לשיחת ייעוץ ראשונית השאירו את הפרטים ונחזור אליכם

    עשרה כללים לכתיבת צוואה

    כתיבת צוואה מאפשרת לאדם להוריש את רכושו על פי רצונו החופשי, לאחר מותו הצוואה מהווה מסמך משפטי המורה על חלוקת העיזבון שהותיר אחריו בין היורשים שציין בצוואתו. החוק בישראל מכיר ב-4 סוגים שונים של צוואה, את המסמך מומלץ להפקיד אצל רשם הירושות, כך ניתן למנוע סכסוכים בין יורשים, ולמעשה הצוואה מאפשרת למנוח להושיט יד מקברו ולהחליט כיצד רכושו יחולק. כדאי לדעת כי החוק בישראל קובע כללים מחייבים לכתיבת צוואה, יש להקפיד על ניסוח תקין וברור, בהתאם להנחיות הקבועות בחוק. לפניכם עשרה כללים לכתיבת צוואה.

    • כתיבת צוואה ע"י בגיר – סעיף 26 לחוק הירושה קובע כי רק בגיר רשאי לכתוב צוואה, כל עוד המצווה אינו פסול דין ומבין את משמעות כתיבת הצוואה.
    • צוואה בכתב יד – יש לכתוב את כל הצוואה בכתב יד, לרבות חתימה וציון התאריך בכתב יד. כתיבת המסמך שלא כחוק עלולה לגרום לפסילת הצוואה, במקרה זה יוחלט על חלוקת ירושה ללא צוואה על פי הקבוע בחוק הירושה.
    • צוואה בפני עדים – יש לכתוב את הצוואה בכתב, לציין תאריך ולהצהיר על תוכן הצוואה בפני שני עדים, בהתאם להוראות החוק.
    • צוואה בפני רשות – סעיף 22 לחוק הירושה מאפשר למצווה לערוך צוואה בפני רשות, בעל פה או בכתב. הרשות המותרת היא רשם לענייני הירושה, חבר בית דין רבני, נוטריון או שופט.
    • צוואה בעל פה – נקראת גם צוואת שכיב מרע, סעיף 23 לחוק הירושה מאפשר לאדם הנמצא בסכנת חיים ועל סף מוות, או שהוא רואה עצמו במצב זה, להורות על צוואתו בעל פה בפני שני עדים המבינים את שפתו, העדים נדרשים לרשום את דבריו ולהפקיד את הצוואה אצל הרשם, היא תבוטל לאחר חודש אם המצווה עדיין בחיים והנסיבות השתנו.
    • ללא השפעה בלתי הוגנת – צוואה שנכתבת תחת איום, כפייה, השפעה לא הוגנת וכדומה אינה חוקית ועלולה להיפסל על ידי בית המשפט.
    • חוות דעת רפואית – חשוב לכתוב את הצוואה כאשר כשירים מבחינה רפואית, אחרת מומלץ לצרף מסמך רפואי המעיד על כשירות המצווה לכתוב צוואה.
    • תנאים לא סבירים – אין לכלול תנאים לא סבירים בצוואה, לדוגמה התניית קבלת הירושה אם היורש יתגרש מאשתו או יעבור למקום מגורים אחר. ניתן לכלות תנאים מסוימים כל עוד הם סבירים וניתנים לביצוע.
    • חתימה ותאריך על צוואה – כדי שצוואה תהיה חוקית יש להוסיף תאריך וחתימה, בצוואה בכתב יד יש להוסיף תאריך בראש הדף בכתב ידו של המצווה ובסוף לחתום על המסמך בכתב יד.
    • פרטי המצווה והיורשים – יש לציין פרטים אישיים מלאים של המצווה והיורשים שברצונו לכלול במסמך, המצווה חייב להוסיף שם פרטי ומשפחה, כתובת ותעודת זהות.

    עם מותו של המנוח עורך דין מטעם היורשים או היורשים בעצמם חייבים לבצע בדיקת צו קיום צוואה דרך הרשם לענייני ירושה. מומלץ לבצע הליך זה בעזרת עורך דין ירושות וצוואות מנוסה.

    עשרה כללים לכתיבת צוואה

    קצת עליי:

    לשיחת ייעוץ ראשונית
    השאירו את הפרטים ונחזור אליכם

      מאמרים נוספים

      סיוע משפטי ליורשים לממש את הנכסים
      הסכם בין יורשים לחלוקת עיזבון הוא דרך אפשרית, אשר מתאפיינת במספר יתרונות משמעותיים, לסייע ליורשים לממש את הנכסים הנכללים בעיזבון - כשהצוואה או הוראות חוק הירושה עלולות לייצר קשיים מסוגים שונים. באופן טבעי לא תמיד קל לגבש הסכם שכזה בין...
      להמשך קריאה
      עורך דין מומחה לירושות וצוואות
      חוק הירושה מאפשר מינוי מנהל לעיזבון, וזאת למטרות שונות, ובאופן טבעי עורך דין מומחה לירושות וצוואות הוא אופציה מתבקשת לתפקיד האחראי והמורכב. על-פי החוק, אם למנוח או למנוחה ישנם נושים הם רשאים לדרוש מינוי מנהל עיזבון, היורשים עצמם יכולים גם...
      להמשך קריאה
      חברת שיווק באינטרנט חברת שיווק באינטרנט
      Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support