לשיחת ייעוץ ראשונית השאירו את הפרטים ונחזור אליכם

    כשרות עדים לצוואה

    לא כל אדם יכול לשמש כעד לצוואה, ולמעשה בית המשפט עלול לפסול צוואה בשל עדים אשר קיימת בעייתיות בבחירתם. בימינו, רוב הצוואות הינן צוואות בעדים, משמע מסירת הצוואה על מול שני עדים לכל הפחות השומעים את הוראותיה והנחיותיו של המוריש. החוק קובע מי יכול להיות עד במעמד זה, וכן ישנה גם מורכבות הקשורה בקשר בין העד ותוכן הצוואה. על כן, טרם בחירת העדים, חשוב לוודא כי אכן מתקיימת כשרות עדים לצוואה.

    למידע נוסף על כשרות עדים לצוואה

    צרו קשר באתר או בטלפון: 077-5563945

    כשרות עדים מבחינת החוק

    מבחינת החוק היבש, כל אדם אשר הינו תושב ישראל זכאי לשמש כעד לצוואה, וזאת בתנאי כי הינו מעל גיל 18 ובעל כשרות משפטית ומנטלית. התנאי היחידי הנוסף על כך הינו כי הצוואה אינה מצווה לו דבר במסגרתה, משמע כי יהא נטול אינטרס.

    כאמור, עדים לצוואה חייבים להיות נטולי אינטרסים, ועל כן אינם יכולים להיות יורשים בצוואה. אך מעבר לכך, גם אם אין הם היורשים הישירים, תתכן בעייתיות כאשר הצוואה מצווה ירושה לבן/בת זוג של יורש, או בעל אינטרס אחר המקושר ליורש ועלול להיות מושפע מתוכן הצוואה. כמו כן, אין העדים יכולים להשפיע על המוריש, וסיטואציה כזו עלולה גם היא להיחשב בפסילת העדים.

    בשל המורכבות להבין ולזהות את האינטרסים ועמדת החוק כלפי כשרות עדים לצוואה, רצוי לקיים את מסירת הצוואה מול עדים בנוכחותו של עורך דין.

    תוקף העדים במימוש צוואה

    והיה ונקבעה כשרות עדים לצוואה, עדיין אין זה אומר כי הצוואה תמומש כפי שהיא נמסרה. למעשה, בעוד צוואה בעדים הינה הנפוצה ביותר מבין סוגי הצוואות – אין זה הופך אותה לאיתנה וקבילה ביותר בעת מתן פסק הדין בנושא. פעמים רבות עולים חיכוכים ומחלוקות סביב הצוואה בגין הטלת ספק בתוקפה, הטלת ספק בכושר המוריש בעת מסירת הצוואה, ואף בתוכן הצוואה עצמה. שוב, זאת למרות שהעדים מחזקים את תוקפה.

    ישנן דרכים שונות לוודא כי הצוואה אשר תישאר אחריכם תהיה מתוקפת וקבילה בבית משפט, עם כמה שפחות חיכוכים ככל הניתן. על מנת לברר את סוג הצוואה הטובה ביותר, וכן כיצד לבחור את העדים לצוואה באופן המיטבי, כדאי להיוועץ בעורך דין המתמחה בתחום הירושה. צוואות אף פעם אינן נושא פשוט, ופעמים רבות כרוכים בעניין זה נושאים רגישים, אישיים, ושיקולים שונים אשר יש להתייחס אליהם בכובד ראש על מנת לתקף את הצוואה ולמנוע פסילות או ביטולים של הצוואה – בין אם בגין הצוואה עצמה ובין אם בגין העדים.

    למידע נוסף על כשרות עדים לצוואה

    צרו קשר באתר או בטלפון: 077-5563945

    נכתב על ידי:

    עורך דין יוסי ברקוביץ, 60, מתגורר בגני תקווה נשוי + 2.

    עורך הדין ברקוביץ מעניק שירות משפטי נרחב ללקוחות מגוונים מכל רחבי הארץ והעולם.

    לעו"ד ברקוביץ היכרות מעמיקה וניסיון רב עם העולם המשפטי הסבוך של דיני הצוואות והירושות. כתיבת הסכמים בין יורשים, ניהול עיזבונות, פירוק שיתוף, ניהול קונפליקטים ומשברים בין יורשים, ייצוג מקצועי בבתי המשפט הן כמתנגד לקיום צוואות והן כמשיב להתנגדות, ייעוץ לכתיבת צוואות, וכן ייצוג מקיף עם שוק המקרקעין, בתחום הסכמי המכר ומיסוי.

    כשרות עדים לצוואה

    קצת עליי:

    לשיחת ייעוץ ראשונית
    השאירו את הפרטים ונחזור אליכם

      מאמרים נוספים

      עורך דין מומחה לירושות וצוואות
      חוק הירושה מאפשר מינוי מנהל לעיזבון, וזאת למטרות שונות, ובאופן טבעי עורך דין מומחה לירושות וצוואות הוא אופציה מתבקשת לתפקיד האחראי והמורכב. על-פי החוק, אם למנוח או למנוחה ישנם נושים הם רשאים לדרוש מינוי מנהל עיזבון, היורשים עצמם יכולים גם...
      להמשך קריאה
      פעולה משפטית שדורשת התנהלות מדויקת
      יש מקרים שבהם היכללות בצוואה משפרת את מצבו של האדם, ואפילו במידה ניכרת. מצד שני, יש גם מקרים שבהם האדם לא מעוניין להיות חלק מהצוואה. כשזה המצב, הפעולה הדרושה היא הסתלקות מצוואה. בין השאר מתבצע צעד זה כשיש חשש מנושים,...
      להמשך קריאה
      חברת שיווק באינטרנט חברת שיווק באינטרנט
      Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support