לשיחת ייעוץ ראשונית השאירו את הפרטים ונחזור אליכם

    איפה שומרים צוואה?

    עריכת צוואה חשובה כדי להורות כיצד יחולק הרכוש לאחר מותו של המצווה, למעשה הצוואה מאפשרת לו לשלוח יד מהקבר ולהשפיע על חיי יורשיו. את הצוואה מומלץ להפקיד אצל הרשם לענייני ירושה, אפשר להפקיד אותה גם אצל עורך דין ירושות וצוואות שעורך את הצוואה או בכל מקום בטוח אחר, למשל כספת. עם זאת, כדי להבטיח כי הצוואה תימצא לאחר מותו של המצווה, וכדי לשמור עליה מפני פגעי הזמן או נזקים אחרים, רצוי להפקיד אותה בלשכת הרשם לענייני ירושה.

    הפקדת צוואה אצל הרשם לענייני ירושה

    את הצוואה ניתן לערוך בפני רשות, בכתב, בפני עדים או בעל פה. כאשר עורכים צוואה בכתב, בפני עדים או בפני רשות, יכול המצווה להחליט היכן לשמור את הצוואה. במקרה של צוואה בעל פה העדים חייבים על פי חוק להפקיד את זיכרון הדברים שהכינו לפי דברי המצווה אצל הרשם לענייני ירושה.

    הפקדת צוואה אצל הרשם לענייני ירושה יכולה להתבצע רק על ידי המצווה עצמו, למעט מקרים של צוואה בעל פה. יש להצטייד בתעודת זהות ולהגיע ללשכת הרשם לענייני ירושה בהתאם למקום המגורים. בלשכת הרשם יש למלא טופס בקשה בכתב להפקדת צוואה, את הצוואה סוגרים במעטפה. המעטפה נחתמת בשעווה ומטביעים בה חותמת של הרשם לענייני ירושה. על המעטפה יש להוסיף תאריך ופרטי המפקיד, גם הרשם חותם על המעטפה.

    את הצוואה החתומה מפקיד הרשם בכספת ועליו להעביר הודעה על הפקדת הצוואה בלשכתו למרשם הארצי בירושלים. מפקיד הצוואה מקבל אישור בכתב, עליו לשלם אגרה אותה ניתן לשלם מראש באינטרנט באתר שירות התשלומים הממשלתי, ניתן לשלם באמצעות כרטיס אשראי גם בלשכת הרשם. חשוב לדעת כי רק המצווה יכול לקבל בחזרה את הצוואה שהפקיד, גם במקרה זה עליו לשלם אגרה.

    היכן המקום הטוב ביותר לשמור צוואה?

    רבים מעוניינים לדעת איפה שומרים צוואה והיכן המקום הבטוח ביותר כדי לשמור עליה. לכן, ההמלצה היא להפקיד את הצוואה המקורית רק בלשכת הרשם לענייני ירושה. עם זאת, אין כל מניעה להפקיד את הצוואה גם בכספת במשרדו על עורך הדין המייצג את המצווה. כמו כן, ניתן להחליט על שמירת הצוואה בכספת אישית בבנק, בבית, במשרד או בכל מקום בטוח אחר. יש לדאוג לתנאים המבטיחים כי לא ייגרם נזק למסמך, לכן שמירת הצוואה בבית או במשרד אינה מומלצת כיוון שיש סכנות רבות כמו גניבה, שריפה, שיטפון ונזקי פגעי זמן.

    כאשר מחליטים לשמור את הצוואה בבית, בכספת אישית או במקום בטוח אחר, ולא אצל הרשם לענייני ירושה, חשוב לעדכן את אחד האנשים הקרובים על קיומה של הצוואה. כדאי להודיע לאדם הקרוב היכן בדיוק נמצאת הצוואה כדי שבבוא העת יוכלו היורשים לאתר אותה בקלות. יודגש כי אם היורשים לא ימצאו את הצוואה או שהיא תיעלם בדרך זו או אחרת, העיזבון יחולק בין יורשיו של המצווה לפי חוק הירושה, ולמעשה הוא לא יוכל להשפיע כיצד יחולק רכושו לאחר מותו.

    איפה שומרים צוואה?

    קצת עליי:

    לשיחת ייעוץ ראשונית
    השאירו את הפרטים ונחזור אליכם

      מאמרים נוספים

      איש מקצוע משפטי ותיק ומנוסה
      כשמוגשת בקשה למתן צו קיום צוואה, כלומר צו שיאפשר את מימוש הצוואה ושימוש בנכסי האדם שהלך לעולמו, נפתחת גם האפשרות להגיש התנגדות למתן צו זה. החוק מאפשר לכל מי שרואה עצמו נפגע מהצוואה ולכן מהצו להגיש את ההתנגדות, גם מבלי...
      להמשך קריאה
      מצבים מורכבים שבהם נדרשת עזרה מקצועית
      חוק הירושה הוא חוק מסועף במיוחד, ובנוסף לכך ייתכנו סביב ירושות רגשות מורכבים. בהתאם ישנם לא מעט מצבים שבהם נדרשת עזרה מקצועית, ורצוי של עורך דין ירושה מומלץ. עו"ד יוסי ברקוביץ' כבר סייע לרבים ורבות למצות את הזכויות, במקצועיות, ביושרה...
      להמשך קריאה
      חברת שיווק באינטרנט חברת שיווק באינטרנט
      Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support