה משפטית שדורשת התנהלות מדויקת
      יש מקרים שבהם היכללות בצוואה משפרת את מצבו של האדם, ואפילו במידה ניכרת. מצד שני, יש גם מקרים שבהם האדם לא מעוניין להיות חלק מהצוואה. כשזה המצב, הפעולה הדרושה היא הסתלקות מצוואה. בין השאר מתבצע צעד זה כשיש חשש מנושים,...
      להמשך קריאה
      חברת שיווק באינטרנט חברת שיווק באינטרנט
      Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support