לשיחת ייעוץ ראשונית השאירו את הפרטים ונחזור אליכם

    צו קיום צוואה

    כמה זמן לוקח צו קיום צוואה: מדריך מלא להגשת צו קיום צוואה

    לאחר מותו של אדם שהותיר אחריו צוואה וכדי לחלק את עיזבונו כפי שהורה בצוואתו יש להוציא צו קיום צוואה. את המסמכים לצו קיום צוואה יש להגיש לרשם לענייני ירושה שתפקידו לאשר את הצוואה ולהקנות לה תוקף משפטי מחייב כמו פסק דין. את הבקשה למתן צו קיום צוואה יכולים להגיש היורשים אשר מוזכרים בצוואתו של המנוח או כל אדם אחר המעוניין בכך, מומלץ לעשות זאת בעזרת עורך דין מקצועי המתמחה בירושות וצוואות.

    מעוניינים לבדוק כמה זמן לוקח צו קיום צוואה? זקוקים לייעוץ בנוגע לצוואות וירושות?

    צרו קשר באתר או בטלפון: 077-5563945

    מי יכול להגיש צו קיום צוואה?

    כדי לקבל צו קיום צוואה יש להגיש בקשה מסודרת ללשכת הרשם לענייני ירושה, את הבקשה מגישים ללשכה בהתאם למקום מגוריו של המנוח. את הבקשה לצו קיום צוואה צריך להגיש מי מבין היורשים אשר מוזכר בצוואה שהותיר אחריו המנוח, אך החוק מאפשר גם לכל אדם אחר שיש לו עניין בקיום הצוואה להגיש את הבקשה.

    חשוב להדגיש כי מטרת התהליך להוצאת צו קיום צוואה היא לקבל בסוף ההליך הנדרש את הצו, הצו מאשר את נוסח הצוואה שהותיר המנוח, כמו כן מתן הצו מקנה לצוואה תוקף של פסק דין.

    כאמור, את הבקשה כדאי להגיש בעזרת עורך דין ירושות וצוואות המתמחה בכך, למרות שניתן להגיש את הבקשה לבד. עורך דין מקצועי יכין בקשה מסודרת, ידאג לצרף את כל המסמכים הנדרשים, ישלח הודעות ליורשים ועוד. ראוי לציין כי לאחר הגשת הבקשה, הרשם לענייני ירושות חייב לפרסם בעיתון יומי וברשומות את הבקשה למתן צו קיום צוואה, ואם אין התנגדויות הוא יחתום של הצו.

    צו קיום צוואה הינו הליך ביורוקרטי האורך מספר חודשים!

    חשוב לדעת כי ההליך הביורוקרטי הנדרש למתן צו קיום צוואה אורך לרוב מספר חודשים, עם זאת במידה וישנם מתנגדים לצו קיום צוואה ההליך עובר לטיפול בבית המשפט לענייני משפחה או בבית דין דתי, או אז ההליך עלול להימשך זמן רב יותר, בהתאם למורכבות התיק.

    ראוי לציין כי תפקידו של הרשם לענייני ירושה לפרסם את הבקשה למתן צו ירושה בעיתון יומי וברשומות הרלוונטיות. כל אדם המעוניין להתנגד למתן צו קיום צוואה חייב לעשות זאת תוך 14 יום מתאריך פרסום המודעה בעיתון וברשומות. במקרים מסוימים עשויים הרשם לענייני ירושה או בית המשפט שדן בתיק להחליט על מועד מאוחר יותר.

    במידה ולא הוגשו התנגדויות למתן צו קיום צוואה, הרשם לענייני ירושה יעביר את הבקשה לאפוטרופוס הכללי על מנת שזה יאשר אותה. האפוטרופוס הכללי יכול לאשר את הבקשה, להעביר אותה לדיון בבית משפט לענייני משפחה באמצעות מזכירות הרשם או לדרוש ממבקשי צו קיום צוואה להשלים פרטים חסרים.

    לאחר שהאפוטרופוס הכללי דן בבקשה ולאחר שחלף הזמן להגשת התנגדויות למתן צו קיום צוואה, הרשם לענייני ירושה יאשר את תוקפה של הצוואה ויחתום על צו קיום הצוואה כדי לתת לה מעמד של פסק דין מחייב.

    בתקופה האחרונה תיקי בקשות לצוואות וירושות מתעכבים ייתר על המידה במשרדי הרשמים בשל עומס ובירוקרטיה. לפיכך חיוני לשלוח את הניירת והנלווים לה באופן מדויק על מנת לא לייצר עיכובים נוספים. והיה והחומר שנדרש לא עבר באופן מלא או לא ע"פ הפרוטוקול הנדרש, אזי יחול בד"כ עיכוב ארוך בקבלת הצו.

    הגשה מקוונת של צו קיום צוואה

    במקרים מסוימים ניתןלהגיש את הבקשה לצו קיום צוואה בדרך מקוונת, חשוב לדעת כי כל בקשה באמצעות עורך דין המייצג את היורשים חייבת להיעשות דרך האתר ובצורה מקוונת, כך ניתן גם לחסוך בזמן ובעלויות מאחר והאגרה זולה יותר.

    יש למלא בדיוק רב וללא טעויות את הפרטים הרבים אשר בטופס המקוון אותו ניתן למצוא באתר של הרשם לענייני ירושה, לחלופין ניתן להגיע לאחת מלשכות הרשם בהתאם למקום המגורים של המוריש. אל הבקשה למתן צו קיום צוואה יש לצרף מסמכים שונים כגון תעודת פטירה מקורית או נאמן למקור, העתק של הצוואה המקורית או החלטת בית המשפט על הוכחת הצוואה בהעתק, תצהיר הסתלקות במידת הצורך, ייפוי כוח לעורך הדין המייצג, העתק של הודעות שליחת דואר רשום ליורשים המצוינים בצוואה או תצהיר על הודעת אישית ליורשים. הסכמים בין  היורשים וכד'.

    כאמור, כל עוד לא הוגשו התנגדויות ולא חלו טעויות במילוי ושליחת הטפסים הנדרשים, הליך מתן צו קיום צוואה אורך לרוב כשלושה חודשים, אך הנושא בפועל ,בדרך כלל נמשך מעבר לכך.

    הגשת בקשה לצו קיום צוואה שלא באופן מקוון השלבים לאחר הגשת הצו

    כדי לממש את העיזבון שהותיר אחריו המנוח יש להגיש בקשה לביצוע צו קיום צוואה. את הבקשה מגישים ללשכת הרשם לענייני ירושה, על פי מקום מגוריו האחרון של המנוח. הבקשה לצו קיום צוואה תוגש על ידי היורשים הרשומים בצוואה, ניתן להגיש את הבקשה באופן מקוון או שלא באופן מקוון.

    הגשת בקשה לצו קיום צוואה באופן שלא מקוון אפשרית בדואר או בשעות קבלת הקהל של לשכת הרשם לענייני ירושה. יש לצרף את המסכמים הבאים ( רשימה זו אינה סופית והיא תלויה בכל מקרה לגופו ) :

    • העתק תעודת פטירה.
    • העתק מצולם של הצוואה המקורית או החלטת בית משפט על הוכחת הצוואה.
    • תצהירי הסתלקות בהתאם לצורך.
    • העתק של ההודעה שנשלחה בדואר רשום ליתר הזכאים על פי צוואתו של המנוח, אפשר להגיש גם תצהיר של מגיש הבקשה כי מסר הודעה אישית לשאר היורשים.
    • ייפוי כוח לעורך דין אם המבקש מיוצג על ידי עו"ד.
    • אישור על תשלום אגרה ודמי פרסום.

    לאחר הגשת הבקשה לרשם לענייני ירושה מקבלים תוך מספר ימים הודעה בדואר אלקטרוני על קליטת הבקשה באופן תקין, אם חסרים מסמכים ההודעה תציין זאת. לאחר קליטת הבקשה במזכירות הרשם לענייני ירושה, הבקשה תפורסם ברשומות ובעיתון למשך 21 ימים, כדי לאפשר להגיש התנגדויות למעוניינים בכך.

    אם הוגשו התנגדויות התיק יועבר לטיפול על ידי בית משפט לענייני ירושה. במקרים בהם בין היורשים יש קטין או נעדר או אדם אחר שמונה לו אפוטרופוס, הבקשה מועברת לתגובת בא כוח מטעם היועץ המשפטי לממשלה במשרד האפוטרופוס הכללי. לאחר השלמת הטיפול ניתן צו קיום צוואה.

    האם כדאי לפנות לבד או להיעזר בעורך דין?

    הדבר נתון לשיקולי המשפחה אולם הרוב המוחלט של היורשים עושים זאת בליווי של עו"ד המתמחה בתחום, יש להתמודד מול משרדי ממשלה ועם הביורוקרטיה הנלווית לכך, ולא לכל אדם יש את הזמן או הרצון להתמודד עם הביורוקרטיה בארץ ועם מושגים משפטיים שאינם מוכרים לרוב.

    כמו כן, חשוב לזכור כי היורשים עדיין נמצאים בתקופת אבל בעקבות מותו של המנוח, וכן קיימת לעיתים מתיחות בתוך המשפחה, לכן רבים מעדיפים לקבל שירות משפטי ממשרד עורכי דין ניטרלי המתמחה בהוצאת צווים מסוג זה. כך חוסכים זמן וכאבי ראש, ועורך דין מיומן מייצג את היורשים ופועל במיומנות כדי לקבל את הצו בדרך היעילה והמהירה ביותר.

    מעוניינים לבדוק כמה זמן לוקח צו קיום צוואה? זקוקים לייעוץ בנוגע לצוואות וירושות?

    צרו קשר באתר או בטלפון: 077-5563945

    מאמר נכתב על ידי:

    עורך הדין ברקוביץ מעניק שירות משפטי נרחב ללקוחות מגוונים מכל רחבי הארץ והעולם.

    לעו"ד ברקוביץ היכרות מעמיקה וניסיון רב עם העולם המשפטי הסבוך של דיני הצוואות והירושות. כתיבת הסכמים בין יורשים, ניהול עיזבונות, פירוק שיתוף, ניהול קונפליקטים ומשברים בין יורשים, ייצוג מקצועי בבתי המשפט הן כמתנגד לקיום צוואות והן כמשיב להתנגדות, ייעוץ לכתיבת צוואות, וכן ייצוג מקיף עם שוק המקרקעין, בתחום הסכמי המכר ומיסוי.

    עוד בנושאי צוואה קראו במאמרים הבאים:

    צו קיום צוואה

    קצת עליי:

    לשיחת ייעוץ ראשונית
    השאירו את הפרטים ונחזור אליכם

      מידע נוסף בנושא

      כאשר אדם נפטר והולך לעולמו, רכושו וכל מה שהותיר אחריו עובר לצאצאים שלו. אומנם, ישנם מקרים בהם אותו אדם יבקש להעביר את רכושו לאנשים אחרים, אך הכול חייב להיות מפורט וחתום בצוואה. חשוב לדעת ולהבין כי היורשים, בבואם לממש את הצוואה, צריכים לפעול בהתאם לחוק בכדי שזה אכן יקרה, שכן יש להגיש בקשה של צו קיום צוואה. ללא בקשה כזאת לא ניתן יהיה לפעול בהתאם לצוואות האדם שהלך לעולמו. זקוקים לייעוץ ראשוני וליווי מקצועי ? מוטב ליצור קשר בהקדם עם עו"ד יוסי ברקוביץ'.

      מתי צריך עזרה של עו"ד בהקשר של צו קיום צוואה?

      לכאורה, אפשר לחשוב שאם מדובר על עניין פשוט שגם אפשר לעשות אונליין, אין לנו צורך בעו"ד שילווה את העניין. יחד עם זאת, בפועל ניתן לראות שזה לא לגמרי כך. ישנם מקרים שבהם העניין מורכב יותר ולכן חשוב לדעת: לפני שהדברים מסתבכים, מוטב לפנות לעו"ד מתאים. זה לא משנה אם מדובר על צו קיום צוואה או שאתם בעצמכם רוצים לכתוב את הצוואה שלכם. מה שבטוח זה שעם עו"ד נכון, הכול יתבצע כשורה, בצורה הרבה יותר מהירה ונוחה.

      עו"ד מקצועי עם ניסיון רב

      רוצים להגיש בקשה של צו קיום צוואה? חשוב לכם לדעת שיש איש מקצוע מוביל שעומד לצידכם ומסייע לכם? אתם בוויכוחים עם היורשים הנוספים? כך או כך, אין ספק שאתם זקוקים לאיש מקצוע רציני שיוכל ללוות ולסייע לכם. לצערנו, לא כל עורכי הדין בתחום זה יכולים לעשות עבודה מספיק טובה. לכן, מוטב לפנות אל עו"ד שאפשר באמת לסמוך עליו. במקרה של עו"ד יוסי ברקוביץ' תוכלו להבטיח שאתם בידיים טובות. הוא מביא עימו ניסיון רב שנים, מקצועיות ללא פשרות ושלל לקוחות מרוצים. ליצירת קשר חייגו למספר 077-5563945.

      בקשה לצו קיום צוואה

      ההבנה שהקרובים לכם הלכו לעולמם אינה פשוטה. זו פרידה מאוד כואבת מהאנשים שהכי אהבו אתכם, ולעיתים קשה להתעסק בהליכים בירוקרטיים מתוך האבל, אך אם אתם נמצאים היום במצב שבו אתם רוצים להגיש בקשה לצו קיום צוואה, חשוב שתדעו כיצד עושים זאת. מדובר על בקשה שעליכם להגיש לרשם לענייני ירושה, וזאת על מנת שתוכלו לקיים את הרשום בצוואה. כלומר, כדי שזו תיכנס לתוקף, חשוב להגיש את הבקשה. זקוקים לליווי וייעוץ בנושא? פנו עוד היום אל עו"ד יוסי ברקוביץ'.

      החשיבות של בקשה לצו קיום צוואה

      כאמור, אם לא תוגש בקשה לצו קיום צוואה, זו לא תיכנס לתוקף. בנוסף, כדי שהצוואה אכן תיכנס לתוקף, הבקשה צריכה להיות מוגשת על ידי הזכאים כלומר- אם אתם מוזכרים כיורשים בצוואה, אתם אלו שיכולים להגיש את הבקשה לקיומה. ישנם מספר מסמכים שאתם צריכים שיהיו לכם, וביניהם כמובן גם הצוואה עצמה. לכן ברור מדוע עליכם לפנות אל עו"ד מקצועי שעוסק בתחום הזה. חשוב להבין שכל מה שקשור לצוואה וירושה בישראל הוא תחום מורכב, ומשמעות הדברים היא שאם יהיה לכם עו"ד מתאים ומנוסה שיוכל ללוות את התהליך, הכול יתבצע כמו שצריך וללא שום טעויות מיותרות.

      כל הסיבות לפנות דווקא אל משרדו של עו"ד יוסי ברקוביץ'

      כולנו מודעים היטב לכך שישנם עורכי דין רבים, וחלקם בחרו להתמחות בתחום הצוואות והירושות. אם תרצו להגיש בקשה לצו קיום צוואה בעזרת עו"ד, טבעי שיהיו הרבה אנשי מקצוע שבהם תוכלו להיעזר. עם זאת, לא כולם מביאים איתם ניסיון, ידע, אדיבות ומקצועיות לכל אורך הדרך. לא כל עורכי הדין יוכלו לעזור ללקוח גם מעבר לפגישות המסודרות במשרדו, ולכן ברור מדוע עליכם לפנות לעו"ד יוסי ברקוביץ', שעימו תרגישו שאתם בידיים טובות. חייגו למספר: 077-5563945 ותזכו לשירות מסור ואיכותי.

      הגשת בקשה לקיום צוואה

      הקרובים לכם נפטרו? אלו כתבו צוואה ואתם רוצים להתחיל לממש את הזכויות שלכם? אם כך, הצעד שעליכם לעשות כעת הוא להגיש בקשה לקיום צוואה. אם לא תעשו זאת ותטפלו בעניין, לא תוכלו לקיים את הכתוב בצוואה. על מנת לפעול באופן המיטבי בזמן הגשת בקשה לקיום צוואה רצוי ומומלץ להיעזר בעורך דין. למשל, אם מראש הינכם חוששים שנושא הירושה יוביל ללא מעט ויכוחים בין היורשים, מוטב לערב עורך דין מוכשר כבר בתחילת הדרך. מחפשים אדם שתוכלו לסמוך עליו בעיניים עצומות? עו"ד יוסי ברקוביץ' מחכה לכם במשרדו.

      הגשת בקשה לקיום צוואה – למה כדאי להיעזר בעורך דין?

      חשוב שתדעו: לא פעם קורה שלמרות שאדם כתב צוואה, בפועל ניתן יהיה להתנגד לה או אפילו לפסול אותה. בניגוד למה שאנשים חושבים, לא כל צוואה היא כשרה וכל עוד ניתן יהיה להוכיח שישנה בעיה בזו, המצב עלול להסתבך. הגשת בקשה לקיום צוואה הינה סיטואציה אשר יכולה להיות בעלת מורכבויות שונות. עו"ד מנוסה ומתאים יוכל לעזור לכם להגיע להסכם מהר יותר, להימנע מסכסוכים מיותרים ולהקל עליכם בזמן שגם ככה קשה.

      אל תתפשרו על עורך דין שאין לו מספיק ניסיון

      בין אם מדובר היום על הגשת בקשה לקיום צוואה ובין אם אתם רוצים להתנגד לצוואה, אתם צריכים עו"ד בעל התמחות בתחום הספציפי הזה. אתם רוצים לדעת שתמיד יהיה לכם אל מי לפנות, גם אם העניין יסתבך, וזו בדיוק הסיבה שבגללה עורך דין יוסי ברקוביץ' יוכל להתאים לכם. הוא הכתובת האולטימטיבית עבורכם לכל מה שקשור לענייני ירושה, צוואות ועיזבון. לכן, אם אתם רוצים לדעת שהמקרה שלכם מופקד בידיו הנאמנות, חייגו עוד היום למספר: 077-5563945. כך תוכלו לקבוע פגישה במשרדו של עוה"ד יוסי ברקוביץ' ולזכות בליווי משפטי איכותי ומסור.

      מאמרים נוספים

      איש מקצוע משפטי ותיק ומנוסה
      כשמוגשת בקשה למתן צו קיום צוואה, כלומר צו שיאפשר את מימוש הצוואה ושימוש בנכסי האדם שהלך לעולמו, נפתחת גם האפשרות להגיש התנגדות למתן צו זה. החוק מאפשר לכל מי שרואה עצמו נפגע מהצוואה ולכן מהצו להגיש את ההתנגדות, גם מבלי...
      להמשך קריאה
      מצבים מורכבים שבהם נדרשת עזרה מקצועית
      חוק הירושה הוא חוק מסועף במיוחד, ובנוסף לכך ייתכנו סביב ירושות רגשות מורכבים. בהתאם ישנם לא מעט מצבים שבהם נדרשת עזרה מקצועית, ורצוי של עורך דין ירושה מומלץ. עו"ד יוסי ברקוביץ' כבר סייע לרבים ורבות למצות את הזכויות, במקצועיות, ביושרה...
      להמשך קריאה
      חברת שיווק באינטרנט חברת שיווק באינטרנט
      Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support