לשיחת ייעוץ ראשונית השאירו את הפרטים ונחזור אליכם

    צוואה הדדית משותפת

    זוגות רבים עורכים צוואה משותפת וגם הדדית, ברוב המקרים מכינים את הצוואה כמסמך משותף עליו חותמים בני הזוג יחדיו, ובו הם מורים כיצד לחלק את רכושם לאחר מותם. לרוב נהוג לציין כי כל או רוב הרכוש המשותף יועבר לבן הזוג שנותר בחיים לאחר מותו של בן הזוג האחר, וזה ידאג להעברת הרכוש לאחר מותו לילדים ו/או ליורשים מוסכמים אחרים.

    לצוואה מסוג זה יש יתרונות וחסרונות עליהם יש לתת את הדעת, לדוגמה מה קורה עם בן הזוג שנותר בחיים מעוניין לשנות את הצוואה ולחלק באופן שונה את הרכוש, שלא כפי שנקבע על ידי בני הזוג בעוד שניהם היו בחיים. חשוב להדגיש כי צוואה הדדית נועדה לבטא ולשקף את ההסכמות שבני הזוג קיבלו יחד בעודם בחיים לגבי אופן חלוקת הרכוש לאחר מותם, לכן כדאי לדעת כי המעמד החוקי והתוקף המשפטי של צואה זו מבוסס על תיקון בחוק הירושה משנת 2005.

    בני הזוג נמצאים בקשר זוגי ממושך וגם יציב

    כדי לחתום על צוואה הדדית משותפת בני הזוג יכולים להיות נשואים או לא, עליהם להיות בקשר זוגי ממושך ומחייב. חשוב לציין כי החוק מאפשר לבני הזוג לחתום על הצוואה המשותפת וההדדית במסמך אחד משותף או בשני מסמכים נפרדים. במידה ובני הזוג החליטו לערוך את הצוואה המשותפת בשני מסמכים, יש להכין שתי צוואות בנוסח דומה, תוך התייחסות מפורשת לצוואה הנפרדת של בן הזוג ותוך התבססות עליה.

    לאחר עריכת צוואה הדדית משותפת חשוב להפקיד אותה אצל רשם הירושות. הפקדת צוואה ברשם הירושות נעשית על ידי המצווים, למעט מקרים מסוימים. יש להגיע ללשכת הרשם לענייני ירושה בהתאם למקום המגורים, להצטייד בתעודה מזהה, למלא בכתב בקשה להפקדת הצוואה ולחתום על המעטפה יחד עם הרשם.

    צוואה משותפת והדדית שונה מצוואה רגילה כיוון שזהו חוזה לטווח ארוך המוסכם על כל אחד מבני הזוג, יש לזכור כי במועד עריכת הצוואה בני הזוג אינם יכולים לחזות את העתיד ולנבא מי מהם ילך לעולמו קודם, לפיכך הם מסתמכים זה על האחר כי בבוא העת בן הזוג שנותר בחיים יקפיד על חלוקת הרכוש בהתאם להסכם המשותף ביניהם.

    עם זאת, יתכנו מקרים בהם בן הזוג שנותר בחיים יבקש לשנות את המוסכם בצוואה ההדדית, מסיבות השמורות לו. כדי לשנות את הצוואה עליו לעתור לבית משפט כדי שזה יקבע האם הצוואה המשותפת עדיין שרירה ומחייבת את בן הזוג שנותר בחיים לאור שינויים ונסיבות חדשות בחייו.

    כיצד ניתן לבטל צוואה משותפת?

    תיקון מספר 12 בחוק הירושה מסדיר את נושא ביטוח הצוואה המשותפת, אם הצוואה טרם מומשה ועדיין לא בוצעה חלוקת הרכוש יכול במקרים מסוימים בן הזוג שנותר בחיים להתחרט ולסגת מהצוואה. אם שני בני הזוג עדיין בחיים ואחד מהם מעוניין לבטל את הצוואה עליו לשלוח הודעה בכתב למצווה השני.

    צוואה הדדית משותפת

    קצת עליי:

    לשיחת ייעוץ ראשונית
    השאירו את הפרטים ונחזור אליכם

      מאמרים נוספים

      עורך דין מומחה לירושות וצוואות
      חוק הירושה מאפשר מינוי מנהל לעיזבון, וזאת למטרות שונות, ובאופן טבעי עורך דין מומחה לירושות וצוואות הוא אופציה מתבקשת לתפקיד האחראי והמורכב. על-פי החוק, אם למנוח או למנוחה ישנם נושים הם רשאים לדרוש מינוי מנהל עיזבון, היורשים עצמם יכולים גם...
      להמשך קריאה
      פעולה משפטית שדורשת התנהלות מדויקת
      יש מקרים שבהם היכללות בצוואה משפרת את מצבו של האדם, ואפילו במידה ניכרת. מצד שני, יש גם מקרים שבהם האדם לא מעוניין להיות חלק מהצוואה. כשזה המצב, הפעולה הדרושה היא הסתלקות מצוואה. בין השאר מתבצע צעד זה כשיש חשש מנושים,...
      להמשך קריאה
      חברת שיווק באינטרנט חברת שיווק באינטרנט
      Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support