לשיחת ייעוץ ראשונית השאירו את הפרטים ונחזור אליכם

    מתי מומלץ לכתוב צוואה בפעם הראשונה?

    מומלץ לכל אדם לכתוב צוואה ולדאוג לחלוקת העיזבון על פי רצונו החופשי. רבים מעוניינים לדעת מתי מומלץ לכתוב צוואה בפעם הראשונה והאם לערוך את המסמך לבד או בעזרת עו"ד מומחה לירושות וצוואות.

    כדאי לדעת כי החוק בישראל מכיר ב-4 סוגים שונים צוואות, כאשר הרשם לענייני ירושה במשרד המשפטים אחראי על ביצוען. החוק בישראל מכיר בצוואות הבאות:

    • צוואה בכתב יד.
    • צוואה בפני עדים.
    • צוואה בפני רשות.
    • צוואה בעל פה.

    מקרים בהם מומלץ לערוך צוואה

    רבים מהישראלים משוכנעים שכדאי לכתוב צוואה רק בגיל מבוגר וכאשר הם צברו מספיק רכוש ונכסים. לכן, חשוב להדגיש כי עריכת הצוואה בפעם הראשונה אינה תלויה רק בגיל, יש מצבים נוספים בחיים בהם מומלץ לכתוב צוואה, המקרים העיקריים הם:

    • כתיבת צוואה רגילה או הדדית לבני זוג ידועים בציבור, כך אפשר למנוע סכסוכי יורשים ובעיקר סכסוכים בין הצאצאים לבן הזוג שנותר בחיים.
    • כתיבת צוואה כאשר מעוניינים להוריש חלק מהעיזבון לקרובים או לאנשים שאינם קרובים שלא זכאים לקבל חלק מעיזבון המנוח אם פועלים לפי צו ירושה. חשוב לזכור כי חוק הירושה קובע כי חלוקת העיזבון בישראל מבוססת על קשר דם.
    • עריכת צוואה לזוג מבוגר ללא ילדים, כך בני הזוג יכולים לדאוג אחד לשני ולקבוע כיצד ולמי יחולק העיזבון לאחר מותם.
    • מומלץ לכתוב צוואה כאשר צריך להסדיר זכויות שימוש ברכוש של המוריש לאחר מותו.
    • בני זוג שנישאו בפעם השנייה ולכל אחד מבני הזוג יש ילדים מבן הזוג הקודם, זהו מצב מורכב לכן כדאי לכתוב צוואה בהקדם.
    • זוגות הנמצאים בהליך גירושין, חשוב לכתוב צוואה מיד בתחילת הליך הגירושין אחרת בן הזוג ממנו מתגרשים עשוי לרשת את העיזבון טרם קבלת הגט.
    • אדם שצבר ממון רב ונכסים רבים, הצוואה מאפשרת לו לקבוע כיצד יחולק הרכוש שצבר ולמנוע סכסוכי יורשים בעתיד.
    • אדם הנמצא במצב העשוי לסכן את חייו, למשל חייל לפני מבצע צבאי או אדם העומד לעבור ניתוח מורכב.

    האם לכתוב צוואה לבד או בעזרת עו"ד?

    החוק בישראל מאפשר לכל אדם לערוך את צוואתו כל עוד הוא כשיר משפטית. עם זאת, רבים בוחרים לא לכתוב צוואה מאחר וחוק הירושה קובע כיצד יחולק העיזבון בין היורשים לפי דין. עם זאת, לא מעט סכסוכי יורשים וחילוקי דעות היו נמנעים אם יותר אנשים היו עורכים צוואה.

    את הצוואה כדאי לערוך ולנסח רק בעזרת עו"ד מנוסה, זהו מסמך משפטי מחייב ויש להתייחס לתרחישים שונים ולהכיר את החוק כדי לכתוב נכון את הצוואה ולמנוע מצבים בהם בית המשפט מחליט לפסול אותה. כתיבת צוואה על ידי עו"ד צוואות וירושות מבטיחה נוסח תקין ומסמך משפטי מחייב המשקף את רצונו של המוריש, הנכם מוזמנים להגיע למשרד עו"ד ונוטריון יוסי ברקוביץ במרכז המסחרי בסביון.

    מתי מומלץ לכתוב צוואה בפעם הראשונה?

    קצת עליי:

    לשיחת ייעוץ ראשונית
    השאירו את הפרטים ונחזור אליכם

      מאמרים נוספים

      סיוע משפטי ליורשים לממש את הנכסים
      הסכם בין יורשים לחלוקת עיזבון הוא דרך אפשרית, אשר מתאפיינת במספר יתרונות משמעותיים, לסייע ליורשים לממש את הנכסים הנכללים בעיזבון - כשהצוואה או הוראות חוק הירושה עלולות לייצר קשיים מסוגים שונים. באופן טבעי לא תמיד קל לגבש הסכם שכזה בין...
      להמשך קריאה
      עורך דין מומחה לירושות וצוואות
      חוק הירושה מאפשר מינוי מנהל לעיזבון, וזאת למטרות שונות, ובאופן טבעי עורך דין מומחה לירושות וצוואות הוא אופציה מתבקשת לתפקיד האחראי והמורכב. על-פי החוק, אם למנוח או למנוחה ישנם נושים הם רשאים לדרוש מינוי מנהל עיזבון, היורשים עצמם יכולים גם...
      להמשך קריאה
      חברת שיווק באינטרנט חברת שיווק באינטרנט
      Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support