לשיחת ייעוץ ראשונית השאירו את הפרטים ונחזור אליכם

    בדיקת צו קיום צוואה

    בקשה לצו ירושה או בדיקת צו קיום צוואה יש להגיש למשרד הרשם לענייני ירושה שמקום מושבו במשרד המשפטים. חשוב כי כל אדם יערוך צוואה על מנת להוריש את רכושו כרצונו. החוק קובע כי כדי לחלק את עיזבונו של המנוח בהתאם לצוואתו יש להוציא צו קיום צוואה, ולאחר בדיקה ואישור נוסח הצוואה ניתן לה תוקף של פסק דין. כדאי לדעת כי הגשת בקשה לצו קיום צוואה חייבת להתפרסם בעיתונות וברשומות כנדרש בחוק, וזאת כדי לאפשר להגיש התנגדויות למימוש הצוואה.

    מהו צו קיום צוואה?

    כאשר הרשם לענייני ירושה מחליט על צו קיום צוואה הוא למעשה מקנה לצוואה שהותיר אחריו המנוח תוקף משפטי. את הבקשה לצו קיום צוואה יכולים להגיש יורשים אשר מוזכרים בצוואתו של המנוח, או כל אדם אחר המעוניין במתן צו קיום צוואה. הרשם לענייני ירושה מחויב בחוק לפרסם את דבר הגשת הבקשה בעיתון יומי וברשומות הרלוונטיות לנושא.

    חשוב לדעת כי מבקש הבקשה חייב לשלם אגרה ולצרף אותה לבקשה המוגשת לרשם לענייני ירושה. בנוסף, החוק קובע כי צו קיום צוואה תקף רק לגבי נכסים המוזכרים בצוואה שהותיר אחריו המנוח, ובמידה והותיר אחריו נכסים נוספים, אלה יחולקו בין יורשיו בהתאם לדין, כלומר על פי מתן צו ירושה. כמו כן, ראוי לציין כי צו קיום צוואה שמקבל תוקף משפטי אינו מתיישן, מאחר ודינו כדין פסק דין, לכן ניתן לקבל אותו בכל עת מהמאגר הממוחשב שנמצא בכל לשכות הרשם לענייני ירושה.

    הליך בדיקת צו קיום צוואה

    את הבקשה לביצוע בדיקת צו קיום צוואה יש להגיש ללשכת הרשם לענייני ירושה, בהתאם למקום המגורים של המנוח. אל הבקשה יש לצרף את המסמכים הבאים:

    • שוברי תשלום המוכיחים את תשלום האגרה, את האגרה ניתן לשלם באתר של הרשם לענייני ירושה או בבנק הדואר.
    • תעודת פטירה של המנוח או העתק נאמן למקור.
    • יש לצרף את הצוואה המקורית, בהיעדר צוואה מקורית יש לצרף לבקשה לרשם הירושות מסמך המנמק מדוע לא צורף המקור ויש להוסיף בקשה לאישור העתק צוואה.
    • יש לצרף לבקשה גם אישור בכתב של כל היורשים המאשרים כי הם מודעים להגשת הבקשה, לחלופין יש לצרף אישור על משלוח הודעה בדואר רשום לכל היורשים.
    • מאחר ומומלץ להגיש את הבקשה באמצעות עורך דין, יש לצרף לבקשה ייפוי כוח עבורו.

    את הבקשה יחד עם כל המסמכים הנלווים יש להגיש לרשם לענייני ירושה בארבעה סטים, מקור ושלושה העתקים. חשוב לדעת כי ישנם מקרים בהם יש לשלוח את הבקשה לצו קיום ירושה לבית דין דתי.

    יש אפשרות להגיש התנגדות לצו קיום צוואה תוך 14 יום ממועד פרסום הבקשה בעיתונות וברשומות, מסיבות של צוואה מאוחרת שהותיר אחריו המנוח או במקרים בהם קיים חשש כי הצוואה נעשתה תחת השפעה בלתי הוגנת. לאחר בדיקת הרשם לענייני ירושה, ובמידה ולא הוגשו התנגדויות, הבקשה תועבר לאישור האפוטרופוס הכללי, ולאחר אישורו ייתן הרשם לענייני ירושה צו לקיום הצוואה.

    מאמר נכתב על ידי:

    עורך דין יוסי ברקוביץ, 60, מתגורר בגני תקווה נשוי + 2.

    עורך הדין ברקוביץ מעניק שירות משפטי נרחב ללקוחות מגוונים מכל רחבי הארץ והעולם.

    לעו"ד ברקוביץ היכרות מעמיקה וניסיון רב עם העולם המשפטי הסבוך של דיני הצוואות והירושות. כתיבת הסכמים בין יורשים, ניהול עיזבונות, פירוק שיתוף, ניהול קונפליקטים ומשברים בין יורשים, ייצוג מקצועי בבתי המשפט הן כמתנגד לקיום צוואות והן כמשיב להתנגדות, ייעוץ לכתיבת צוואות, וכן ייצוג מקיף עם שוק המקרקעין, בתחום הסכמי המכר ומיסוי.

    לקריאת מאמרים בנושא צוואה היכנסו למאמרים הבאים:

    בדיקת צו קיום צוואה

    קצת עליי:

    לשיחת ייעוץ ראשונית
    השאירו את הפרטים ונחזור אליכם

      מאמרים נוספים

      עורך דין מומחה לירושות וצוואות
      חוק הירושה מאפשר מינוי מנהל לעיזבון, וזאת למטרות שונות, ובאופן טבעי עורך דין מומחה לירושות וצוואות הוא אופציה מתבקשת לתפקיד האחראי והמורכב. על-פי החוק, אם למנוח או למנוחה ישנם נושים הם רשאים לדרוש מינוי מנהל עיזבון, היורשים עצמם יכולים גם...
      להמשך קריאה
      פעולה משפטית שדורשת התנהלות מדויקת
      יש מקרים שבהם היכללות בצוואה משפרת את מצבו של האדם, ואפילו במידה ניכרת. מצד שני, יש גם מקרים שבהם האדם לא מעוניין להיות חלק מהצוואה. כשזה המצב, הפעולה הדרושה היא הסתלקות מצוואה. בין השאר מתבצע צעד זה כשיש חשש מנושים,...
      להמשך קריאה
      חברת שיווק באינטרנט חברת שיווק באינטרנט
      Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support