לשיחת ייעוץ ראשונית השאירו את הפרטים ונחזור אליכם

    תצהיר הסתלקות מצו ירושה

    על פי חוק הירושה, עיזבונו של אדם שנפטר ולא השאיר צוואה – מחולק שווה בשווה בין בן/בת זוגו וילדיו. אם אין בן/בת זוג ו/או ילדים – העיזבון יתחלק בצורה שווה בין שאריו האחרים של המנוח. במקרה שהמנוח הותיר אחריו צוואה שברור שנכתבה בצלילות וללא הפעלת לחץ על ידי גורמים שונים – יש לחלק את הרכוש וההון על פי הנחיותיו. למרות זאת, בית המשפט שומר לכל אדם את הזכות להסתלק מחלקו בעיזבון מכל סיבה שהיא, ואת זאת הוא יכול לעשות באמצעות הגשת תצהיר הסתלקות מצו ירושה לבית המשפט או לרשם לענייני ירושה.

    למידע נוסף על תצהיר הסתלקות ולייעוץ

    צרו קשר באתר או בטלפון: 077-5563945

    מתי אדם יכול להסתלק מירושה באמצעות תצהיר הסתלקות?

    באופן עקרוני, אדם יכול לבצע הסתלקות מחלקו בירושה כל זמן שהעיזבון עוד לא חולק. במקרה שכבר נכתב צו ירושה – עדיין שמורה לאדם זכות ההסתלקות, אולם הדבר מותנה בכך ששאר היורשים ידאגו לתיקון של צו הירושה בהתאם לחלוקה החדשה.

    מהו תצהיר הסתלקות מצו ירושה?

    כפי האמור לעיל, אדם יכול לוותר על חלקו החוקי בעיזבון באמצעות הגשת בקשה ייעודית לבית המשפט או לרשם לענייני ירושה. בקשה זאת נקראת תצהיר הסתלקות מצו ירושה, ויש למלא בה את הפרטים הבאים:

    • מספר תיק העיזבונות.
    • שם המנוח.
    • שם ופרטי זיהוי נוספים של המבקש.
    • הצהרה ברורה כי מי שממלא תצהיר הסתלקות מסתלק מחלק מהעיזבון או מכולו וכי בהסתלקות זאת הוא מוותר על זכותו להיות במעמד יורש של החלק שעליו ויתר.
    • אם אותו אדם מוותר על חלקו בעיזבון לטובת אדם אחר (בן/בת זוגו, ילדו/ילדתו או אחיו/אחותו של המנוח) – יש לציין את שמו של האדם שלטובתו נעשה הוויתור.
    • חתימת המבקש.
    • חתימה של עורך דין המאשר כי חתימתו של האדם שהגיש תצהיר הסתלקות מצו ירושה נעשתה בפניו, לאחר שהציג בפניו את כל העובדות והאזהרות הרלוונטיות למעשיו.

    חשוב מאוד לבצע את החתימה על תצהיר הסתלקות מצו ירושה בפניו של עורך דין המתמחה בתחום הצוואות והירושות על מנת שיציג את כל האזהרות וההשלכות של מעשה זה. יש לוודא כי התצהיר מוגש לבית המשפט או לרשם לענייני ירושה על מנת שייכנס לתוקף עוד לפני חלוקת העיזבון. אם במקרה חולק העיזבון בינתיים – יש לוודא כי שאר היורשים דואגים לניסוחו מחדש של צו הירושה.

    לסיכום: החוק מתיר לאדם להסתלק מירושה בין אם המנוח כתב צוואה ובין אם לאו. ההסתלקות מותנית בהגשת תצהיר הסתלקות מצו ירושה אשר נחתם על ידי מגיש הבקשה ועל ידי עורך דין כאחד. חשוב מאוד להגיש את התצהיר רק לאחר הבנה מעמיקה של השלכות הפעולה, היינו – הפיכתו של המבקש לאחד האדם, אשר מרגע שאושרה הסתלקותו – אין לו כל זכות להציג את עצמו כיורש מן המניין. לכן, מומלץ מאוד שהתהליך כולו ילווה בעורך דין המתמחה בתחום הצוואות והירושות, אשר ידריך את המבקש ויציג בפניו את כל הנקודות החשובות.

    למידע נוסף על תצהיר הסתלקות ולייעוץ

    צרו קשר באתר או בטלפון: 077-5563945

    נכתב על ידי:

    עורך דין יוסי ברקוביץ, 60, מתגורר בגני תקווה נשוי + 2.

    עורך הדין ברקוביץ מעניק שירות משפטי נרחב ללקוחות מגוונים מכל רחבי הארץ והעולם.

    לעו"ד ברקוביץ היכרות מעמיקה וניסיון רב עם העולם המשפטי הסבוך של דיני הצוואות והירושות. כתיבת הסכמים בין יורשים, ניהול עיזבונות, פירוק שיתוף, ניהול קונפליקטים ומשברים בין יורשים, ייצוג מקצועי בבתי המשפט הן כמתנגד לקיום צוואות והן כמשיב להתנגדות, ייעוץ לכתיבת צוואות, וכן ייצוג מקיף עם שוק המקרקעין, בתחום הסכמי המכר ומיסוי.

    לקריאת מאמרים נוספים על הסתלקות מירושה היכנסו:

    תצהיר הסתלקות מצו ירושה

    קצת עליי:

    לשיחת ייעוץ ראשונית
    השאירו את הפרטים ונחזור אליכם

      מאמרים נוספים

      סיוע משפטי ליורשים לממש את הנכסים
      הסכם בין יורשים לחלוקת עיזבון הוא דרך אפשרית, אשר מתאפיינת במספר יתרונות משמעותיים, לסייע ליורשים לממש את הנכסים הנכללים בעיזבון - כשהצוואה או הוראות חוק הירושה עלולות לייצר קשיים מסוגים שונים. באופן טבעי לא תמיד קל לגבש הסכם שכזה בין...
      להמשך קריאה
      עורך דין מומחה לירושות וצוואות
      חוק הירושה מאפשר מינוי מנהל לעיזבון, וזאת למטרות שונות, ובאופן טבעי עורך דין מומחה לירושות וצוואות הוא אופציה מתבקשת לתפקיד האחראי והמורכב. על-פי החוק, אם למנוח או למנוחה ישנם נושים הם רשאים לדרוש מינוי מנהל עיזבון, היורשים עצמם יכולים גם...
      להמשך קריאה
      חברת שיווק באינטרנט חברת שיווק באינטרנט
      Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support