לשיחת ייעוץ ראשונית השאירו את הפרטים ונחזור אליכם

    יורש במקום יורש בצוואה

    מעוניינים לכתוב צוואה חוקית המאפשרת לכם לקבוע את היורשים ולכלול את כל האפשרויות בלי להשאיר דבר ליד המקרה? רוצים לכתוב צוואה הכוללת יורשים חלופיים למקרה בו היורש הראשון שציינתם לא יוכל לקבל את חלקו בעיזבון שתותירו אחריכם? ובכן, חוק הירושה מתייחס למגוון מקרים ואפשרויות במטרה לאפשר לכל מצווה (מוריש) לקבוע בצוואתו את יורשיו ולכלול תנאים מסוימים בהתאמה לנסיבות ולמצבים העשויים להתרחש בעתיד.

    למעשה, חוק הירושה מאפשר למצווה לקבוע יורש חלופי אם היורש הראשון אינו יכול לרשת ולקבל את חלקו בעיזבון המנוח מסיבות שונות. כך המוריש יכול להבטיח כי רצונו יכובד ויוגשם במלואו, בלי לגרום לסכסוכים בין היורשים.

    יורש במקום יורש

    בחוק הירושה נקבעו התנאים המאפשרים למצווה להחליט ולקבוע יורש חלופי למקרה בו היורש הראשון אינו יכול לרשת. מטרת החוק היא לאפשר לכל אדם להבטיח כי צוואתו תתקיים בהתאם לרצונו החופשי, לכן בעת כתיבת צוואה יש להתייחס למגוון מקרים ואפשרויות, ובעזרת ייעוץ מקצועי של עורך דין ירושות וצוואות ניתן לקבוע תנאים לחלוקת העיזבון של המצווה בהתאם לרצונו.

    על פי החוק המוריש יכול לקבוע כי היורש החלופי יקבל את חלקו של היורש המיועד במקרים כגון:

    • מותו של היורש המיועד לפני פטירתו של המוריש.
    • היורש המיועד נמצא כפסול לרשת מסיבות שונות.
    • היורש המיועד החליט לוותר על חלקו בירושה, כל עוד הוא לא עושה זאת לטובת בן או בת הזוג, לילדיו או לאחיו של המצווה.

    חוק הירושה מאפשר למצווה לצוות ליותר משני אנשים, כלומר המוריש יכול לקבוע בצוואתו יותר מיורש חלופי אחד.

    יורש אחר יורש

    חוק הירושה מתייחס גם למקרים של יורש אחר יורש, בדומה להסדר שנקבע במקרים של יורש במקום יורש. במקרה זה החוק מאפשר למצווה לקבוע תנאים על מנת להבטיח כי צוואתו תגיע רק למי שהוא מעוניין בכך, גם אם יקרו אירועים שונים במשך הזמן, וזאת כמובן בכפוף לתנאים שנקבעו מראש.

    כך למעשה חוק הירושה מאפשר למצווה לצוות לשני אנשים שונים, אך חשוב לציין כי החוק מגביל את השליטה של המצווה על הדורות הבאים, לכן באפשרותו של המצווה לצוות את רכושו לשני יורשים בלבד, למעט מקרים בהם נולדו כבר היורשים הבאים בתור.

    במקרים אלה, היורש השני יזכה בחלקו לאחר שהיורש הראשון כבר קיבל את חלקו בירושת המנוח. כמו כן, היורש השני יזכה בחלקו גם לאחר מותו של היורש הראשון או בהתקיים תנאי מסוים שנקבע בצוואה, לדוגמה אדם החליט לצוות את ביתו לבת שלו, כאשר הנכס יעבור מבתו לבנו לאחר 10 שנים או לאחר שבתו תלך לעולמה – לפי המקרה המוקדם יותר.

    בהיעדר צוואה הקובעת יורש חלופי ויורש במקום יורש, ובמידה והיורש בפועל לא מעוניין או אינו יכול לרשת, החוק קובע כי הירושה תועבר לצאצאי המצווה. לכן, חשוב לכתוב צוואה תוך התייחסות לאירועים עתידיים אפשריים על מנת שרצונו של המוריש יתבצע במלואו, ואין לוותר על ייעוץ משפטי הניתן על ידי עו"ד מנוסה בתחום הירושות והצוואות.

    יורש במקום יורש בצוואה

    קצת עליי:

    לשיחת ייעוץ ראשונית
    השאירו את הפרטים ונחזור אליכם

      מאמרים נוספים

      סיוע משפטי ליורשים לממש את הנכסים
      הסכם בין יורשים לחלוקת עיזבון הוא דרך אפשרית, אשר מתאפיינת במספר יתרונות משמעותיים, לסייע ליורשים לממש את הנכסים הנכללים בעיזבון - כשהצוואה או הוראות חוק הירושה עלולות לייצר קשיים מסוגים שונים. באופן טבעי לא תמיד קל לגבש הסכם שכזה בין...
      להמשך קריאה
      עורך דין מומחה לירושות וצוואות
      חוק הירושה מאפשר מינוי מנהל לעיזבון, וזאת למטרות שונות, ובאופן טבעי עורך דין מומחה לירושות וצוואות הוא אופציה מתבקשת לתפקיד האחראי והמורכב. על-פי החוק, אם למנוח או למנוחה ישנם נושים הם רשאים לדרוש מינוי מנהל עיזבון, היורשים עצמם יכולים גם...
      להמשך קריאה
      חברת שיווק באינטרנט חברת שיווק באינטרנט
      Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support