לשיחת ייעוץ ראשונית השאירו את הפרטים ונחזור אליכם

    ​הפקדת צוואה ברשם הירושות

    כל אדם המעוניין לערוך צוואה רשאי (אך לא חייב) להפקיד אותה בלשכת הרשם לענייני ירושה, יש לפנות ללשכה באזור בו גרים. חשוב לציין כי צוואה ניתן לערוך באחת משלוש אפשרויות המוכרות בחוק – צוואה בכתב יד, צוואה בעדים וצוואה בפני רשות. לגבי השאלה איפה שומרים את הצוואה – את הצוואה ניתן לשמור בבית, בכספת ובכל מקום אחר בו בוחר המצווה. עם זאת, כדי להבטיח כי יורשיו ימצאו את הצוואה, וכדי לשמור עליה מפני פגעי הזמן, מומלץ להפקידה בידי הרשם לענייני ירושה.

    הליך הפקדת צוואה אצל הרשם לענייני ירושה

    לאחר כתיבת הצוואה רק המצווה יכול להפקידה אצל הרשם לענייני ירושה, למעט מקרים בהם ניתנה צוואה בעל פה. אחרי עריכת הצוואה יש להצטייד בתעודת זהות על מנת להציגה בלשכת הרשם לענייני ירושה. הליך הפקדת צוואה ברשם הירושות מתחיל בפניה ללשכה הקרובה על פי כתובת המגורים, בלשכה יש למלא בכתב את הבקשה להפקדת הצוואה.

    את הצוואה יש להכניס לתוך מעטפה ופקיד הרשם לענייני ירושה יסגור את המעטפה באמצעות שעווה והטבעת חותמת הרשם. על המעטפה יש לרשום את פרטיו המדויקים של מפקיד הצוואה, לרבות תאריך ההפקדה של הצוואה. חשוב לוודא כי גם המפקיד וגם הרשם חותמים על המעטפה.

    לאחר מכן, לוקח הרשם את המעטפה עם הצוואה החתומה ושומר אותה בכספת. חשוב לדעת כי רק המצווה יכול לקבל בחזרה את הצוואה המופקדת בלשכת הרשם לענייני ירושה. לסיום ההליך, הרשם מעביר הודעה על הפקדת צוואה למרשם הארצי בירושלים, ועליו להנפיק אישור על כך ולתת אותו למפקיד הצוואה במשרדו.

    תשלום אגרה

    חשוב לדעת כי על מנת לבצע הפקדת צוואה ברשם לענייני ירושה יש לשלם אגרה. את האגרה שתעריפה מתעדכן מעת לעת ניתן לשלם בלשכת רשם הירושות, יש מכונה לתשלום באמצעות כרטיסי אשראי. כמו כן, ניתן לשלם את האגרה באתר שירות התשלומים הממשלתי. נכון להיום (דצמבר 2016) עלות אגרת הפקדת צוואה ברשם הירושות הנה 105 ₪.

    פרטים חשובים שכדאי לדעת

    בכל עת יכול המצווה לקבל חזרה את הצוואה שהפקיד בלשכת רשם הירושות, כדי לקבל חזרה את הצוואה עליו למלא בקשה בכתב ולהגישה בלשכת הרשם. לאחר אימות זהותו של המצווה הרשם יחזיר לו את הצוואה הסגורה בכספת ויעדכן את משרד המרשם הארצי.

    החזרת הצוואה אינה מביאה לביטולה והיא נותרת בתוקף. כדי לקבל חזרה את הצוואה יש לשלם אגרה נוספת.

    בנוסף, חשוב לדעת כי מצווה לא יכול להפקיד צוואה חדשה, מעבר לצוואה שכבר הפקיד בלשכת הרשם לענייני ירושה. למעשה, עליו להוציא את הצוואה הקודמת ולהפקיד את הצוואה החדשה במקומה, מיותר לציין כי עליו לשלם את האגרות הנדרשות להשלמת ההליך.

    ראוי לציין כי ללא הסכמת בית המשפט אף אדם אינו יכול לקבל מידע האם הופקדה צוואה או לעיין בצוואה שהופקדה בידי הרשם לענייני ירושה. עם זאת, המצווה יכול לעדכן את יורשיו בנושא ואף להציג בפניהם את צוואתו, בהתאם לשיקול דעתו.

    מאמר נכתב על ידי:

    עורך דין יוסי ברקוביץ, 53, מתגורר בגני תקווה נשוי + 2.

    עורך הדין ברקוביץ מעניק שרות משפטי נרחב ללקוחות מגוונים מכל רחבי הארץ והעולם.

    לעו"ד ברקוביץ היכרות מעמיקה וניסיון רב עם העולם המשפטי הסבוך של דיני הצוואות והירושות. כתיבת הסכמים בין יורשים, ניהול עיזבונות, פירוק שיתוף, ניהול קונפליקטים ומשברים בין יורשים, ייצוג מקצועי בבתי המשפט הן כמתנגד לקיום צוואות והן כמשיב להתנגדות, ייעוץ לכתיבת צוואות, וכן ייצוג מקיף עם שוק המקרקעין, בתחום הסכמי המכר ומיסוי.

    לקריאת מאמרים נוספים בנושא ירושות היכנסו:

    ​הפקדת צוואה ברשם הירושות

    קצת עליי:

    לשיחת ייעוץ ראשונית
    השאירו את הפרטים ונחזור אליכם

      מאמרים נוספים

      איש מקצוע משפטי ותיק ומנוסה
      כשמוגשת בקשה למתן צו קיום צוואה, כלומר צו שיאפשר את מימוש הצוואה ושימוש בנכסי האדם שהלך לעולמו, נפתחת גם האפשרות להגיש התנגדות למתן צו זה. החוק מאפשר לכל מי שרואה עצמו נפגע מהצוואה ולכן מהצו להגיש את ההתנגדות, גם מבלי...
      להמשך קריאה
      מצבים מורכבים שבהם נדרשת עזרה מקצועית
      חוק הירושה הוא חוק מסועף במיוחד, ובנוסף לכך ייתכנו סביב ירושות רגשות מורכבים. בהתאם ישנם לא מעט מצבים שבהם נדרשת עזרה מקצועית, ורצוי של עורך דין ירושה מומלץ. עו"ד יוסי ברקוביץ' כבר סייע לרבים ורבות למצות את הזכויות, במקצועיות, ביושרה...
      להמשך קריאה
      חברת שיווק באינטרנט חברת שיווק באינטרנט
      Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support