לשיחת ייעוץ ראשונית השאירו את הפרטים ונחזור אליכם

    צוואה ללא עדים

    חוק הירושה הנהוג בישראל מאפשר לכל אדם כשיר משפטית להורות כיצד יחולק רכושו לאחר מותו. הצוואה היא ענין פרטי של המוריש, ולמרות שבמקרים רבים נהוג כיום לערוך את הצוואה בנוכחות עדים, ישנם מקרים בהם אדם מעוניין לערוך את צוואתו בפרטיות, ללא ידיעת אחרים, בין אם הוא מעוניין לבטל או לשנות צוואה קודמת, ובין אם ברצונו לערוך צוואה חדשה ולהורות כיצד יחולק רכושו לאחר מותו. לכן, כדאי לדעת כי החוק בארץ מאפשר לערוך צוואה ללא עדים, עם זאת יש להקפיד על הכללים המחייבים כמו עריכת הצוואה בכתב ידו של המוריש, תוך ציון תאריך וחתימה בכתב ידו.

    יתרונות וחסרונות לעריכת הצוואה בכתב ידו של המוריש

    לעריכת צוואה בכתב יד יש יתרונות וחסרונות שיש לשים לב אליהם על מנת לקבל החלטה נכונה. צוואה מסוג זה נחשבת למקובלת והיא גם הפשוטה ביותר, אך היות והיא לא נכתבה בנוכחות עדים עשוי במקרים מסוימים בית המשפט לקבל התנגדויות של יורשים ולבטל את הצוואה, בית המשפט יכול לבטל את מלוא הצוואה או רק חלקים ממנה.

    ישנם מקרים בהם לאחר מותו של המנוח וקריאת צוואתו, היורשים מתנגדים לחלקים מהצוואה, הם עשויים לטעון כי המוריש היה נתון להשפעה של גורם מסוים, לא כשיר משפטית ו/או רפואית לערוך את הצוואה, לא כתב את הצוואה מרצונו החופשי ועוד. בנוסף, המוריש עלול לטעות בכתיבת הצוואה, והיורשים או הטוענים לירושה יכולים לטעון בבית המשפט כי מצאו פגמים בעריכת הצוואה ולפיכך היא אינה תקפה, לדוגמה המוריש לא חתם בכתב ידו על הצוואה, לא ציין את התאריך בראש הדף בכתב ידו וכדומה.

    לכן, עריכת צוואה ללא עדים אמנם מאפשרת למוריש להחליט מרצונו החופשי כיצד יחולק רכושו לאחר מותו ומי יהיו יורשיו, אך הצוואה עלולה להיות לא תקפה מבחינה משפטית ולפיכך עלולים לבטל אותה או לבטל חלקים ממנה. עם זאת, בית המשפט בודק האם למרות פגם בצוואה יש לאשר אותה מאחר והיא משקפת את רצונו של המנוח.

    אגב, במקרים מסוימים מומלץ להוסיף מסמך כשירות רפואית לצוואה ללא עדים כדי להוכיח במידת הצורך כי המוריש היה צלול בדעתו וכשיר מבחינה רפואית לכתוב את הצוואה שלו.

    הפקדת הצוואה אצל רשם הירושות

    לאחר עריכת צוואה ללא עדים חשוב להפקיד עותק ממנה אצל רשם הירושות, יש לשכות של הרשם בכל הארץ ועל המוריש להפקיד את צוואתו בלשכה לפי מיקום מגוריו. עליו לחתום על המעטפה לתוכה מכניסים את הצוואה, וגם הרשם חייב לחתום על המעטפה.

    ראוי לציין כי ביטול צוואה הדדית מורכב יותר מביטול של צוואה ללא עדים שנערכה על ידי מוריש יחיד, בשני המקרים חשוב לפנות לייעוץ משפטי על ידי עורך דין צוואות וירושות המתמחה בנושא. גם את כתיבת הצוואה, עם או ללא עדים, חשוב לבצע בעזרת עורך דין מיומן ומנוסה.

    לקריאה נוספת בנושא צוואות כנסו:

    צוואה ללא עדים

    קצת עליי:

    לשיחת ייעוץ ראשונית
    השאירו את הפרטים ונחזור אליכם

      מאמרים נוספים

      סיוע משפטי ליורשים לממש את הנכסים
      הסכם בין יורשים לחלוקת עיזבון הוא דרך אפשרית, אשר מתאפיינת במספר יתרונות משמעותיים, לסייע ליורשים לממש את הנכסים הנכללים בעיזבון - כשהצוואה או הוראות חוק הירושה עלולות לייצר קשיים מסוגים שונים. באופן טבעי לא תמיד קל לגבש הסכם שכזה בין...
      להמשך קריאה
      עורך דין מומחה לירושות וצוואות
      חוק הירושה מאפשר מינוי מנהל לעיזבון, וזאת למטרות שונות, ובאופן טבעי עורך דין מומחה לירושות וצוואות הוא אופציה מתבקשת לתפקיד האחראי והמורכב. על-פי החוק, אם למנוח או למנוחה ישנם נושים הם רשאים לדרוש מינוי מנהל עיזבון, היורשים עצמם יכולים גם...
      להמשך קריאה
      חברת שיווק באינטרנט חברת שיווק באינטרנט
      Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support