לשיחת ייעוץ ראשונית השאירו את הפרטים ונחזור אליכם

    הסתלקות מירושה בתמורה

    ישנם מקרים בהם אחד היורשים מחליט לא לקבל את חלקו בירושה, יש לכך סיבות רבות ומגוונות. על פי סעיף 6 לחוק הירושה נקבע כי היורש אינו חייב לקבל את המנה שנקבעה עבורו בירושה, כלומר לפי דיני הירושה הוא רשאי להסתלק מחלקו בעיזבון של המנוח, החוק קובע כי היורש יכול להחליט על הסתלקות מלאה או חלקית מהירושה, עם או ללא תמורה.

    על פי חוק הירושה רואים ביורש שבחר להסתלק מחלקו בירושה כאילו לא היה יורש מלכתחילה. גם אם היורש קיבל תמורה כנגד הסתלקותו מהירושה עדיין רואים בו כאילו לא היה יורש, גם אם התמורה שקיבל היא מתוך כספי העיזבון.

    לפרטים נוספים על הסתלקות מירושה בתמורה ולקבלת ייעוץ

    צרו קשר באתר או בטלפון: 077-5563945

    דרך להתחמקות מתשלום מיסים

    אחת השאלות המרכזיות בחוק הירושה שמעסיקה שופטים ומומחים רבים היא כיצד להגדיר ולראות יורש המסתלק בתמורה. לפי סעיף 6 לחוק הירושה רואים ביורש שהחליט להסתלק מחלקו בירושה כאילו לא היה יורש מלכתחילה, אך יש הרואים במסתלק בתמורה כאילו היה יורש הואיל והוא קיבל את התמורה כנגד הסתלקותו מהירושה בגלל היותו יורש.

    ראוי לציין כי סעיף 6 ד' לחוק הירושה קובע כי הסתלקות מנכס מסוים היא הסתלקות על תנאי. לפיכך יש הרואים במקרה של הסתלקות מירושה בתמורה כעניין של הסתלקות על תנאי שסעיף 6 ד' לחוק הירושה אוסר עליו במפורש. הסתלקות מירושה בתמורה מהווה למעשה חוזה דו צדדי, במקרים מסוימים חוזה רב צדדי, הכולל תנאי אחד לפחות כמו תשלום כספי כתנאי להסתלקות היורש מהירושה.

    במקרים מסוימים בוחר יורש להסתלק מירושת המנוח משיקולי מס. בהעדר מס עיזבון, קבלת תמורה כנגד הסתלקות היורש מהירושה, כאשר בגין התמורה המתקבלת לא משלמים מס הכנסה או מס שבח מקרקעין, הרי זו עשויה להיות דרך להתחמקות מתשלום מיסים. לכן, הסתלקות היורש מהירושה כנגד קבלת תמורה מהווה דרך לעקיפת כוונת המחוקק בדרך של הסתלקות. העניין המשפטי סבוך ומאתגר את מיטב המשפטנים בארץ, גם שופטי בית המשפט העליון דנו במקרים אלה ודעותיהם חלוקות.

    כדאי לדעת כי ישנם מקרים בהם יורש בוחר להסתלק מהירושה כנגד תמורה, אך הוא מנצל את הסיטואציה למקסום רווחים עבורו. ביכולתו לבצע מעין מכרז והתמחרות בין שאר היורשים לגבי ההסתלקות שלו מהירושה, זהו פתח לסכסוך בין יורשים ולתביעות בבתי משפט.

    הסתלקות על תנאי בטלה

    כדי לבצע הסתלקות מירושה כנגד תמורה חשוב לפנות לעורך דין ירושה המתמחה בנושא. ישנם תקדימים רבים בתחום זה שעורך הדין חייב להכיר על מנת לייצג את הלקוח שלו במקצועיות וכדי לשמור על האינטרסים שלו.

    על פי חוק הירושה יש לבצע את הליך ההסתלקות מירושה בכתב, יורש המעוניין להסתלק מחלקו בירושה חייב להגיש תצהיר כתוב, חתום ומאומת. את התצהיר יש להגיש לרשם הירושות, את פעולת הסתלקות יש לבצע בפרק הזמן שבין מותו של המנוח למועד חלוקת העיזבון.

    לפרטים נוספים על הסתלקות מירושה בתמורה ולקבלת ייעוץ

    צרו קשר באתר או בטלפון: 077-5563945

    נכתב על ידי:

    עורך דין יוסי ברקוביץ, 60, מתגורר בגני תקווה נשוי + 2.

    עורך הדין ברקוביץ מעניק שירות משפטי נרחב ללקוחות מגוונים מכל רחבי הארץ והעולם.

    לעו"ד ברקוביץ היכרות מעמיקה וניסיון רב עם העולם המשפטי הסבוך של דיני הצוואות והירושות. כתיבת הסכמים בין יורשים, ניהול עיזבונות, פירוק שיתוף, ניהול קונפליקטים ומשברים בין יורשים, ייצוג מקצועי בבתי המשפט הן כמתנגד לקיום צוואות והן כמשיב להתנגדות, ייעוץ לכתיבת צוואות, וכן ייצוג מקיף עם שוק המקרקעין, בתחום הסכמי המכר ומיסוי.

    לקריאת מאמרים נוספים בנושא ירושה היכנסו לכאן

    הסתלקות מירושה בתמורה

    קצת עליי:

    לשיחת ייעוץ ראשונית
    השאירו את הפרטים ונחזור אליכם

      מאמרים נוספים

      עורך דין מומחה לירושות וצוואות
      חוק הירושה מאפשר מינוי מנהל לעיזבון, וזאת למטרות שונות, ובאופן טבעי עורך דין מומחה לירושות וצוואות הוא אופציה מתבקשת לתפקיד האחראי והמורכב. על-פי החוק, אם למנוח או למנוחה ישנם נושים הם רשאים לדרוש מינוי מנהל עיזבון, היורשים עצמם יכולים גם...
      להמשך קריאה
      פעולה משפטית שדורשת התנהלות מדויקת
      יש מקרים שבהם היכללות בצוואה משפרת את מצבו של האדם, ואפילו במידה ניכרת. מצד שני, יש גם מקרים שבהם האדם לא מעוניין להיות חלק מהצוואה. כשזה המצב, הפעולה הדרושה היא הסתלקות מצוואה. בין השאר מתבצע צעד זה כשיש חשש מנושים,...
      להמשך קריאה
      חברת שיווק באינטרנט חברת שיווק באינטרנט
      Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support